Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så flott å høre at det ikke var verre enn dette. Rust på skiver er jo en smal sak å fikse. Jeg tror det hjelper at det synes at man har gjort en innsats for å holde bilen bra 👍 

Skal ta E34en på EU hos Bavaria neste gang, virker som de har sunn fornuft der i forhold til gamle biler. 

Rett og slett nydelig var det Fredrik ,for jeg hadde bestemt meg for følgende ,hadde det vært noe mer alvorlig ,så hadde jeg kjørt den bort på ubestemt tid ,men nå slapp jeg det .😊

Absolutt ,ikke minst la være å kjøre med de om vinteren fremover .

Ja vet hvertfall at jeg ikke skal ha den på sånn type Meca universal verksted ,for der skal de jo kun finne feil virker det som.

Men selvsagt de har regler og retningslinjer som de må følge slavisk på Bavaria og .

Skiven ble fikset nå istad .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2021 den 10.28, sveigis skrev:

Da må det være noe med bryter i dør eller noe og når jeg tok skrujern og holdt inne denne bryteren på bildet::FEF38538-411E-467A-8FC0-B017C4E3CA59.thumb.jpeg.4f5654387d246a7544a8b2e2d1a80c27.jpeg

Begynte det igjen .

Så begynte jeg og tenke litt tilbake når jeg fikk denne bilen ,hadde jeg ikke noe lignende problemer ?

Mener å huske det ,hvertfall så fant jeg nå ut ved å presse dør inn var det stille og slapp jeg ,så begynte alt igjen 

 

Du er nok inne på noe her. Så vidt jeg husker så vil den ikke låse dørene vis den føler at en dør står åpen. Når det begynner å bli dårlig kontakt i denne bryteren så gir den ikke noe rent signal og Den vil tro at en dør er åpen og låse opp. Så merker den at alle dørene er igjen og vil prøve å låse igjen. Da holder det og flytte knappen på bryteren noen millimeter også får den et urent signal igjen. 

Jeg ville sjekket bryteren til førerdøra ekstra nøye siden den får mest slitasje. Evt bare byttet bryteren. Du kan jo også bare dra ut kontakten på denne bryteren og se om det blir noe forskjell, husk bare at den også styrer kupelyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune :

Jeg har brukt noen timer i kveld på dette problemet og koblet bort ledningen bak ,og da ble det helt vilt da jobbet de verre enn verst.

Satte ledninger på plass med dør åpen helt stille helt til jeg lukker igjen .

Da låser den opp og ned de bakre dørene og passasjerdør men ikke fører dør.

Men har lest litt om dette nå og er flere på div e32 og e34 forum som har hatt dette tullet .

En som hadde det samme problemet ,fant ut at det var aktuator i selve dørlåsen ,koplet den ut og da ble det stille,erstattet med ny senere og alt iorden ,men er den aktuatoren koplet sammen på en måte med dørbryteren da tro ?

En annen ting er jo at jeg hører en slags dunkelyd i hver dør før morroa begynner akkurat som at den leter etter om den skal låse eller ei så låses det opp og ned.

Og kunne jo ikke ta ut sikring heller da virket ikke vinduer eller soltak .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig at den grønne gikk greit igjennom, tenker at du har du kommet deg over toppen og er "ajour" mtp veldikehold av denne!!!

Spent på E28 planene, aner jeg en liten "oppgradering" på gang? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo selvfølgelig være servomotoren i døra også men du kan jo prøve å ta en ledningsstump og koble sammen de to ledningene til stolpebryteren og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, fxslin skrev:

Gledelig at den grønne gikk greit igjennom, tenker at du har du kommet deg over toppen og er "ajour" mtp veldikehold av denne!!!

Spent på E28 planene, aner jeg en liten "oppgradering" på gang? :-D

Ja meget gledelig og håper at det ikke skal dukke opp noe voldsomme greier på den fremover😊.

Dere skal få en oppdatering på hva som skal skje eksakt nå snart.

Er i sluttfasen mtp planlegging og avtale her.

22 minutter siden, Rune-K skrev:

Det kan jo selvfølgelig være servomotoren i døra også men du kan jo prøve å ta en ledningsstump og koble sammen de to ledningene til stolpebryteren og se hva som skjer.

Endelig kom svaret jeg ville ha ,tenkte og på det med en ledningstump ,men er jo så redd for alt av strøm 😊

Tenkte jeg og skulle kople av aktuator ,men prøver det enkleste først Rune som du nevner .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.E34 eu godkjent .

Ser det har blitt noen mil på den igår😊

Jeg var ikke hjemme ,men tror jaggu Mini har vært på tur med den ,noe jeg liker .

Elsker å se den brukes av alle ,ikke minst gøy å møte den langs veien .

Får se hva morgendagen bringer ,kanskje jeg får til sentrallås?

Fått noen tips her nå som jeg skal teste .

Hadde jo litt planer idag ,men tenker kanskje heller at jeg kjører med den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Koblet du ut sentrallåsen før eu-kontrollen eller brydde ikke kontrollørene seg om "ravepartyet" ? 😂

Nei koplet ikke noe ut ,men forklarte problemet og hsn ene mekanikeren der sa at enten så er det bryter i dør eller aktuator ved låsemekanismen som har fått det , noe som er klassisk feil på 32, 34 og 36 visstnok .😀

Så holder på i skrivende stund her nå og se litt på tingene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dusy skrev:

Gratulerer så mye med EU godkjent E34 @sveigis :D Må være en deilig følelse å ha denne i boks etter så mye hardt arbeid. Spent på hvordan du skal angripe problemet på E28en også! 

Tusen takk 😀

Ja nydelig er det helt klart , for det ble mye jobb .

Ja angående e28 så er vi på avslutningspunkt innen planlegging her og tror nok helt ærlig det skal bli tøft , men det blir dyrt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt dagen på det O store sentrallås problematikken .

Startet først med tips fra @Rune-K angående ledning mellom kontakten på lysbryteren :

FCB22855-3A39-47AA-9351-0CA70BF7542F.thumb.jpeg.b5e2a7278f7339a33d47a8549e573495.jpeg

Det som skjedde da var at låsene sluttet å gå opp og ned ,men fremdeles et leven i releer .

Soltak gikk opp og ned samt at det ble sendt signaler til dører og vinduer .

OK,da tenkte jeg at neste er aktuator ,og når denne kontakten ble koplet fra ble alt stille :

C6C35614-FD07-4B91-B4B6-8F55A187E153.thumb.jpeg.6cfe844ea62246f1e5b19fadb7852a54.jpeg

Og pokker det var jaggu godt dere .

Så etterhvert må ny låsekasse med aktuator skaffes men inntil da blir det 535 uten sentrallås ,npe jeg lett lever med 😊

 

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.Endelig stille .
6 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Se der ja, synderen er avslørt 🥳🎵 Da blir det en årdnings igjen 😉👍 Og ja, gratulerer med eu-godkjent 535 🥳🎵

Ja nå er det ikke tvil en gang Tore 😊😊

vært ute nå og sett og lyttet og like stille som når du går langs kirka med gravplassene 

Takk Tore .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...