Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte at det var på tide å se under panseret idag hvordan det stod til .Har ikke sett der siden lenge før jul.

Og der var det som forventet,ingen overaskelser. :).

Har ikke tatt på en skrue på denne motoren siden November 2012.Fant frem et skrujern,strammet alle slangeklemmer og ga den en halvliter kjølevæske.Det var det jeg måtte gjøre siden nov.012.Slettes ikke dårlig.(Men her banker jeg i bordet.En vet aldri hva som kan skje :) :).).

Men ser jo at jeg må bytte en liten kjøleslange da denne er litt dårlig.En ventiljustering er nok og på sin plass etterhvert ,samt fordelerlokk og rotorbytte.

Har ingen bilder av dette da jeg føler at å legge ut bilde av et skrujern fra Claes Ollson og noen slangeklemmer ikke gir mening.Men må vel snart få knipset noen bilder av ting nå etterhvert. ;).

 

Så tilslutt må jeg si noe ,

M30 motoren er en gammel motor,ja

Den er og tørst ved småkjøring,ja

Gammeldags og avleggs i forhold til mange av Bmw s motorer som kom samtidig som min modell 1992,ja.

Men tilgjengjeld så tror jeg at dette er motorer som går og går bare de blir behandlet pent og får noen oljeskift.

Nå har jeg kjørt min 35000 på to år og aldri hatt noe veldig med denne.Men den for aldri smake pisken ved kald motor.Ikke noe veldig burning og spinning.Så til dere som lurer om en god gammel rekkesekser til Bmw er god så vil jeg si ja :).

Og lyden er jo ikke verst den heller. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis de får rette stellet,så tror jeg det.

snakket med en borti Larvik her for en stund siden.Han hadde en e32 735ia som var godt 560000 km.Bilen var stygg men motor gikk og gikk.Han hadde vært nøye med oljeskift og alltid kjørt pent ved kald motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gi deg mister. Du legger alltid ut sånne fine sommer bilder på tråden din, og det ender opp med at jeg blir deppa når jeg ser ut av vinduet når jeg ser været :(

Uff, jaja bare 2-3 mnd igjen så er våren her :) Får vel holde ut litt til da,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gi deg mister. Du legger alltid ut sånne fine sommer bilder på tråden din, og det ender opp med at jeg blir deppa når jeg ser ut av vinduet når jeg ser været :(

Uff, jaja bare 2-3 mnd igjen så er våren her :) Får vel holde ut litt til da,hehe

 

Ja det er sånne bilder som holder motet oppe.:).

Var ute å kjørte nå istad og må nok ta en gjennomgang teknisk på den.Har en unnskyld utrykket,JÆVLA dunkelyd som er blitt verre en verst bak som jeg må fikse.Har funnet ut årsaken tror jeg.Dessuten skal alt av dempere byttes og snekka.Men da dette er gjort tror jeg den er grei.

Også litt kosmetisk som riper litt her og der og noen småbulker som jeg skal fikse.Men vask,flikking og gnikking er kos.:).

Kan du gi meg forslag til et godt produkt til plasten utvendig på bilen.Har alltid brukt AG sin og er fornøyd.Men lyst på noe annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW sine seksere er dønn solide, holdbare og solide. Men så har BMW produsert rekkeseksere i 80 år nå så de kan sine ting :P Vet om en E39 523IA som var gått over 700 000 km med original drivlinje og uåpnet motor, bare godt stell hadde den fått og ikke noe særlig ekstra ut over oljeskift intervallene. Dette var for 5 år siden og jeg møter stadig denne bilen i trafikken så den går ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW sine seksere er dønn solide, holdbare og solide. Men så har BMW produsert rekkeseksere i 80 år nå så de kan sine ting :P Vet om en E39 523IA som var gått over 700 000 km med original drivlinje og uåpnet motor, bare godt stell hadde den fått og ikke noe særlig ekstra ut over oljeskift intervallene. Dette var for 5 år siden og jeg møter stadig denne bilen i trafikken så den går ennå :)

 

 

At de kan motorer er helt sikkert men det som imponerer meg noe  enormt er jo at jeg har ikke sjekket eller gjort noe på lenge.Den liksom bare står foran til disposisjon for deg hele tiden.Den e39 en du nevner ,ja den imponerer meg :).

Gratulerer med dagen som var forresten Fredrik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de kan motorer er helt sikkert men det som imponerer meg noe  enormt er jo at jeg har ikke sjekket eller gjort noe på lenge.Den liksom bare står foran til disposisjon for deg hele tiden.Den e39 en du nevner ,ja den imponerer meg :).

Gratulerer med dagen som var forresten Fredrik. :)

Ja det er bare å kjøre i vei, alt liksom bare virker :) Er jo selvfølgelig småting og elektroniske "buggs" med dette er det i alle biler.

Takker for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å endelig sier jeg bare...

Siden jeg kjøpte bilen,har jeg plages med en dunkelyd bak når jeg gasser eller slipper ut clutch.

Nå er denne lyden blitt så ille at jeg plages.En mekaniker kamerat tittet på bilen og joda.begge storforingene bak er ødelagte.Bakstillingen slo i gulvet når jeg tok ut clutch :).

Har nye liggende så nå skal disse byttes snarest.

Kommer og en større bildeupdate iløpet av kort tid.Tok en shinings utvendig igår.Og har noen bilder av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å slenge ut en update nå.

Onsdagen var dagen for en liten vask.Er igrunn ikke måte på hvor mye dritt og lort som fyller seg i krinkler og krunkler på den årstiden.

Så litt diverse middel ble funnet frem og etterhvert ble jo bilen ren igjen.

 

Litt bilder:

 

Møkkete og fæl:

 

post-58602-0-61846600-1392378059_thumb.j

 

post-58602-0-09784600-1392378105_thumb.j

 

Så var det frem med noen produktene jeg hadde for hånd.

-Turtle bilsåpe

-Prickbort avfetting

-Surfex 

-Bilt Hamber korrosol(Knallgod og effektiv som fjerner flygerust og bremsestøv o.l)

-Felgrens

-Vaskehanske

 

post-58602-0-04233200-1392378377_thumb.j

 

Så dynket jeg inn bilen med Prickbort lot dette trekke inn en 5 min tid så spylte jeg dette av.

Felgrens på felga,samme prosess og spylte av.

 

Når dette var gjort,brukte jeg surfex for å fjerne dritten som ikke Prickbort tar.

 

Nok av skitt som renner vekk:

 

post-58602-0-37882600-1392378491_thumb.j

 

post-58602-0-05424200-1392378673_thumb.j

 

post-58602-0-18358000-1392378696_thumb.j

 

Bilen blir igjen spylt av,så nå har jeg rent kjøtt å begynne på.:)

Mens jeg vasker bilens tak,panser og bagasjerom ,lar jeg Corrosolen virke.

Her ser dere virkningen.Dritten blir rød og forsvinner:

 

post-58602-0-26435600-1392379010_thumb.j

 

post-58602-0-96480900-1392379046_thumb.j

 

etter  en runde med med bøtte og vaskehanske ble bilen ren.

Noen flere bilder av nyvasket e34:

 

post-58602-0-09658600-1392379171_thumb.j

 

post-58602-0-97221400-1392379306_thumb.j

 

post-58602-0-93448400-1392379365_thumb.j

 

Da var det bare å få tørket den igjen.

Tørkehåndkle og Meg.Quick detailer bare for å føle at den er blank.

 

post-58602-0-19267100-1392379421_thumb.j

 

Ferdig:

 

post-58602-0-33345200-1392379583_thumb.j

 

post-58602-0-63099900-1392379604_thumb.j

 

post-58602-0-19409900-1392379630_thumb.j

 

post-58602-0-18828600-1392379656_thumb.j

 

post-58602-0-87111200-1392379679_thumb.j

 

Dette var godt å få gjort.

Ser også at enn får lønn for strevet.

Hender avog til jeg kun spyler bilen rundt forbi inni skjermer osv.Har ikke kommet noe nevneverdig selv om bilen blir brukt hele året.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig ren og fin!

Sjekk for rust over de store foringer i bakstillinga. Mange som revner der. E34's subframe disaster.

Jo takk,ble bedre nå enn så lenge. :)

Det er sjekket ifjor og allerede sveist.Det var en liten sprekk.Men idioten Jan(les meg)sjekket jo ikke noe foringer da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det ny styresnekke til bilen.

Den jeg har nå er heeeelt gåen,Ja rett og slett farlig.selvoppretting virker ikke noe særlig osv.

Den andre jeg skal ha i var meget tight og fin.

Skal skru den nye ut fra bil nå ganske straks.:).

Samtidig kjøper jeg ny hjelpesnekke.

Merker det skal bli godt å få tatt en storservice.Er endel skavanker som foringer osv som skal byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...