Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Jo takk 😃😃

Neida , mye av mine problem etter EU kunne vært unngått hvis kontrollør hadde brukt sunt bondevett .

Angående dette , så skal dere få en detaljert historie fra min side .

Da det ble utført på en måte som ikke er riktig i det hele tatt .

Men alt dette kommer senere .

Uansett , så skal dette taes skikkelig nå , sånn at det ikke kommer tilbake på en stund håpet jeg 😀

Så blir mye oppdateringer her nå .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig tilfelle. Desverre er det slik at man må se det fra verkstedet sin side. De har ekstremt ettersyn/tilsyn fra myndighetene. Slipper et verksted igjennom biler uten feil, så blir det fort internkontroll med mistanke om juks og under bordet avtaler.

Men de burde ha mer skjønn i saker og ting. Det er snart ikke mulig å få en bil eldre enn 5 år gjennom eu på første forsøk.

Min deal er å legge igjen et par småfeil som mekanikeren henger seg opp i. Og lar de større "feilene" forhåpentligvis passere. For et verksted går det mer på statistikk over biler med eu feil enn hva som faktisk er feil...

Men det er ikke det værste å sveise litt! Greit når det er gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det du skriver her , støtter jeg 😃.

Problemet er når det kommer en andrepart, og begynner å blande seg i arbeidet til han som utfører kontrollen .

Og han som blandet seg , er kjent for å være en satan på gamle biler .

Virker som han er sjalu på folk som har spesielle biler , og dette er det flere som sier .

Som sagt , alt dette skal dere få her senere 😀

Først skal jeg bli ferdig med bil .😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, viggo E34 skrev:

Trist at dem skal gå inn for å ødlegge#-o

Ja enn begynner å lure av og til .😃

Uansett , så begynner jeg på lørdag med all fiks og da skal det bli orden på sakene igjen en gang for alle , hvertfall foreløpig .

Dette blir jo en bil som ikke skal brukes så mye lenger heller nå .

Mer en kosebil 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst. Kjenner meg igjen der. Selv bruker jeg et fast verksted med sunn bondevett og som kjenner meg og min families bilpark og at det ikke nytter og «komme her» med masse tullemangler de kan tjene penger på å rette, da eier fikser hva som helst selv. Så skulle jeg ta EU på E24n min, attpåtil på et Citroën-verksted en kamerat jobbet på. Det var bank og stikking i understellbehandling så bilen så ut som en sveitserost etterpå :mrgreen:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, FredrikE24 skrev:

Håpløst. Kjenner meg igjen der. Selv bruker jeg et fast verksted med sunn bondevett og som kjenner meg og min families bilpark og at det ikke nytter og «komme her» med masse tullemangler de kan tjene penger på å rette, da eier fikser hva som helst selv. Så skulle jeg ta EU på E24n min, attpåtil på et Citroën-verksted en kamerat jobbet på. Det var bank og stikking i understellbehandling så bilen så ut som en sveitserost etterpå :mrgreen:

 

Som du sier ,håpløst.

Dette er et verksted jeg har brukt hele tiden og de kjennercmeg godt.

De vet at jeg fikser ting med en gang osv osv .

Problemet der ,er at der er en kødd ,som skal stikke hodet sitt frem bestandig og overkjøre de andre .:).

Og de vet at de kan finne en million feil ,men jeg fikser alt selv ,så de tjener ikke en krone på meg .

Det jeg derimot vet ,er at jeg ikke kommer til  å vise de gamle der mer og når jeg har godkjent den,skal jeg bort å ta en prat med dem.

Uansett ,dette skal jo fikses og skal i gang denne helgen .:).

Og har og bestemt meg for å ta strekke tingene litt lengre i vinter.

Bilen er jo gennerelt sett veldig pen til å ha originallakk osv.

Men skal etter jul ha på nye skjermer ,nye lister rundt forbi .

Når vår kommer ,skal den få en mengde timer iform av karroseriservice ,og da blir den bra igjen .

Skal selvfølgelig eu godkjenne den nå straks ,men venter på deler og div :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist å høre. viktig at bilene våre er trafikksikkre og har EU kontrollen på plass, men det må da vær måte på hvordan en skal gå frem. Sånne historier gjør jo at jeg gruer litt for kontrollen, når den tid kommer, har jo ikke full oversikt under hvordan det står til med rust under bilen og i kanaler. Får håpe verkstedet jeg har er fornuftige, de slapp i allefall igjenom S-Max'en fra 06 med null feil, tidligere i høst.

Heldigvis er bilen i rette hender så dette får du fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Tre N Utrolig trist å høre. viktig at bilene våre er trafikksikkre og har EU kontrollen på plass, men det må da vær måte på hvordan en skal gå frem. Sånne historier gjør jo at jeg gruer litt for kontrollen, når den tid kommer, har jo ikke full oversikt under hvordan det står til med rust under bilen og i kanaler. Får håpe verkstedet jeg har er fornuftige, de slapp i allefall igjenom S-Max'en fra 06 med null feil, tidligere i høst.

Heldigvis er bilen i rette hender så dette får du fikset.

Ja det var kjedelig og det som irriterer meg aller mest , er den kølla som kom og blandet seg inn .

Jeg og han kontrolleren som hadde bilen egentlig , pratet om den lille rusten som var og han sa at det lille som er , vet jeg du fikser , og ja det var jo det jeg hadde tenkt å bruke vinteren på .

Så kommer han andre med monster hammer og durte løs😥.

Jeg er og enig i at alle biler må være trafikksikre uten tvil, men dette som han fant , har ingenting med dette å gjøre tror jeg.

Angående din bil , så går det nok greit, var bare meg som møtte Adolf Hitler i trappen på tirsdag.

Ja tror den er i rette hender og er allerede i gang .

Kommer en update nå straks 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igang med å resette EU seddel.

Fikk en tlf idag.

Kompisen min som skal sveise , ville begynne imorgen , noe som passet meg perfekt .

Men alt som kan fikses før , et like greit, så jeg startet på det som jeg kunne .

Forskjerm var løs nede pga Adolf mente nedre del var kanal og slo løs denne med hammer , noe som resulterte i :

-Løse komponenter pga rust og skvettlapp var løs , og kunne skade mennesker ...

Han ble rimelig spak da han fant strøken kanal bak skjermen.

Uansett dette måtte fikses sånn at den gikk gjennom igjen.

La en ting være klart her ,to nye forskjermer skal bestilles etter jul , så her er det KUN fiks nå for å få den gjennom .

Hullet som var på en størrelse med  en tre rader fra melkesjokolade , tettet jeg med en plate som jeg skrudde fast bak og kun for å få feste til glassfibersparkel .

Her er jeg godt igang :

image.thumb.jpg.709cf005c342bfd3721bb6f00788dcc9.jpg

Fikk pusset tilbake formene og dette så jo bra ut .

Og for å få bedre finnish , fant jeg frem dette finsparkelet :

image.thumb.jpg.92ae05b8b4e7d11815427802dcff2886.jpg

Små porer ble tettet :

image.thumb.jpg.0e1a482108c3b901e2288f7fba1348b4.jpg

Etter mye puss , la jeg på et lag med Arcanol :

image.thumb.jpg.6ee38ce53fa475e480af023b22a53905.jpgimage.thumb.jpg.6ee38ce53fa475e480af023b22a53905.jpg

Dette skal stå og tørke til hele kanal skal få på bodyskyts .

Men jeg fortsetter like gjerne .

Se på dette :

image.thumb.jpg.8972cd7ba67c80384da20cacdf1512ab.jpg

Dette fikk jeg da 2erfeil på ...

Spurte hvorfor ?

Jo for der var garantert hull under sparkel .

Da sa jeg at alt her , ble sveist inn for 5 årsiden med ny kanal .

Og at dette var sparkel som kun var for å bruke til finnish.

Dette gadd han ikke å høre på ..(PIKK)

Men ser dere hull ???:

image.thumb.jpg.5efcfd3a2e9520c997ec0944626cbd22.jpg

Nei , ikke jeg heller !!!!

Jeg Slipte ned alt av sprekker sånn  at dette skal bli pent igjen .

Dette skal sparkles opp igjen alt det lille dere ser her når jeg har kjørt opp der den skal stå til sveis.

Fikk slipt rent alt under kanal og jekkfester som hadde overflaterust :

image.thumb.jpg.5d2dd6b7ae391d86c153c5363a5ac9ac.jpg

Ble pusset rene og alt fikk et lag med Arcanol :

image.thumb.jpg.d10f0d16c640f750b1b5fca9a642efbe.jpg

Resten ble og malt opp :

image.thumb.jpg.8763075d0214a286f04a18827468c86d.jpg

Bulkene i bakre del av kanal , blir som sagt sparklet opp igjen straks .

Må jo si det gir en enorm tilfredsstillelse  og se alt helt igjen , og ikke minst vite at det holder nå .

Sist jeg gjorde denne jobben var for 6 årsiden  og jeg har jo kjørt hele året og 85 000 km .

Synes det holder seg bra .

Nå vil jo ikke bil bli brukt i salt og dritt og det vil spare ting for mye .

Har og kjøpt inn 4 liter linolje som skal inn i kanaler etter sveisejobb på andre siden og selvsagt her.

Ja overalt i kroker .

Fikk og varmet opp gammel tektyl , skrapet vekk og sett hvordan det så ut i skjøter mot kanal på denne siden .Ingenting farlig 😀

Situasjonsbilde av 535:

image.thumb.jpg.2f46613729b4f30eb56c6cae52a3532b.jpg

Så hva skjer. Imorgen?

Jo da skal bil fraktes 4 km til garasje .

Der skal vi sveise hullene Adolf slo igjennom med granathammeren sin , eller dvs , jeg skal ta alt jeg finner av brunt under og ta det skikkelig .

Så det blir update imorgen og , og ikke minst dere skal og se hullene jeg fikk feil på .

Er så glad jeg har dokumentert alt jeg har gjort nå .

For når jeg er ferdig å fikse dette og den er godkjent , skal jeg skrive ut bildene og samtidig ta med et skriv jeg fant angående regler på det med rust osv ,og besøke dem 😀.

Men så tenker jeg samtidig at ,ja de gjør jobben din og bilen min , blir jo faktisk bra rustmessig under .

Men likevel klarer ikke Sveigis å slutte å irritere seg ..

Fortsettelse imorgen hvis dere vil ha .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, scoot skrev:

Vi vil ha fortsettelse, bra jobba :)

Skal bli Scoot .:)

Takk,det blir bra tilslutt håper jeg ,hvertfall deilig å ha gjort.

 

2 timer siden, stoltbmwelsker skrev:

Rust er rust på bærekonstruksjon. Enig at det blir feil å å banke hull for å bevise det, men nå er det gjort. Ser ut som du får orden på det da :) 

Så sant så sant ,og det sier jeg ingenting på :).

Men alt blir så feil ,når enkelte går inn for å ødelegge .

Joda ,det blir orden på det nå og det er gøy.

Når jeg er ferdig under ila uken ,skal jeg vaske den under og skrubbe den skikkelig.

Så blir det å fylle opp med tynnflytende all over og ikke noe tykk tektyl som skal dekke igjen noe .

Det som blir gøy nå ,er at nå blir det kos å bestille pyntedeler som lister og div ,når alt annet er iorden.:)

Men noe som var gøy forresten ,var at de syntes bilen hadde så fin lyd i eksos:)

De spurte om eksosen og jeg sa 2,5 T fra kat og avsluttet med Eisenmann bakre .          

v.Ok sa de ,meget ryddig ,pent sveist ,ja gennerelt knallbra sa de:).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2018 den 11.01, sveigis skrev:

Da har jeg vært på eu med bilen idag og fikk lapp med meg hjem for å si det sånn.

Alt gikk strålende helt til en annen mekaniker kom med en hammer .

Spurte pent hva han skulle med den ?

Jo sørge for at bilen ble skikkelig kontrollert for rust .Og selvfølgelig når enn står og banker med full makt i forkant av kanaler og under i skjøter ,fikk jeg tilfredstillt mekanikeren .Hull som må sveises.

Jeg ble irritert og sa at dette kunne ikke være nødvendig.

Jo ,takket være Olsen bil ,så er trafikkstasjoner rundt på verksted og kontrollerer gjevnlig og gamle Bmwer og mercer ,var særs utsatt.

Så hva må jeg gjøre ?

-Sveise bakkant av gulv 

-Noe av kanal 

-Justere lys 

Akkurat den jækla bankingen med rå makt var ikke nødvendig synes jeg ,men regler er regler og skjønner verkstedet.

Han begynte å plukke av tektyl på remmevang ,men da sa jeg enkelt ,det der kutter du ut med !

Så ja til uken blir det myyye jobb men skal få det plettfritt til slutt .

Den gode nyheten er at den er strøken i foringer og understell ellers.

 

 

På 30.10.2018 den 11.01, sveigis skrev:

Da har jeg vært på eu med bilen idag og fikk lapp med meg hjem for å si det sånn.

Alt gikk strålende helt til en annen mekaniker kom med en hammer .

Spurte pent hva han skulle med den ?

Jo sørge for at bilen ble skikkelig kontrollert for rust .Og selvfølgelig når enn står og banker med full makt i forkant av kanaler og under i skjøter ,fikk jeg tilfredstillt mekanikeren .Hull som må sveises.

Jeg ble irritert og sa at dette kunne ikke være nødvendig.

Jo ,takket være Olsen bil ,så er trafikkstasjoner rundt på verksted og kontrollerer gjevnlig og gamle Bmwer og mercer ,var særs utsatt.

Så hva må jeg gjøre ?

-Sveise bakkant av gulv 

-Noe av kanal 

-Justere lys 

Akkurat den jækla bankingen med rå makt var ikke nødvendig synes jeg ,men regler er regler og skjønner verkstedet.

Han begynte å plukke av tektyl på remmevang ,men da sa jeg enkelt ,det der kutter du ut med !

Så ja til uken blir det myyye jobb men skal få det plettfritt til slutt .

Den gode nyheten er at den er strøken i foringer og understell ellers.

 

Syns jeg ser deg løpe inn i verkstedet, Kjenner meg igjen når du har bilen på PKK, M5'n tar jeg meg fri fra jobb og overvåker dem som tar kontrollen og jeg tar bilen til dem som ser verdien  i en gammel bil.

Jeg tenker litt på framgangsmetode når dem ser etter rust skader. Dvs min erfaring med mange E34'er og andre rustne biler er at man ser tydelig bløte partier, bobltete lakk og under/rundt bodymass, så må man huske også det fins juksemakere som har dårlige løsninger derfor blir det strengere.

Jeg får grøssninger når dem bruker skrutrekker, brekkjern og hammer, jeg mener dem bruker mange ganger litt for harde metoder for å finne rust med det og lage nye punkter der det ruster etter skader med verktøy.                                                                Hva er din tanke rundt dette?

Nå skal jeg også forsvare de som har PKK av den grunn at det skal være trafikksikre biler vi alle møter på veiene. Bremser, dempere, stag, foringer, kuler, ledd og mange andre ting som er viktig. Jeg vil selv kjøre en trygg bil :)

e34.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...