Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, sveigis skrev:

Tenkte dere på brilleforingene ?

trodde de stod sånn jeg pga når den var løftet .😀

Tror de er sånn på e34en ,men vet ikke .

De spriker nok fordi du har løftet bilen ja men du ser tydelig på bildet at de har sluppet i gummien. Hvordan er traversforingene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen her ,nemlig vinterlagring 😀

Og var jo heldig med veiene stortsett .

Har jo regnet og snødd her i helgen ,men veier var knusktørre idag gitt og godt er det .😀

Fikk med meg Fredrik90 oppover som sjåfør ,så nå er både Tds og 535i inne under tak :

A82056C1-1B7B-4375-94F5-21CD9C84B095.thumb.jpeg.f2e8536741c729da3bfe781a532e4f47.jpeg
 

Og dette :

ED4A40AF-5388-4144-A1BA-55A45E87C1D8.thumb.jpeg.6dc2bd17613486a0045354c3daa7e39f.jpeg

Egentlig dritt kjedelig men og nydelig .

Her står den godt uten å bekymre seg for salt og snø .

Og hvem hadde trodd at ifjor på denne tid ,at jeg i år parkerer min egen e28 til vinterlagring ??Ikke meg hvertfall.😀

Veldig rart alt sammen ...

Men nå fremover er det fokus på den andre 535en uten tvil 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gleden av å kjøre E28en bort til vinterlagring. For å si det sånn...jeg vil ha E28 🤩 Alle har jo ett bilde i hode av hvordan en god og klassisk BMW skal være, føles og ikke minst lukte. Klunket når du lukker døra, den umiskjennelige M30 duren, de lange men presise girskiftene, sittestillingen, den oppreiste frontruta osv... Alt er på plass og alt stemmer i denne 535en, alle forventinger til en god klassisk BMW blir innfridd i en E28.

Det er noe som heter "Never meet your Heroes"... Det gjelder ikke i dette tilfellet, fantastisk fin å kjøre. Du glemmer helt at du kjører en bil fra 1986, kjøreegenskapene er veldig moderene.

Takk for turen, E28 ga veldig mersmak 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig kommentar og at dulikte den😀

Ja en e28 som er i god stand ,er en glede å kjøre og du beskriver bilen helt rett .

Det er noe eget med e28 , har alltid vært det .

Synd du ikke fikk testet den i aks osv , men det tar vi til sommeren /våren 😀.

Men det vittigste her , er jo at dette er samme bilen som din bare den er 33 år .

Så skjedd litt kan du si 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusselig at vi trenger å vinterlagre 😤 Tenk så fint om Norge hadde hatt en mildt og tørt klima 😍 Men sånn er det 😉 Nå står de tørt og trygt. Ser ut som en låve dere lagrer i ? Får ikke tro det er mye mus der da. De er noen fæle jævler 😤

Nå står kløtsjbytte på trappene ? Andre ting du skal styre med i vinter eller blir det bare å fikse kløtsj og så tut og kjør ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Stusselig at vi trenger å vinterlagre 😤 Tenk så fint om Norge hadde hatt en mildt og tørt klima 😍 Men sånn er det 😉 Nå står de tørt og trygt. Ser ut som en låve dere lagrer i ? Får ikke tro det er mye mus der da. De er noen fæle jævler 😤

Nå står kløtsjbytte på trappene ? Andre ting du skal styre med i vinter eller blir det bare å fikse kløtsj og så tut og kjør ?

Ja Tore det er dritt ,men sånn er det desverre med denne lagringen .

Stemmer den lagres i en svææææær låve med tilsammen 40 biler fordelt på flere etasjer.

Angående mus så er det sikkert det i bøtter og spann ,men lagringsjefen hadde et Arsenal med noe han la ut rundt hver bil og alle har gått klar til nå.

Datteren min hadde jo Tds der ifjor og null mus 😀😀.

Ja nå står klutsj på tapeten aller først og katalysatorbytte .

Så blir det forefallende fremover på den bla forskjerm som må fikses osv .

Ikke minst ,jeg må understellsbehandlie den og før jeg bruker den .

Så ja litt å tusle med 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft !! Er det oppvarmet på noe vis ? Uansett, det viktigste er jo uansett at det er tørt. Og de salter sikkert ikke der inne 🤣👍

Bra de har tiltak mot mus da 👍 Er no drit når de begynner å gnage på ledninger og slanger 😤

Ja stemmer det. Du må ha ny katte også ja. Kjøper du ny orginal ? 

Skal behandle understellet med lanolin ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Tøft !! Er det oppvarmet på noe vis ? Uansett, det viktigste er jo uansett at det er tørt. Og de salter sikkert ikke der inne 🤣👍

Bra de har tiltak mot mus da 👍 Er no drit når de begynner å gnage på ledninger og slanger 😤

Ja stemmer det. Du må ha ny katte også ja. Kjøper du ny orginal ? 

Skal behandle understellet med lanolin ? 

Ikke noe oppvarmet der ,men er knusktørt som er viktigst og null salt 😀.

Har komplett katte liggende .

Du skjønner at jeg handler etterhvert som det dukker opp ting på Finn osv.

Denne lå for salg komplett uten en skade til gi bud på Face i 2015 .

Jeg ga et skambud på 200 med ny lambda og fikk det 😀

Ser jeg noe slitedeler som er billig ,så kjøper jeg for jeg vet at jeg kan få bruk for det .

Under så bruker jeg nå restene fra e28 og det innbærer noe Mercasol tror jeg og Linolje .

Som sagt blir restefest under i vinter 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er smart Jan 👍 Det er på mange måter lurt å handle inn litt slitedeler som er bra til greie priser når de dukker opp. Man får som regel bruk for det 👍 200 kroner var jo bare en symbolsk sum. Orginal katte er dritdyrt !!

Ha ha restefest under firråtredven blir sikkert bra nok tenker jeg 😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredags upd.

Var ute og tok e kjapp titt på e34 nå i formiddag.

La en liten planlegging sånn at alt kommer i riktig rekkefølge.

Bil har jo stått helt stille nå siden Juli , likevel så er den som den og ikke kommet noe mer av ting .

Fremdeles tørr og hel innvendig :

33DB7C31-82DC-4F92-9CE1-94CC7EBB854E.thumb.jpeg.1465c5ad2d4c8730205b0261c0913edb.jpeg

Masse overflaterust på bremser ,som lett fikses :

A8DDC61A-56A4-4778-B2E0-5E4433DA9BD1.thumb.jpeg.feb0390ee5e8513970e5ff661225496e.jpeg

Noe av høsten har landet på bilen :

AEECAFFD-3A62-4A13-A03A-815CE8090595.thumb.jpeg.abcc6bfa5452b061ce1bf39c4aa7f5ed.jpeg

Så fort clutch er byttet og bil er flyttbar , begynner jeg med smårusk som dette:

44A6670C-4C99-41E2-B5B4-3E2914108267.thumb.jpeg.2f2a9e1847f2631496038ee456f37a5e.jpeg

Nye klips til lister osv handles inn osv .

Så tilslutt en grundig tre stegs polering .

Sånn står den PR dags dato:

D381CB2B-D4AA-4DA7-9243-ED398689574C.thumb.jpeg.f73441c186b354e14b5b2fbeea1fa7c1.jpeg

Heldigvis ligger der flett nye sorte de lykter her til den 😀

Og bakenden holder seg jo flott synes jeg :

418F2888-4701-4A30-A1A8-1CCF8E3703D3.thumb.jpeg.182849b4836460c01f39787851694a84.jpeg

Merker at det skal bli godt å ta igjen tapte km med den nå .

Og selv om jeg liker 28en bedre enn e34en så er jeg veldig glad jeg har denne .

Dette er den beste bilen jeg har hatt .

Aldri noe tull foruten kløtsj nå 😀😀

Men spørs om jeg ikke må kle meg opp og begynne litt nå ,kjenner jeg klør litt og det er en god ting 👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Evopower skrev:

Nydelig bil du har der. Rette motoren og fargekomboen :) og det bildet bakfra, er den peneste vinkelen på e34 mener jeg.

For meg er e34 en penere bil enn e28. Blir godt den får det stellet den fortjener :D

Jo takk for det 😀

Ja bilen er bra den og det var nettopp derfor jeg ville ha den når jeg så den første gang i 1999.Altså fargen og motoren .

E34 er veldig pen uten tvil og er jo så god å kjøre ,men det er noe med e28 som jeg liksom er så betatt av og vet ikke hva det er .

Må være at det var en sånn jeg begynte å like Bmw med når jeg var liten .😀

Ja nå skal det fokuseres på denne og heldigvis ikke mye å gjøre ,likevel må det gjøres pent og holdbart ,så er ikke lenge før den er i sving igjen 😀

Bakenden på disse er fine ,helt enig:

C5A8F9D6-A9AD-424C-B57C-F44900AEAD40.jpeg.a2b9231fdc2c8f34326206268d16b00c.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...