Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

av min erfaring så har jeg  beholdt komfåren ved bruk av senkefjærer , men om det gjelder for akkurat e28 vet jeg ikke hva om det stemmer siden det er mye rart å få kjøpt.

Ja på noen merker man ikke så mye forskjell ,men på eldre biler spesielt disse som er litt små ,kjenner man det .

Kjører jo gule Koni og Apex på den grønne og den er veldig krank.

Så må man som du nevner ,velge kvalitet da det er mye rart å få kjøpt .

19 minutter siden, fxslin skrev:

Selv ble jeg skuffet at jeg ikke fikk sett E28'ern denne helgen. Men bra du fikk til selve treffet! 

Skjønte jeg det riktig så blir noe av treffet på Våler i år,  da stiller vi sterkere alle mann!

Ja desverre så ble det sånn noe som var møkk,men kan ikke vinne bestandig .

Treff ble det og koste meg storveis .

Synes og jeg hørte noe om det ,men for min del må jeg se når det er .

12 minutter siden, Dusy skrev:

Veldig kjipt å høre om demperen, men kjenner jeg deg rett bretter du opp ermene og tar tak i dette uansett! Hørtes uansett som det ble en fin tur til tross for omstendighetene, og det er vel det viktigste 😄

Ja dritt var det .

Jada denne skal fikses veldig fort Dusy.😀

Turen var perfekt og faktisk tenkte jeg ikke så mye på selve uhellet heldigivis .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering .

Somsagt så står e28 borti Sandefjord pga defekter.

Men imorgen så skal jeg bort å se om jeg får til noe av dette ,noe som ikke frister en plass.

Tanken på å ligge på en parkering i 50 grader er svært demotiverende .

Men vi får gå litt tilbake i tid 😀

Mandagen var dagen da nye dempere skulle bestilles men det var ikke lett.

Null rekivistabutikker hadde det .

Den ene kunne skaffe men med tre ukers leveringstid ,noe som var uaktuelt .

Alle disse nettbutikkene har jo som Autodoc ,men igjen kan ikke vente .

Så jeg la derfor ut en annonse på Facebook om noen hadde og dette skulle vise seg å lønne seg .😀

Var ikke lenge før folk svarte og noen tok kontakt via Msn .

De som tok kontakt via msn hadde noe som såvidt hang sammen og var søppel.

Men der var en som hadde drømmedemperene mine som han ville selge til meg ,og disse var omtrent ubrukt.

Nemlig Bilstein B6 😀

I og med jeg ikke skal ha senk på denne bilen ,er disse de jeg har drømt om .

Her fikk jeg både bilder og tlfnummer og fikk tatt en prat med han .

Det viser seg selger er forumbruker her og kunne til og med møte meg på veien for levering 😀

Samtidig igår ,tar en person kontakt med meg fra Vestfold som hadde demper i god stand som jeg kunne hente ,20 minutter fra der bil står .

Så hva skjer nå ?

Jeg reiser og henter den vanlige demperen borti i Vestfold ,monterer den og satser på å få bil hjem imprgen.

Komplett Bilstein sendes i posten og monteres skikkelig hjemme her ,isteden for haste arbeid der den står nå.

Et bilde av godsakene:

742F8C6C-B73F-468F-A46F-39A5937BCF53.jpeg.7b935c5e66284396e74b569241e74ea5.jpeg
 

For jeg gruer meg til imorgen .

Den hylsen i bunn sitter noe infernalsk noe som er greit nok om det var hjemme her i gården ,men når bil mååå vekk imorgen blir det stress om den kødder .

Men jeg har forberedt meg godt .

Alt jeg har av slegger ,avdragere er pakket så jeg er klar .

Ikke minst skal jeg prøve å unngå stress her når jeg skal til .

Og imorgen skal jeg faktisk kjøre en e90 bortover ,noe jeg gleder meg til 😀

Veldig gode å kjøre disse .

Kompisen min har denne stående da han har fått Opelsjuka tilbake .😀

Kjekk og fin 90 320D :
AF3E5F20-DC24-44E8-B5EA-0ECF3C5B3C80.thumb.jpeg.968e3f9e9509205dbeef599c2fbab551.jpeg

Så jeg håper dette ordner seg nå og ikke minst skal bli gøy å få på skikkelige saker på den .😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den hjemme igjen :

EC6D8B32-E751-4094-AFFE-B4534F4408D1.thumb.jpeg.d27e5aae16e1dae32ee9ff317e602788.jpeg
 

Men dette var dagen sin uten tvil .😀

Opp 06000

Kontroll på hjertesenter med datter ,07.15 ,så til Sandefjord ,videre til Høyjord i Vestfold og hente dempere til å få bil hjem.

11.30 satte jeg igang med å jekke opp bil i en varme så intens der jeg stod at jeg kjente jeg fikk panikk.

Det største hinderet her var jo denne hylsen .

Men det skulle vise seg å gå veldig fint .

Med toarmet avtrekker så skrudde jeg litt og litt ,banket med hammer så skru og vips så var den ute .

Takk!:

D550491B-F66F-4E49-9C13-C0F783302412.thumb.jpeg.2506dc1529bee62bd1e0350db684dbc2.jpeg

Så var det å sette i sammen det jeg hadde av alt sånn at jeg fikk et fungerende fjærbein.

Arbeidsplassen min:
 

7E5AF134-6D6B-4882-8E66-2668B93DB825.thumb.jpeg.bf33670adf342ced34ec6a4b4dfe04d3.jpeg

Etterhvert etter mye banning fikk jeg satt sammen et komplett oppsett og bil kom på hjulene igjen :

1B2F36DB-65FC-406D-A51D-D2FECB48DD70.jpeg.ec1987915418cd67aeab2e762631a41b.jpeg
 

Nydelig helt enkelt .

For nå skal jeg si litt her .

Når jeg begynte på dette hadde jeg kun gamle deler og de sitter jo som juling .

Men denne jobben tok jeg på rekordtid faktisk selv uten luftverktøy og i megavarme.

Om man er forbannet og konsekvent samtidig ikke stresset ,så går tingene seg til .😀

En testtur komstaterte at ting var iorden og hjemreise kunne gjennomføres endelig 😀

Og snart var vi på E18 :

600513DB-F175-498F-89B8-909824147C9F.thumb.jpeg.122bd5be752a1b6e15bd5de362ade7dd.jpeg

Med Mini i e90 :

4B79C120-4D64-4B4D-9007-AFD7955EDE1A.thumb.jpeg.2805bc9d51e9c96e023b5a62bfa73973.jpeg

En bil hun likte svært godt noe jeg skjønner godt.

Disse gamle demperene som står på nå var gode ,men disse skal av og B6 skal på fort .😀

To timer i steikvarme var ingenting for Horst og nå er det jo ekstra gøy å kjøre inspirerende etter at pumpene ble byttet .

Særs vanskelig å holde seg lovlydig desverre ...

Uansett så er bil og jeg hjemme igjen etter en hektisk dag og nå nyter jeg kvelden hjemme :

19371742-7E61-4601-B5B3-E20D38D0C764.thumb.jpeg.6d3a79cf87cf4f019ad2ed23553f979f.jpeg
 

Var deilig å få den hjem igjen ikke minst kjøre den .

Merker nå har jeg ikke brukt e34 på tre uker og savnet er ikke der ,men med denne så blir jeg irritert når den ikke er i nærheten 😜

Kall det galskap ,men sånn er det .

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven den gamle var jaggu råtten ja 😂🙈 Synd du fikk en dårlig start på rudskoghelga, men flott at du klarte å snu humøret og få en knallhelg åkke som 🥳🎼😃 Misunte det på ingen måte den skrujobben i 30 varmegrader 🙈 Men som du selv sa; sinne og pågangsmot uten stress, fører ofte med seg suksess 😉👍 Tipper du blir fornøyd med de bilsteindemperene 👍

Jeg ble ufattelig sugen på roadtrip med E34’n når jeg så bildet av E28’n din 😍 Har kosa meg glugg i corsaen så langt på alle microveiene her i vest, men nå KAN det se ut til at jeg må kjøre korteste veien hjem. Har merka at det begynner å romle en del foran. Skifta hjullagrene foran dagen før avreise, men her er én av to mulige feil oppstått: Enten er hjullagrene jeg kjøpte defekte eller feilmontert. (Montert selve lagrene hos verksted) eller så har jeg ikke strammet "kronemutteren" godt nok. Fant en biltema her i Førde og kjøpte en 30mm pipe og en latmannsarm, så skal jekke opp bilen etter frokost i morra og se om det er dårlig strammet. Er det det så går turen videre. Hvis ikke så blir det raskeste veien hjem 😅😢🤬 Skal liksom værra no støtt 🤥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at du ikke fikk med deg E28n på treffet. Men du fikk da i det minste kommet deg der selv 👍😃

Har opplevd dette med rusten fjærskål som knekker selv, riktig nok da jeg var så dum å kjøpe en billig Audi 😂 Men den kom jeg ingen vei med, for dette var foran, så fjær og rester av fjærskålen presset ned på dekket.

Bra du har fått orden på den, og skaffet deg bra dempere 👍

E90 er gode biler ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Dæven den gamle var jaggu råtten ja 😂🙈 Synd du fikk en dårlig start på rudskoghelga, men flott at du klarte å snu humøret og få en knallhelg åkke som 🥳🎼😃 Misunte det på ingen måte den skrujobben i 30 varmegrader 🙈 Men som du selv sa; sinne og pågangsmot uten stress, fører ofte med seg suksess 😉👍 Tipper du blir fornøyd med de bilsteindemperene 👍

Jeg ble ufattelig sugen på roadtrip med E34’n når jeg så bildet av E28’n din 😍 Har kosa meg glugg i corsaen så langt på alle microveiene her i vest, men nå KAN det se ut til at jeg må kjøre korteste veien hjem. Har merka at det begynner å romle en del foran. Skifta hjullagrene foran dagen før avreise, men her er én av to mulige feil oppstått: Enten er hjullagrene jeg kjøpte defekte eller feilmontert. (Montert selve lagrene hos verksted) eller så har jeg ikke strammet "kronemutteren" godt nok. Fant en biltema her i Førde og kjøpte en 30mm pipe og en latmannsarm, så skal jekke opp bilen etter frokost i morra og se om det er dårlig strammet. Er det det så går turen videre. Hvis ikke så blir det raskeste veien hjem 😅😢🤬 Skal liksom værra no støtt 🤥

Ja dette var råttent helt klart ,noe som utrolig nok ikke var synlig .😩

Rudskogen ble det og helt magisk var det på alle måter .

Den drittjobben idag var grusom ,men nødvendig helt klart og ja Tore du må nok planlegge ferie med e34 .

Det er nok hakket gøyere enn med Corsa selv om den er genial .

E28 på tur er bare elsk på lik linje med e34 .❤️.

Æsj kjedelig dette da ,men som du sier prøv å dra til litt så kanskje det løser seg .

Uansett kos deg masse videre på ferie Tore 😀👍

21 minutter siden, Daniel. skrev:

Leit at du ikke fikk med deg E28n på treffet. Men du fikk da i det minste kommet deg der selv 👍😃

Har opplevd dette med rusten fjærskål som knekker selv, riktig nok da jeg var så dum å kjøpe en billig Audi 😂 Men den kom jeg ingen vei med, for dette var foran, så fjær og rester av fjærskålen presset ned på dekket.

Bra du har fått orden på den, og skaffet deg bra dempere 👍

E90 er gode biler ja!

Ja dritt var det men løste det med svigers og ikke minst jeg kom meg dit 😀

Og anbefaller alle å reise dit .

Fryktelig koslig og snille mennesker .😀

Ja dette var første gang jeg har opplevd og takker Gud at det ikke skjedde litt før ...

Nå Daniel blir det skikkelig dempere og skal og kjøpe nye dekk ,denne skal ikke lide en plass .

Den har det for godt .😀

E90 er utrolig gilde biler og skulle lett hatt en selv ,Edit vet at Mini lander på en sånn etterhvert .

Perfekt for henne .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja var Horst hjemme igjen. Å skru i 30 varmegrader og solsteik er ikke motiverende. Men dette fiksa du :) hjelper å være fokusert og ikke stresse.Herlig at hylsa gikk greit ut. Disse jeg har slitt med og omtrent gitt opp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mortenej skrev:

Der ja var Horst hjemme igjen. Å skru i 30 varmegrader og solsteik er ikke motiverende. Men dette fiksa du :) hjelper å være fokusert og ikke stresse.Herlig at hylsa gikk greit ut. Disse jeg har slitt med og omtrent gitt opp.

 

Det var han og takk for det .

Når han ikke er i gården ,er ting kjedelig .😩

Siden jeg solgte min første e28 2001 ,har savnet etter en sånn vært så stort at jeg må ha den i gården hele tiden .

Ja nå er det fikset  inntil videre og det jeg fryktet mest som er et problem ,gikk greit altså hylsen.

Den grensen har jeg og kjent på det å gi opp,😀

1 minutt siden, viggo E34 skrev:

flott at det ordnet seg på høvelig greit vis og bil er oppe å gå gjenn☺️🍻 

Gikk over all forventing dette Viggo og godt å ha den kjørbar igjen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fått landet og hatt fullstendig bilfri et par dager ,noe som er deilig 😀

Samtidig har jeg og planlagt litt fremover angående e28en.

Nye dempere kommer i begynnelsen av Juli da noen frakter de ned til meg i forbindelse med ferie .

Samtidig vil jeg ta en skikkelig hjulhus jobb når først alt er av .

Da blir det høytrykk og vask ,deretter understellsmasse i hjulhusene .

Så når jeg demonterte dempere at jeg må fjerne overflaterust inni koffertrom der dempere/topplager blir montert ,og det må taes nå hvis ikke må jeg sveise om et par år garantert og det vil jeg unnslippe helst 😀

Ellers er det ikke så mye mer å si om bil annet enn den oppfører seg og ikke minst ,så har jeg fått en helt annen bil etter to fungerende pumper .

Lettstartet og går virkelig godt nå 😀👍.

Til mandag så starter den O store oppryddingen etter torsdagens jobb.

Masse verktøy og deler som skal sorteres osv .

Men til da ,null bil kun sløve i sol og skygge 😀😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble et lite lokaltreff i regi av Bmw car club AVD Agder .

Her var jo biler fra alle tidsepoker noe jeg liker .

Ikke minst veldig hyggelig .

Så legger ut noen bilder .

Alpina og e12 med m30 og tre forgassere :

946559D8-80E5-4065-B457-14D2A3A701C8.thumb.jpeg.1a41c8fca656c818a4ca05d8eb9f9de8.jpeg

Deilig lyd i begge 😍😍.

Så et par m3er:

310EBA74-0C8B-4731-94D6-B9F7902467CD.thumb.jpeg.ab9bca66ac9c0ae1d016d56c3dba4bea.jpeg

Og en særs pen 7 serie og e30 med en helt spesiell farge:

65A9BC1B-48F3-493A-8C6A-39D5B74B7589.thumb.jpeg.76d9900a424e3a91d86ab620af316b94.jpeg

Og rekken :

5DDEE378-9E02-4566-B7C5-5A4D9692099A.thumb.jpeg.005dbd02c6f521bcc4852e1a15579b14.jpeg

Og her snakker vi tidsepoke .

Her står 60 tallets 5 serie til høyre mot min:

C9753EE1-E047-433B-A0E4-A864795DF393.thumb.jpeg.54bfb275d2c88a7f8cdbaee2ec006860.jpeg

Disse bilene så skiller det vel 20 år .

1966 og 1986 .

Igjen ser man forandringen ,men likevel likheter i ting ,noe som alltid Bmw er flinke til å ta med seg .😀

Neste gang blir det treff med kjøring osv og da håper jeg folk stiller opp for dette er gøy.

Og tilsutt ,vinner jeg i tipping skal jeg ikke ha ny 5 serie ,ikke ny M bil men denne:

8D5450E3-75AD-4B6F-A00D-5075D4E0EF28.thumb.jpeg.7b621563bd392be5461b9db3bb4c2b18.jpeg

E12 Alpina .

For et kunstverk ,for noen former .

Et atomkraftverk på fire hjul .

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg rakk ikke å få kommet meg opp dit, det ble for kort varsel for meg. Men jeg er veldig interesser i være med, så gi gjerne beskjed neste gang dere arrangerer treff 👍

Det skjønner jeg Fredrik så ingen problem .😀

Dette må du være med på ,er fryktelig gøy og fryktelig snille folk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...