Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Godt nyttår til deg og Fredrik.

Ja var ute og rattet litt idag ,og gøy var det uten tvil.Men faderen merker at jeg er redd for å havne ut i den frie natur. :).

Høres dumt ut men er faktisk redd for denne skuten.En ting er å leke seg på plasser og veier du er trygg, men på vanlige veier merker jeg at jeg leker noe mindre med denne.

Hadde det vært en haug av en vinterbil ,ja da hadde jeg ikke brydd meg. :)

Ja det gjelder å være forsiktig, selv har jeg bare blitt kjedelig med årene. Før når ny snøen kom så sladdet jeg rundt i timesvis, nå i år så har jeg kun latt hekken slippe med vilje kanskje to ganger eller noe. Ikke noe sidelengs action på store parkeringsplasser så langt, men det kommer sikkert hvis jeg er i køddent humør en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen fungerer perfekt på vinterføre :).

Med Vredestein piggdekk,ser det ut som at den takler det meste av vinterføre greit.Men savner diffbrems.Ene og alene fordi da hadde den kommet frem de fleste plasser uten noe spinning fra det ene hjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kommet masse snø.

Noen liker det og andre ikke.Jeg for min del,liker det ikke.;)

Et ork å flytte på snø,tining av biler osv .....

 

Et liten bilderapport:

 

post-58602-0-49222300-1390049137_thumb.j

 

post-58602-0-92697600-1390049158_thumb.j

 

post-58602-0-85610700-1390049220_thumb.j

 

Ser trist ut,men nå er bilen måkt frem og skal tines opp senere når jeg gidder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog ingen bilder men idag fikk bilen seg en tur ut i snøværet igjen og det trengte den virkelig.:).

Er overasket hvor fint den tar vinterveier.Ligger stødig,spinner lite ved igangsetting i bakker.

Men herregud å den ser ut nå utvendig...Svart,grælete og full av møkk.Så ihelga er det vaskehall med bøtta full av godsaker som gjelder,jeg nevner Prickbort,Surfex,vaskenske og litt bilsåpe,ja da er jeg nok i rute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om du har en fast vaskehall men kan anbefale hallen ved Toyota på Nedenes, her stå man innendørs og har kraftig høytrykk og bra skum. Varmtvann tar jeg med hjemmeifra på kanne og vasker samt tørker bilen før jeg kjører den ut igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå stadig vekk her inne og snoker, men legger sjelden igjen en kommentar :)

Synes bilen har en utrolig fin farge, og kler shadowline listene veldig godt! Gleder meg til å se resultatet av vasking og lakkbehandlingen også :D

Og hvordan går det med de nye setene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om du har en fast vaskehall men kan anbefale hallen ved Toyota på Nedenes, her stå man innendørs og har kraftig høytrykk og bra skum. Varmtvann tar jeg med hjemmeifra på kanne og vasker samt tørker bilen før jeg kjører den ut igjen :)

Vaskehallen på Nedenes er veldig bra ,men som regel er det Esso som blir brukt.Eneste bakdelen på Esso Fevik er der alltid j.....g kø samt noen bruker altfor lang tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskehallen på Nedenes er veldig bra ,men som regel er det Esso som blir brukt.Eneste bakdelen på Esso Fevik er der alltid j.....g kø samt noen bruker altfor lang tid

Åja, har de selvvask der også :) Er heldigvis liten trafikk på Nedenes så man får god tid til å gjøre seg ferdig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå stadig vekk her inne og snoker, men legger sjelden igjen en kommentar :)

Synes bilen har en utrolig fin farge, og kler shadowline listene veldig godt! Gleder meg til å se resultatet av vasking og lakkbehandlingen også :D

Og hvordan går det med de nye setene?

Takker,jo fargen er fin den synes jeg.Tenkte jeg skulle ta bilen en tur til vaskehall imorgen tidlig da dette trenges...

Da tar jeg med meg fotoapparatet . :).

Når det gjelder lakkbehandling skal den få en skikkelig behandling til våren.Har endel riper og småbulker som skal bort.

Stolene står enda på stedet hvil.Men skal i bil nå etterhvert.Mangler noen koplinger som jeg må ha først.Eller det vil si,jeg kan sette de i nå og men da blir det quickfix av koplinger og det vil jeg helst ikke.

Men jeg legger ut bilde av alt jeg gjør så hvis du er innom her så skal du snart se litt m5 champagne interiør montert i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag da jeg var ute og rattet,så merket jeg at det begynner å smelle godt når jeg treffer dumper og lignende.Ahhh tenker jeg,da er vel dempere ferdig ...Kjedelig ..Da er det vel bare å finne noen nye.

Meeen plutselig tenker jeg,:"Har ikke jeg kjøpt nye korte foran som ligger hjemme tro?

Joda ,sånn er det når enn handler litt etter litt.

Et sett med korte dempere ligger tørt og godt hjemme.Samt nyrestaurerte fjærbein.Dette skal på nå til våren samt dempere bak.

Bilde:

post-58602-0-13248900-1390680530_thumb.j

Legger og ved et bilde av oppussede og malt del som skal under fjørbeinet.Morro å montere nye og rene deler.

post-58602-0-94475800-1390680551_thumb.j

Har igrunn planlagt en dag i vaskehallen,men fader det er godt å være inne i denne kulden. Og jeg tror bilen ikke klager den heller om den er litt skitten.

Men selfølgelig en shine får den nå snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også være topp lagerene som er dårlige da. Det dunker gjerne. Var i hvertfall sånn på e92'en.

Ja mulig det,men jeg vet at demperene foran var dårlig .Bak er de vel sånn tålig men blir byttet de også.

Så når dette er byttet ,ja da tror jeg det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fant et bilde her.

Merker at jeg gleder meg til sommeren.Men har fått et problem.

Har mer og mer lyst på Bbs rc eller noe lignende.Føler det hadde vært på sin plass.

Et bilde jeg som gjø at jeg gleder meg til sommer:

post-58602-0-47276700-1391598340_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...