Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Bøyer meg i støvet for den høye graden av pågangsmot :) Sagt det før, men sier det igjen. Er utrolig godt å se at ikke alle eldre bimmere havner på dynga. Hadde ikke tvilt et sekund på hvem jeg ville kjøpt en klassisk BMW fra ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Daniel. skrev:

Kjekt å se at det ikke var noen stygge overraskelser :)

Blir nok en utrolig flott bil etterhvert som ting blir ferdig!

Det var en lettelse Daniel uten tvil .:)

Ja ,den skal bli bra nå snart og ikke etterhvert velger jeg og skrive .:).

 

20 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Bøyer meg i støvet for den høye graden av pågangsmot :) Sagt det før, men sier det igjen. Er utrolig godt å se at ikke alle eldre bimmere havner på dynga. Hadde ikke tvilt et sekund på hvem jeg ville kjøpt en klassisk BMW fra ;)

 

Jo takk for støtte og fine ord .:)

Har sagt det før ,men trodde jeg var ferdig med fiks etter 2018 og tds prosjektet.

For det tok nesten piffen av meg og jeg sverget med mine foreldres grav ,at jeg aldri mer skulle fikse opp gammel bil mer uten garasje .

Men så dukket jo denne opp,og da måtte jeg trå til og nå kommer den seg og er veldig snart ferdig.

Skal bli gøy å begynne på karroseri og virkelig løfte det opp noen hakk.

Hehe ,gøy å høre ,jeg gjør hvertfall alt jeg kan for å bevare de,samtidig bruker jeg de ,og det skikkelig og .

Alt fra søppelkjøring til lange turer .

Er ikke noe sånn biler som bare står :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahhhh !! 

Takk for pm med info om resultatet 😃 Jeg er så glad på dine vegne over at det var såpass lite rust 😃

Godt å slippe å måtte bruke uker eller måneder på rustreparasjon.

Selv vet jeg lite om hvordan det egentlig ser ut på min. Har faktisk begynt å vurdere å vente med rustfix til høsten.

Bare for å kunne bruke bilen i sommer og kose meg med kjøring. For tenker at dersom jeg gjør det sånn, kan jeg bare ha bilen stående hos han/henne/firma gjennom neste vinter og ha den rustfri og klar for sesongen 2020 🤔

Men først skal jeg avklare hvor mye rust det er snakk om. 

Har du fått en kjøper på e61’n ? Den som kjøper den får ihvertfall mye bil for penga sine 👍

Ja så får du bare gå over slanger og kabler samt få tatt en skikkelig utblås-tur med 535’n med ny frisk olje og friske plugger. Evnt en ny rotor og lokk ? 

Ja ja Jan, her er det bare å måka på !! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilsendt noen bedre bilder av jobben som ble gjort på fredag, men oppdaterer litt først .

Nå som alt er løst innvendig av tepper og stoler , så har jeg jo mulighet for rydding av kabler og annet .

Så nå skal alt dritt bort og jeg legger opp nye kabler til de klassiske Alpine høyttalere , samt gå gjennom radioen at den virker .

Og virker ikke den , så hiver jeg inn enten Blaupunkt radio kassett /CD shifter eller original Bmw radio .

Ikke minst skal el antenne opp og gå 😀

Er jo nå moroa kan starte .

Men tilbake til sveising .

Her har dere noen bilder av opp i mot ferdig resultat og igjen , dette gruet jeg meg til , men det gikk jo så fint og er superfornøyd .

Bilder:

Under bil :

image.thumb.jpg.e1a5b35333114e489d4f1b891071b809.jpg

Og alt er helsveist selvfølgelig .

Inni bil :

image.thumb.jpg.2059c6733ca2cc304f9fe8746660dd03.jpg

image.thumb.jpg.21e4a9a4f4e04fdba27174bdb22056d2.jpg

Til tirsdag starter jeg jobben med å  konservere og slipe sveisejobben .

Og da kan jeg lukke igjen et kapittel til i e28 boken .

ps , godt å se ut vinduet nå og se en hel arctic Blau i karroseriet .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Aahhhh !! 

Takk for pm med info om resultatet 😃 Jeg er så glad på dine vegne over at det var såpass lite rust 😃

Godt å slippe å måtte bruke uker eller måneder på rustreparasjon.

Selv vet jeg lite om hvordan det egentlig ser ut på min. Har faktisk begynt å vurdere å vente med rustfix til høsten.

Bare for å kunne bruke bilen i sommer og kose meg med kjøring. For tenker at dersom jeg gjør det sånn, kan jeg bare ha bilen stående hos han/henne/firma gjennom neste vinter og ha den rustfri og klar for sesongen 2020 🤔

Men først skal jeg avklare hvor mye rust det er snakk om. 

Har du fått en kjøper på e61’n ? Den som kjøper den får ihvertfall mye bil for penga sine 👍

Ja så får du bare gå over slanger og kabler samt få tatt en skikkelig utblås-tur med 535’n med ny frisk olje og friske plugger. Evnt en ny rotor og lokk ? 

Ja ja Jan, her er det bare å måka på !! 👍

Ja det er en befrielse å vite at dette er iorden nå og ser nå lys i enden av tunnellen :)

Du bør gjøre det du sier om din bil .

Få på topp og kjør heller ,så tar du rust til vinteren .Mye bedre det .

Angående salg av e61 ,så er det to som er int,og tror mulig den forsvinner nå etterhvert :).

Fordelerlokk og rotor ,tror jeg er ganske nytt ,så skal se over div nå etterhvert .

Ja måke på føler jeg at jeg gjør ,men viktig å ikke kave seg opp.

Vil jo ha det fint og velbygd og :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja ser jo kjapt om noe ser bra ut og er av nyere dato 👍 Ikke no vits i å bytte ut komponenter som er i orden 😉 Tipper grommisen din får det bedre så fort den begynner å bli skikkelig brukt. 

Takk for at du ser det samme som meg 😃 535’n er jo godkjent til 2020 så er jo bare tut og kjør. Ser jo for meg at det er meningsløst å la sommeren gå med til rustfix dersom bilen funker fint ellers.

Så kan den bare stå hos noen som kan fikse den i løpet av vintersesongen.

Har en kar som sier han kan ta rusta, men kjenner han ikke og vet ikke noe om arbeidet han evnt har gjort. Så trenger å prate med han og evnt få noen referanser. 

Så håper jeg e61’n blir solg snart. Greit å få inn noen kroner også vil jeg anta 😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vil og tro det at ved flittig bruk så blir den bedre og merker det allerede nå etter det lille bruket jeg har kjørt den nå.:)

Som sagt ,så hadde jeg hvertfall gjort det sånn som du nevner Tore angående din bil .

Et salg blir greit ,men må jo ha en ny bil igjen ,så er ikke lenge penger er innom konto :):).

Men heldigvis har jeg ikke låst meg på hvilken bil det blir .Kan bli alt fra 1 serie til gud vet hva eller evnt Opel Insignia .

Viktig å støtte merket som Mini jobber for og :)

Opel har jeg hatt 20 stk av før ,så ikke redd for det ,men havner nok på gsrantert på Bmw igjen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, sveigis skrev:

Ja vil og tro det at ved flittig bruk så blir den bedre og merker det allerede nå etter det lille bruket jeg har kjørt den nå.:)

Som sagt ,så hadde jeg hvertfall gjort det sånn som du nevner Tore angående din bil .

Et salg blir greit ,men må jo ha en ny bil igjen ,så er ikke lenge penger er innom konto :):).

Men heldigvis har jeg ikke låst meg på hvilken bil det blir .Kan bli alt fra 1 serie til gud vet hva eller evnt Opel Insignia .

Viktig å støtte merket som Mini jobber for og :)

Opel har jeg hatt 20 stk av før ,så ikke redd for det ,men havner nok på gsrantert på Bmw igjen :):)

Bmw er laget for å brukes, så bare den får renset "lungene" sine så blir det kuler og krutt 😂👍 

Ja er suuugen på å cruise 535 😍

Ja ok, så 535’n (34) blir ikke hverdagsbilen ? Hva er planen egentlig med den ? 

Opel har en spesiell plass i hjertet hos meg også. Corsaen er vel min åttende opel og jeg har aldri hatt to like 😂 Så skjønner deg godt dersom du velger Opel 👍 Har alltid likt opeldesign. 

Ja hvor jobber Mini henn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34en min den skal jeg ha som hverdagsbil ,ja alt mulig bil som den har vært .

Og holdes vedlike som den alltid har blitt.Blir ikke noe forandringer på den :)

Hun jobber på Opel i Arendal som mekaniker der og trives veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har helga gått og ny uke er i anmarsj.

Og ny uke er jo nye dager med e28 ,så idag fikk jeg bestilt nye skiver til oljerøret og banjobolter .

Så nå skal motor få rens ,ny olje og filter.

Oljerøret skal renses sånn at jeg vet oljen kommer gjennom.

Dette skjer i slutten av uken da jeg jeg må bli ferdig med rustjobben fra helga .

Alt dette kommer jo her til dokker etterhvert som jeg holder på .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god plan. Samtidig som du holder på så tar du og kryper under og over motoren og strammer alle 10mm skruer du finner.  Da stopper du mye svetting fra motoren. De skal strammes med 10Nm så vidt jeg husker men bare vær fornuftig så blir det bra.

Det er viktigere og stramme banjoboltene med riktig moment så du ikke klemmer røret flatt. 10Nm på de også

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Rune-K skrev:

Høres ut som en god plan. Samtidig som du holder på så tar du og kryper under og over motoren og strammer alle 10mm skruer du finner.  Da stopper du mye svetting fra motoren. De skal strammes med 10Nm så vidt jeg husker men bare vær fornuftig så blir det bra.

Det er viktigere og stramme banjoboltene med riktig moment så du ikke klemmer røret flatt. 10Nm på de også

 

Ja det du skriver har jeg tenkt .

Skal gå over alle kontakter ,ja alt jeg kommer over på motor og skal ta meg god tid.

Det røret fikk jeg greie på momentet før idag og det var 10Nm .

Så ting drar seg til nå Rune 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig fredag og e28en står fremdeles som den gjorde på søndag,whaat?

Neida ,men denne uken har jeg ikke hatt tid helt enkelt til noe bil.

Men derimot så har det blitt handlet deler som nevnt på forrige side ,samt ny olje og oljetrykksbryter ,da den virker som den vil .😀

Men satser på at til uken skal all jobb med slip,finsparkling og lakk av kanaler ,verre ferdig pluss motorservice.😀

Skal og da få satt alt av interiør sammen igjen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig rått hvor fort det går fremover her.

Gratulerer med oppstart og godt å se at du slapp greit unna med rust. Tenker det kjennes godt å vite at denne er hel nå.

Gøy å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,det har gått fortere enn forventet ,og det er godt .:).

All sveiserust er borte og bare det er nydelig .

Vite at en e28 som er hel ute i gården ,gir god følelse.

Nå er det ikke gjort noe på en uke og har satt av hele tirsdag til jobb med bil .

Oppstart er tatt ja ,men her er og litt å ta tak i som nevnt tidligere .

Nå må jeg bsre få konservert og slipt der det ble sveist ,derretter div lakk ,så er hele karroseriet ferdig .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...