Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, har aldri hatt problemer med hverken kort levetid eller støv samler når det kommer til MG Hyperdressing. Tørker dog litt av den igjen etter påføring for å redusere glossen litt da og at den ikke skal være så bløt, da samler den støv som du sa :) Men den Nanoluxen høres genial ut, den skal jeg legge meg på minne til neste gang jeg handler :) Takk for tipset, føler jeg kupper tråden litt her nå men vi lærer noe nytt begge to da (Jan og Jeg) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har litt sans for kvalitets produkter :)

 

Nå er ikke jeg stor fan av 2 hodet maskin fra Claes, men det er alltid lommeboken som har siste ordet. Jeg bruker maskin fra Rupes, MG og Makita.

 

Til plast kan jeg anbefale: Nanolex Rejuvenator. Den lukter godt, har opptil 6 mnd holdbarhet. Tørker ikke ut i sola, er ikke klissete. Bruker det på alle mine biler, både privat og de som skal selges. Og er stor fornøyd, legger på 2 lag. Og den står fremdeles på etter vask etter vask.

Til taket: Så kan jeg anbefale MG Ultra Compund 105, Scholl S17+ eller hvis det er grove riper Scholl s3 Edition Gold. Bruk det gjerne med Soft Burgunder pute fra MG.

Hvis du tørr og har lyst, så kan du våteslipe. Da kjøper du 3m kittet. S17+ kan du med fordel kjøre på hele bilen som 1 steg, med DA maskin. Da får du vekk en del dritt fra lakken, og legger på en god sealer etter det. Den Tech Wax 2.0 er en syntetisk sealer, som gir en helt grei wet look, men det er det. Kjør heller på med Yellow Wax fra MG, den er mye bedre. Lukter godt, og har en holdbarhet på opptil 8-12 mnd..Lett å bruke er den også :)

 

Synd at du bor så langt unna, ellers så kunne jeg hjulpet deg litt :) Du betaler litt for produktene så kan vi ta en runde med shine i lokalene mine :)

Nei den Claes maskina var bare noe jeg kjøpte som et alternativ som amatør.

Har en Makita på gang.

Takker for råd.:)

Jeg trenger ikke noe pussing av tak. Er nok noen gode midler jeg kan berge det meste med. :).

Ja dritkjedelig å bo så langt ifra,hadde jo vært superhyggelig.

Men da har jeg en oppskrift på taket som jeg tar tak i til våren :).

Da blir det litt bestilling etterhvert etter jul.

Har du et tlfnr?Ta det gjerne på pm;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har aldri hatt problemer med hverken kort levetid eller støv samler når det kommer til MG Hyperdressing. Tørker dog litt av den igjen etter påføring for å redusere glossen litt da og at den ikke skal være så bløt, da samler den støv som du sa :) Men den Nanoluxen høres genial ut, den skal jeg legge meg på minne til neste gang jeg handler :) Takk for tipset, føler jeg kupper tråden litt her nå men vi lærer noe nytt begge to da (Jan og Jeg) ;)

Ha ha,gjør ingenting Fredrik,kupp ivei.Dette er ting jeg og deg har glede av.;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten uten virke idiot på noen måte ,så er det jo ganske vittig når jeg henter eldstejenta på 13 år rundt forbi.Et klassisk eksempel var her i høst da jeg skulle hente henne på fjortiss disko.Da måtte jeg ta to gutter i hennes klasse en tur med bilen for de hadde mast hele kvelden på henne.Og det for to guttefiser i den alderen som er interessert i bil var det gøy for de.Ble litt aks og litt brutal take off ,så jeg tror de levde lenge på det gitt ;).Kan jo ord gi hva den ene guttungen hadde sagt, og dette på kav arendalsdialekt"Fy faan å den bilen te fær te JM jikk du,di va no anna enn den slappe å jevelie pitsjåen te gamla;)".(De fleste kjenner seg vel igjen her.Ung bilint.og da sitte på med noe som gikk bedre enn pappas Ford).

Jeg svarer litt sent, men jeg må si jeg kjenner meg jo litt igjen i det du skriver her. :)

Foreldrene til en kamerat av meg hadde en forholdvis ny og i original stand, diamantsvart E34 535i med manuell da jeg var mindre. Husker jeg pleide å sitte på med de iblant og det var noe med lyden i den som nesten ingen andre biler hadde, den var ikke bråkete (originalt eksosanlegg) men veldig harmonisk og sang godt på litt turtall. Også så lettkjørt at selv mor kunne kjøre oss ungene i nabolaget rundtom, de hadde kun den bilen. Omtrent samtidig kjøpte broren min seg en rubinrød E23 728i fra 1979, med 4-trinn manuell som sin førstebil, jeg husker enda dagen da jeg, broren og faren min var og prøvekjørte den før kjøp. Det var en egen lukt i den bilen (gammel-bil lukt) og for en som ikke var vant med så "store" motorer var det bra skyv i den. 728i'n husker jeg det var litt røffere gange i enn 535i'n og den føltes litt kvassere og mer turtallsvillig ut enn 535i'n, men den hadde sikkert tapt om man hadde stilt de to opp mot hverandre. Etterhvert kom det eksosanlegg på 728i'n som gav den mer lyd i tillegg til stereoanlegg og subwoofere innebygd og skjult i bakseteryggen, den hadde setetrekk av stoff i samme farge som bilen (noe den hadde hatt fra den var ny, visstnok) og var på det tidspunktet en kul bil, men etterhvert begynte rusten å ta den og den ble ikke så godt tatt vare på lengre. Senere overtok jeg 728i'n (fikk den i julegave) og hadde store planer om å restaurere den, men etter å ha demontert nesten hele bilen og funnet endel rust ble det for mye for meg. Den endte tilslutt opp som delebil og jeg kjøpte meg 745i heller, den var ikke så veldig mye bedre enn 728i'n men det var en for meg suveren førstebil. Senere har det blitt både 635CSi og atter en 728i, samt en Mazda og diverse annet. Men jeg er og forblir BMW interessert og det var slik det hele startet, det er fine minner å tenke tilbake på. ;)

 

Jeg beklager det lange innlegget, ble bare så revet med.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange innlegg med gode historier er bare kos.:).

Det er jo ikke alle som er så heldig å få Bmw 7 serie i julegave. :).Det var stilig.

Den første Bmw opplevelsen jeg hadde som gjorde at jeg falt pladask for Bmw var når jeg var 11 år i1985.

Min fars kamerat hadde en 1982 modell 323i e21 som jeg var med i.Herregud for et svev og drag det var iden husker jeg.

Men her skal og sannheten frem,jeg kommer fra en Opel familie og har hatt veldig mye Opler ,alt fra Manta/Ascona til til dyre Omega Mv6 og Calibra turbo 4x4.De sistnevnte var knallgode biler med nok power til å holde greit følge med det meste.Det var flere kompiser som hadde e30 og e36 325 og 328i.Og ja de ble liggende langt bak mot Calibraen.;)

Men uansett så var grunn til at jeg holdt på med Opel fordi deletilgang er jo lekende lett og billig.Men allikevel så har Bmw lagt mitt hjerte nærmest bestandig.

Jeg kjøpte i 1996 en 1986 modell e28 528i med 120000 på telleren.Hva byttet jeg på den iløpet av en 5års periode?

jo,6 plugger,4 støtdempere to foringer.Altså en lite kostnad.

Skal nå også etterhvert kjøpe en Bmw familiebil.

Kone og barn er helfrelst på det.535 en blir brukt mer eller mindre som fam6liebil nå.Som du sa,den er lettkjørtvoveralt og kan samtidig brukes til litt landeveisrace hvis enn ønsker det.

Med andre ord,Bmw kommer det alltid til å bli her ihuset fremover.

Litt langt dette her også,men vi må jo dele Bmw opplevelser og gleder. :)

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å stikke under en stol at også Opel hadde endel kule modeller før i tiden, både med bakhjulstrekk og kule motorer. ;)

De har hatt en periode med til dels "dårlige" modeller siden det, men har nå i senere tid begynt å komme litt mer på banen igjen virker det som.

 

Ironisk nok stammer coilpakken jeg bruker i 745i'n fra en Omega MV6 som vi hugde. Vurderte en stund å kjøpe den bilen for vrakpant ettersom den var i så bra stand som den var i med tanke på interiør (el. skinn i bra stand, el. vinduer, el. rullegardin i bakrute etc.) og lite rust. Men motoren hadde en mekanisk feil det ikke var mulig å vite omfanget av uten å måtte demontere den først, og uten motor er heller ikke resten mye verdt så det endte med at vi tok det vi hadde bruk for av deler fra den og skrotet resten. Det kunne blitt en bra bruksbil om noen bare hadde giddet å reparere, eventuelt skifte motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å stikke under en stol at også Opel hadde endel kule modeller før i tiden, både med bakhjulstrekk og kule motorer. ;)

De har hatt en periode med til dels "dårlige" modeller siden det, men har nå i senere tid begynt å komme litt mer på banen igjen virker det som.

 

Ironisk nok stammer coilpakken jeg bruker i 745i'n fra en Omega MV6 som vi hugde. Vurderte en stund å kjøpe den bilen for vrakpant ettersom den var i så bra stand som den var i med tanke på interiør (el. skinn i bra stand, el. vinduer, el. rullegardin i bakrute etc.) og lite rust. Men motoren hadde en mekanisk feil det ikke var mulig å vite omfanget av uten å måtte demontere den først, og uten motor er heller ikke resten mye verdt så det endte med at vi tok det vi hadde bruk for av deler fra den og skrotet resten. Det kunne blitt en bra bruksbil om noen bare hadde giddet å reparere, eventuelt skifte motor.

Se det ja.

Ja Mv6 en jeg hadde var jeg knallfornøyd med.:).

Herregud å god den var å kjøre og med alt utstyr osv.

Den gikk veldig bra og driftsikker som fy.Noe trang å skru på når det kom til motor men.Hadde det ikke vært for at jeg fikk mye penger for den kombinert med litt mere rust enn jeg aksepterte på den,hadde jeg garantert hatt den den dag idag uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart det der hvordan man blir påvirket som liten, nå er jeg mye yngre enn dere men jeg husker midt på 90 tallet da jeg fikk sitte på i min tante og onkel sin Beige E34 520I (de har den bilen ennå, slå den ;) ). Lyden var hærlig synes jeg og det var noe spesielt med hele bilen selv om den var forholdsvis kjip med null utstyr og stoff seter. Min fetter som da var 18 år hadde også en E30 323I 2 dørs jeg var mye med i, sladding på vinterføre og greier :) Blei ikke dårligere da min far slo skikkelig på stortromma i 96 og kjøpte E34 525I fra 1993, begunder rød med grått velour interiør. Det var JÆVLIG stas for en bilinterressert liten drittunge som meg, fy å stolt jeg var av den bilen. 525en ble byttet i en ny A4 som var alt for trang og full av feil, så ble det ny E39 520I i 1998 tror jeg det var. Det var en herlig bil som var stillegående og elegant, følte vi kunne kjøre til månen i den bil der :) Så at jeg kjører BMW i dag og ikke kunne tenke meg noe annet har sin naturlige forklaring, påvirket i tidlig alder.

Opel ja, jeg liker Opel jeg. De har hatt så utrolig mye bra biler oppigjennom og de var absolutt med i konkurransen mot BMW og Mercedes. Der BMW hadde Alpina hadde Opel Irmscher, eller hvem hadde de råeste sedanene på tidlig 90 tall? Jo Alpina B10 BiTurbo og Lotus Omega 3000 8) Omegaen var bittelitt raskere på 0-100 og B10en hadde bittelitt høyere toppfart, de parkerte iallfall begge to både Ferrari Testarossa og Ferrari 348 som var datidens supersports biler ;)

Blei litt mye fra meg også her nå...;) Åssen går det med bilen da Jan, får den luftet seg noe om dagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag etter nesten 14 dagers hvile ,følte jeg at jeg måtte ut å lufte meg litt lengre enn rundt byggefeltet.

Datteren min skulle bort til hesten sin så da ville jeg kjøre.

Ut å starte Bmw en og faderen det var godt gitt :).

Rart med det der hvordan det med Bmw kan påvirke humøret.Har sittet inne dag ut og dag inn med bein i fatle .Men når jeg kom ut i frisk luft,les,bensinlukt og eksoslukt fra en gammel 3,5 liter,ja da blir denne mannen fornøyd.

Tok et stemningsbilde pr dags dato.Litt skitten men det overlever vi:

post-58602-0-88614800-1387117350_thumb.j

Jeg skal samtidig denne uken få slengt ut bilder av m5 interiøret jeg jeg kjøpte.

Dette er skittent men når jeg klarte å få liv i denne bilen igjen,ja da tror jeg nesten jeg skal klare å redde et lyst champagne interiør og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at du er på beina igjen :) Godt å få tatt seg en kjøre tur, sånn som veiene er nå så er det ikke til å unngå at bilen blir skitten. Men som vi har snakket om før så er det en bruksgjenstand og ikke noen garasje dronning ;)

Gleder meg til å se setene, uten å vite tilstanden så kommer du langt bare med Swissvax Lethercare kit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var godt,men idag hadde det vært gret med automat.:).

SV skal bestilles uten tvil.Men må og ha noe farge da den ene puten er slitt vekk litt farge.

Muligens jeg blir alene til lørdag.Vi kunne jo kanskje hentet en stol og lekt oss litt og sett hvordan den ble..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var godt,men idag hadde det vært gret med automat.:).

SV skal bestilles uten tvil.Men må og ha noe farge da den ene puten er slitt vekk litt farge.

Muligens jeg blir alene til lørdag.Vi kunne jo kanskje hentet en stol og lekt oss litt og sett hvordan den ble..

Ja det hadde vært veldig morsomt, alltid morsom å stelle med bilting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...