Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Det høres ut som du trives i rollen som familiefar og det er alltid hyggelig å høre! :)

Virker som du har en veldig bra familie der alle bidrar med sitt, også i garasjen.

Jo,jeg trives i familierollen uten tvil.:).Men sant skal sies ,så er ikke kona mi sånn veldig interresert men hun gir meg alltid tid til ting hvis det er noe jeg vil innen bilrealerte ting.Her er vel dette gi og ta prinsippet inni bildet og tenker jeg.Er det noe hun skal ha gjort eller vil så stiller jeg som regel opp.Hun vet også at jeg har elsket merket Bmw siden jeg traff henne.Henne første gave jeg fikk var ingen blomst,rose eller noe sånt.Nei en 250 siders bok om Bmw,s historie.Dessuten så liker mine døtre på 8 og 13 når jeg holder på med Bmw,en.De enten vasker litt matter eller er med på sånn forefallende arbeid.:)

Dessuten uten virke idiot på noen måte ,så er det jo ganske vittig når jeg henter eldstejenta på 13 år rundt forbi.Et klassisk eksempel var her i høst da jeg skulle hente henne på fjortiss disko.Da måtte jeg ta to gutter i hennes klasse en tur med bilen for de hadde mast hele kvelden på henne.Og det for to guttefiser i den alderen som er interessert i bil var det gøy for de.Ble litt aks og litt brutal take off ,så jeg tror de levde lenge på det gitt ;).Kan jo ord gi hva den ene guttungen hadde sagt, og dette på kav arendalsdialekt"Fy faan å den bilen te fær te JM jikk du,di va no anna enn den slappe å jevelie pitsjåen te gamla;)".(De fleste kjenner seg vel igjen her.Ung bilint.og da sitte på med noe som gikk bedre enn pappas Ford).

Det at jeg har en familie rundt meg som setter pris på hva jeg holder på med ,gir meg ekstra guts til å fortsette fremover med denne skuta.Og selvsagt de flotte kommentarene

jeg får her og de greie menneskene jeg også har blitt kjent med etter jeg begynte for fullt med Bmw:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må absolutt si at jeg har fått inntrykket av at du er en meget god og flink far som stiller opp for døtrene sine :) Det er veldig artig at du inkluderer familien såpass i hobbyen og det tror jeg er en meget bra ting, da blir det ikke den "fordømte bilen til pappa" slik det ofte kan bli om man lar hobbyen få for stor plass. Jeg er selv velsignet med en frue som er meget foråelses full og tålmodig når det kommer til bil, også har ho jo blitt bra smittet av BMW interessen slik som meg. Nå kan jeg utelukkende snakke om BMW modeller på internkoder og hun forstå hvilken modell jeg mener, til og med ett par motorer kan hun navnet på 8) Men så har jeg nå fått min dose kunnskap om klær, sko, sminke og interiør ;)

Det som er bra her i ditt tilfelle er jo også at det er en sunn hobby, noe din kone og barn kan være glad for. Jeg har f eks kolleger som er fotball interesserte og bruker mangfoldige titalls tusen i året på fotball turer til regnfulle og triste England, eller som har interesse for poker og denslags spill hvor de selvsagt taper store summer og bruker mye tid. Her har du en hobby du kan pusle med hjemme, som ungene kan inkluderes med og som du kan ta hele familien med på tur i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må absolutt si at jeg har fått inntrykket av at du er en meget god og flink far som stiller opp for døtrene sine :) Det er veldig artig at du inkluderer familien såpass i hobbyen og det tror jeg er en meget bra ting, da blir det ikke den "fordømte bilen til pappa" slik det ofte kan bli om man lar hobbyen få for stor plass. Jeg er selv velsignet med en frue som er meget foråelses full og tålmodig når det kommer til bil, også har ho jo blitt bra smittet av BMW interessen slik som meg. Nå kan jeg utelukkende snakke om BMW modeller på internkoder og hun forstå hvilken modell jeg mener, til og med ett par motorer kan hun navnet på 8) Men så har jeg nå fått min dose kunnskap om klær, sko, sminke og interiør ;)

Det som er bra her i ditt tilfelle er jo også at det er en sunn hobby, noe din kone og barn kan være glad for. Jeg har f eks kolleger som er fotball interesserte og bruker mangfoldige titalls tusen i året på fotball turer til regnfulle og triste England, eller som har interesse for poker og denslags spill hvor de selvsagt taper store summer og bruker mye tid. Her har du en hobby du kan pusle med hjemme, som ungene kan inkluderes med og som du kan ta hele familien med på tur i :)

Ja jeg gjør det jeg kan for at alle skal være happy hos meg.

Når det gjelder hobby,er jeg glad jeg har det jeg har.Poker og andre ting kan bli farlig. ;).

Og idrett,fy faen sier jeg,Jada det er sunt bla bla bla...Men kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge igjenn ett spor her da!:-), og må virkelig si jeg er imponert over bilen din!, utrolig velholdt og fin!:-), og så nye stell å kjærlighet den får!:-).. tydelig den har kommet i riktige hender:-), liker og att du skriver så lange innlegg om ting rundt bilen og jeg!:-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg gjør det jeg kan for at alle skal være happy hos meg.

Når det gjelder hobby,er jeg glad jeg har det jeg har.Poker og andre ting kan bli farlig. ;).

Og idrett,fy faen sier jeg,Jada det er sunt bla bla bla...Men kjedelig.

Vet nå ikke om idrett er så sunt jeg da, toppidretts utøvere kan jo bare finne på å daue sånn helt plutselig før de når 35 år. Og fotball, den største og mest ubrukelige idiot sporten som finnes....;)

Nok om det! Men vi får ta oss en liten bilprat snart Jan, jeg må bort å se på det nye interiøret også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge igjenn ett spor her da!:-), og må virkelig si jeg er imponert over bilen din!, utrolig velholdt og fin!:-), og så nye stell å kjærlighet den får!:-).. tydelig den har kommet i riktige hender:-), liker og att du skriver så lange innlegg om ting rundt bilen og jeg!:-)Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Tusen takk .

Som du sikkert har fått med deg i tråden ,så får den stell.Og det fortjener den.Det er det som er endel av å ha den.Jeg valgte bevisst å få denne i en stand som gjorde at den ikke skulle bli kjedelig men heller ikke harry.:)

En annen ting var jo interiøret.Var klokkeklar på at jeg ville ha det beige for det passet til bilens farge utvendig.

Jeg kommer fortsatt til å legge ut mye bilder og info om det jeg gjør.

Skal til nå med M5 interiør snart.Da blir det bilder av rengjøring,farging og alt.

Tenkte jeg skulle få med meg Fredrik 90 her nå en kveld til litt planlegging av interiøret.Må og bestille litt farge.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sliten Sveigis. Har lest gjennom hele tråden. Liker den bilen din veldig godt. Den er diskre med grønn fargen, men samtidig så er det noe jeg ikke klarer å sette fingeren på, positivt ment:) Har lyst på det 3 eiket rattet ditt, hehe.

Jeg får vel lage en tråd om min E34 520i 94 mod touring jeg også. Men nå er den ganske klar og snart i mål med alt, så jeg får se :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sliten Sveigis. Har lest gjennom hele tråden. Liker den bilen din veldig godt. Den er diskre med grønn fargen, men samtidig så er det noe jeg ikke klarer å sette fingeren på, positivt ment:) Har lyst på det 3 eiket rattet ditt, hehe.

Jeg får vel lage en tråd om min E34 520i 94 mod touring jeg også. Men nå er den ganske klar og snart i mål med alt, så jeg får se :/

Takk,sånne kommentarer er så hyggelige å få :).

Fargen er fin den,men et must her,er rengjøring og atter rengjøring.Hvis ikke så virker den blass.

Når det gjelder rattet ,var jeg på jakt etter dette lenge og det er ihvertfall godt å kjøre med.

Ja lag tråd,det er viktig.Er jo alltid gøy med E34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den fargen er utrolig fin. Er sjelden vare på E34. Går mest i svart, hvitt, sølv/grå. Så er godt å se en sjelden fin farge :)

Ut i fra tråden din så ser det ut som du er veldig flink på å holde bilen ren og pen. Men kjøp deg en ordentlig god DA eller Makita roterende maskin. Litt gode produkter og pads, å gi den en skikkelig makeover.

 

Trenger du hjelp til å finne ut hva du skal bruke, så spør meg gjerne. Driver med proff shine og salg av bruktbil, og har BMW lakk nærmest hjertet :)

Min E34 Touring er sølv met, og var blass i fargen, nå er den så utrolig blakk og fin, gjør mye med sjelen på bilen og deg som eier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den fargen er utrolig fin. Er sjelden vare på E34. Går mest i svart, hvitt, sølv/grå. Så er godt å se en sjelden fin farge :)

Ut i fra tråden din så ser det ut som du er veldig flink på å holde bilen ren og pen. Men kjøp deg en ordentlig god DA eller Makita roterende maskin. Litt gode produkter og pads, å gi den en skikkelig makeover.

 

Trenger du hjelp til å finne ut hva du skal bruke, så spør meg gjerne. Driver med proff shine og salg av bruktbil, og har BMW lakk nærmest hjertet :)

Min E34 Touring er sølv met, og var blass i fargen, nå er den så utrolig blakk og fin, gjør mye med sjelen på bilen og deg som eier :)

Det skal jeg gjøre. :)

Jeg har alltid syntes det er gøy med bil og detailing.

Jeg bruker Megs. Produkter stortsett enda.

I sommer brukte jeg en to hodet maskin fra Claes Ollson med Sonax pads,og Megs Ultimate Compound.Deretter Ultimate polish fra Megs.Den avsluttende runden ble lagt med Tech Wax 2.0.Jeg avfettet og clayet bilen først selvfølgelig.Dette er produkter som er greie og holder seg bra føler jeg.

Men skal til med litt Green Clean,Surfex og Ironx produkter å ha på lur.

Men hva annbefaller du tul plast og gummi utvendig?

Har dessuten noen irriterende riper på taket som må vekk.

Forslag til å fjerne disse /minimere disse og med hvilken rubbing hadde vært supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har litt sans for kvalitets produkter :)

 

Nå er ikke jeg stor fan av 2 hodet maskin fra Claes, men det er alltid lommeboken som har siste ordet. Jeg bruker maskin fra Rupes, MG og Makita.

 

Til plast kan jeg anbefale: Nanolex Rejuvenator. Den lukter godt, har opptil 6 mnd holdbarhet. Tørker ikke ut i sola, er ikke klissete. Bruker det på alle mine biler, både privat og de som skal selges. Og er stor fornøyd, legger på 2 lag. Og den står fremdeles på etter vask etter vask.

Til taket: Så kan jeg anbefale MG Ultra Compund 105, Scholl S17+ eller hvis det er grove riper Scholl s3 Edition Gold. Bruk det gjerne med Soft Burgunder pute fra MG.

Hvis du tørr og har lyst, så kan du våteslipe. Da kjøper du 3m kittet. S17+ kan du med fordel kjøre på hele bilen som 1 steg, med DA maskin. Da får du vekk en del dritt fra lakken, og legger på en god sealer etter det. Den Tech Wax 2.0 er en syntetisk sealer, som gir en helt grei wet look, men det er det. Kjør heller på med Yellow Wax fra MG, den er mye bedre. Lukter godt, og har en holdbarhet på opptil 8-12 mnd..Lett å bruke er den også :)

 

Synd at du bor så langt unna, ellers så kunne jeg hjulpet deg litt :) Du betaler litt for produktene så kan vi ta en runde med shine i lokalene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Fredrik 90 sier. MG Hyper dressing er også mulig å bruke. Den kan du bruke på alt av plast innvendig, skinnseter, dekk, plast utvendig. Den gir en enorm glans, men den er en magnet når det kommer til støv, og har dårlig holdbarhet. Jeg bruker den selv på dekk, på litt billig biler jeg skal selge, bruker den også i motor rom på litt billig biler. Bland den ut med vann i sprayflaske.

 

Selv bruker jeg Swiss,Scholl, MG, Nanolex. Og alt det vanlig, Pricbort, Surfex osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...