Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Trenger ikke stikke innom engang. Jeg fikk hele historikken på mail. Sendte de en mail med reg nr og spjrte rett ut om det var mulig å få historikken 

Da må det gjøres noe 😀

 

15 minutter siden, Designer skrev:

Mye penger ja 😮 

200423265_Skjermbilde2019-01-18kl_10_25_09.thumb.png.f3f7c725f109cad06d7b4d2011e71024.png

Kilde: Norges Bank

Å Jesus 😳😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Først gratulerer .😀😀

Du var den første som kommenterte på 200 siden ,du skulle hatt en premie 😀

Ja trafikkstasjonen vet jeg ,så ingen problem ,men er mer nysgjerrig på de som kjøpte den ny .

Lever han/henne ?

Hva slags person osv osv,nei igjen dette må jeg til bunns i😀

Men du Rune ,et spm til deg .

Du er aktiv her og flink til å kommentere de fleste tråder her ,og har inntrykk at du kan litt om bilene her på forumet .

Synes nesten du må få opp en tråd du og bilen /bilene dine .

Jeg er nysgjerrig og e30 er jo alltid en vinner her 😀

Premie, ja. Eg kan godt sende deg kontonummeret mitt om du vil det 😂

Angåande meg sjøl og tråd så har eg tenkt på det eit par gonger å fortsetta gamle tråden på E30'en (ligg ein tråd innpå her frå ein tidlegare eigar), men det er så langt mellom kvar økt på bilen at eg trur tråden hadde daua vekk ganske kjapt, dessverre 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en stiv pris på den bilen der når den var ny ja. Til sammenliknin så bygde svigerforeldrene mine hus på Hisøya i 1987 for 600 000 kr. Da snakker vi tre etasjers enebolig med garasje og ett måls tomt, det sier litt hvor ekstremt dyre biler var den gangen. I dag er det det billigere å kjøpe en 540i, den kommer på ca 1,1 mill mot 1,3 mill (1986 penger regner om til 2019 penger). Og dette før vi har begynt å snakke om at inntektene har økt drastisk siden 1987.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det var en stiv pris på den bilen der når den var ny ja. Til sammenliknin så bygde svigerforeldrene mine hus på Hisøya i 1987 for 600 000 kr. Da snakker vi tre etasjers enebolig med garasje og ett måls tomt, det sier litt hvor ekstremt dyre biler var den gangen. I dag er det det billigere å kjøpe en 540i, den kommer på ca 1,1 mill mot 1,3 mill (1986 penger regner om til 2019 penger). Og dette før vi har begynt å snakke om at inntektene har økt drastisk siden 1987.

 

Helt utrolig .😀.

Så skjønner jo at folk på 80 tallet som hadde BMW og Merc,det var som regel folk med penger ,eller ungkarer som bodde hjemme hos foreldrene sine .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Helt utrolig .😀.

Så skjønner jo at folk på 80 tallet som hadde BMW og Merc,det var som regel folk med penger ,eller ungkarer som bodde hjemme hos foreldrene sine .😀

Å jasså! Var pappa rik? 😂

familiebilen våres i mange mange år. Kjøpt ny i 1985

700C2EEB-3F68-48E0-827A-3A25C18FADFC.jpeg.24b54d8b1bdeb2579e859d97dce8b1b4.jpeg

å som du veit Jan så står denne hos pappa enda men trenger litt kjærlighet stakar ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, liffi skrev:

Å jasså! Var pappa rik? 😂

familiebilen våres i mange mange år. Kjøpt ny i 1985

700C2EEB-3F68-48E0-827A-3A25C18FADFC.jpeg.24b54d8b1bdeb2579e859d97dce8b1b4.jpeg

å som du veit Jan så står denne hos pappa enda men trenger litt kjærlighet stakar ;) 

Vet A pokker var han var jeg 😀.

Han kjørte hvertfall ikke Volvo 240 på den tiden .

Er synd at den står sånn som du har vist ,men mange ting kan desverre ikke vare bestandig ..😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten vask.

Jeg fikk jo med de originale Trx felga .

Er jo aller helst de jeg vil ha på .

Men siden disse har en ukurant dimensjon , blir det nok med drømmen .

Hvert dekk koster noe over 4 laken og det er uhyre dyrt .Får jo et sett med flotte BBS for den summen.

Men inntil videre , må de på da Msport hjula som står på nå , skal selges .

Og måtte vaske en felg for å se .

Mange års møkk :

image.thumb.jpg.c4de736d59f5ccbd7e4be7bfee4e5127.jpg

På med Corrosol ;

image.thumb.jpg.9498966c50c7f3dd2f6d9e308cd36100.jpg

Baksiden :

image.thumb.jpg.2f8d2d0f75e5f4d3ac83e35d440e4b93.jpg

Etter mange runder med svamp osv , ble de rene :

image.thumb.jpg.2515868f0f2dceba4c5470a1d4209b12.jpg

Dettte skal gjøres på de andre og poleres opp .

Jeg vet at dette er sære felger , men har lyst på beosjyre look på den , altså urørt .

Nå satser vi på mildvær sånn at vi kan fortsette reisen mot ferdigstillelse av den 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, viggo E34 skrev:

Er dette slike mm felger eller no sånt som også e34/32 med? Har noen fra e34 jeg hadde tenkt å få taki dekk til men ikke fått sjekket pris enda🙈

Det stemmer det.

Og pris er hårreisende på disse desverre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si gratulera til deg og mini med ny bil .. har ikke vært inne her så mye , men skal bli flinkere nå .. ( håper jeg 😂

Den ser veldig bra ut og det er langt imellom å finne noe sånt med det utsyr nivået 😁 håpe jeg kan få se den i sommer med dine andre biler og 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, satt og skrev en liten avhandling om jappetiden og den konsekvenser, også kom jeg borti noe og all tekst forsvant 🤬

Ja ja, men får kort si at jappetiden skaffet folk mange fordeler som egentlig var ulemper. Det gikk så galt at en god del faktisk fant tauet og hang seg i garasjen.

Så hadde du fast jobb i jappetiden, så fikk du lån med gode avskrivningsfordeler. Men som kjent, sprakk jappebobla og regelverket ble endret slik at folk i enkelte tilfeller måtte gå fra gård og grunn. Allikevel var jappetiden starten på det velstandssamfunnet vi lever i i dag. Og hadde ikke jappetiden blomstret, hadde vi nok ikke hatt så mange artige "luksusbiler" her i landet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, scoot skrev:

Tidsriktige felger i allefall, hva er dekkdimensjonen du trenger - nysgjerrig spurt?:)

Tidsriktige og det stopper der og 😀😀😀,så disse blir nok kun på til lagring osv.

Dette er vel sånn type felg mellom 14 og 15 toms eller 390 som der står på dekkene.

Svinedyre dekk ,så jeg skal ha på de BBS hjulene som står på den grønne .

Drømmen er et oppsett i 16 toms i BBS look etterhvert ,men først opp og gå ,sveising ,så kan jeg tenke på felg i 16 toms.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Æsj, satt og skrev en liten avhandling om jappetiden og den konsekvenser, også kom jeg borti noe og all tekst forsvant 🤬

Ja ja, men får kort si at jappetiden skaffet folk mange fordeler som egentlig var ulemper. Det gikk så galt at en god del faktisk fant tauet og hang seg i garasjen.

Så hadde du fast jobb i jappetiden, så fikk du lån med gode avskrivningsfordeler. Men som kjent, sprakk jappebobla og regelverket ble endret slik at folk i enkelte tilfeller måtte gå fra gård og grunn. Allikevel var jappetiden starten på det velstandssamfunnet vi lever i i dag. Og hadde ikke jappetiden blomstret, hadde vi nok ikke hatt så mange artige "luksusbiler" her i landet. 

 

Selv om jeg var liten /tenårene på siste halvdel av 80 tallet ,husker jeg en mengde biler som folk hadde i den tiden .

Noen klarte og beholde dem ,andre mistet dem.

Er jo gøy å se feks større Mercer fra 80 tallet .

Halvparten av de har nok levd et hardt jappeliv .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Selv om jeg var liten /tenårene på siste halvdel av 80 tallet ,husker jeg en mengde biler som folk hadde i den tiden .

Noen klarte og beholde dem ,andre mistet dem.

Er jo gøy å se feks større Mercer fra 80 tallet .

Halvparten av de har nok levd et hardt jappeliv .😀

Var nok mange 80-tallere som bare ble kjøpt og brukt på den tiden er jeg redd 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...