Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du har planer om og beholde bilen lenge så ville jeg kostet på meg originalanlegg. Ja det er dyrt men så er også kvaliteten overlegen. Jeg kjøpte komplett originalt til syvern for en 7-8 år siden og det er like fint fortsatt. Det kostet nesten 11000 da men hvis man deler på antall år så blir det ikke så galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, tommyheimberg skrev:

Fint prosjekt, du går grundig til verks👍😀. Hadde kjøpt det effektanlegget, greit med litt godlyd😀👍

Takk for det .😀

Jeg må nesten prøve å være grundig ,sånn at det holder .

Nå har jeg jo holdt på en stund med e34en til datteren min ,og der har du vært til god hjelp via tlf og msn 😀.

Uansett så orker jeg ikke flere sommere med prosjekter ,derfor litt ekstra nøye med denne .

Effektannlegget frister stort ja 😀

14 minutter siden, Rune-K skrev:

Hvis du har planer om og beholde bilen lenge så ville jeg kostet på meg originalanlegg. Ja det er dyrt men så er også kvaliteten overlegen. Jeg kjøpte komplett originalt til syvern for en 7-8 år siden og det er like fint fortsatt. Det kostet nesten 11000 da men hvis man deler på antall år så blir det ikke så galt.

Bilen skal aldri selges med mindre jeg får en rekordpris for den .😀.

Som jeg skrev så er dette dyrt ja ,men vet som du nevner at kvaliteten er bra på originalanlegget og det holder i årevis.

Skal ta en titt på hva som er dårlig ,men mener faktisk at bakre potte er rimelig ny og hel.

Så jeg må se.

Tenker hvertfall at jeg handler det jeg sa ,så har jeg det på lur .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tommyheimberg skrev:

Blir den klar til treffet på kringla den 30.?:-)

Jeg jobber som en gal Tommy 🤪🤪🤪.

Men garanterer ikke noe ,da jeg til stadighet må hjelpe til med Tdsen til datteren min og nå visstnok .

Drømmen er å ha den ferdig til 17 mai ,da minsten på 13 år er helt syk på å være med i den .

Og det er jeg og .

Litt lei av grønn e34 hvert år til 17 mai nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tommyheimberg skrev:

Hehe, stemmer👍. Ser du holder på med tds'n men den er vell straks klar?

Tdsen er omtrent helt ferdig , kun bytte dempere foran og en bærearm .

Den funker som bare juling og knallgøy å kjøre .

Faktisk den jeg liker best av alle bilene i tunet .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektanlegg, husk når man blir eldre så mister vi litt hørsel. Så digg å ha en bil man kan høre :-D (ok, den var tørr)

Tips: da det kjedeligste først. 

Det pleier å funke for meg, lyst betonte oppgaver blir som oftest gjort ganske fort etter på alikevel :-D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fxslin skrev:

Effektanlegg, husk når man blir eldre så mister vi litt hørsel. Så digg å ha en bil man kan høre :-D (ok, den var tørr)

Tips: da det kjedeligste først. 

Det pleier å funke for meg, lyst betonte oppgaver blir som oftest gjort ganske fort etter på alikevel :-D

 

 

Den var ikke tørr,men sann 😀😀.

Jo sant det med å ta dritten først ,men har allerede skjedd mye ikveld .

Kommer en upd på det imorgen.

Alt jeg kan si at motor sviver som den skal 😀

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg nå Jan 😃👍

Orginalt anlegg er helt klart nesten evigvarende, men har den orginalt to blanke tutter bak eller bare det kjedelige grå ?

I såfall hadde jeg valgt bling bling 👍 Heeeelt klart !! Tøff lyd og to blanke er mye finere 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nærmer seg .😀

Er to blanke på nå og plassering på e28 er jo rått i midten :

BDD618C0-D81F-423D-B421-58EF17968FAD.thumb.jpeg.b494a0840937aa813fcffe2a25d7f797.jpeg

Mine er jo rustne ,så de må fikses om det originale lar seg fikse.

Mener etter igår at jeg tror det lekker i noen skjøter etter inspeksjon.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Mener etter igår at jeg tror det lekker i noen skjøter etter inspeksjon.😀

Har det ikke vært sveiset ordentlig før da? Den riktige måten og montere et originalanlegg på er og hekte opp alt sammen får så og punktsveise skjøtene. Så hekter man ned alt sammen for og helsveise skjøtene etterpå. Et korrekt montert anlegg skal kun ha skrudde skjøter mellom de to frontrørene og første potten.

Ulempen med og gjøre det på den måten er selvsagt at det krever sterke armer for og løfte det på plass igjen. Original anlegget er tungt.

Og du må selvfølgelig få på chrom endestusser.

Nå begynner jeg og bli nyskjerrig på tilstanden på motoren.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kortversjon nå foreløpig.

Om eksos har vært byttet tidligere vites ikke ,alt jeg vet er at det er orignalanlegg med de muffene/ skjøtene som er der Rune .

Så motor:

Hadde besøk av en herremann som har drevet med disse motorene i mange år og vi startet bil.

Motor fjusker ikke lenger ,går rent .

Vi tok og opp påfyllingslokket og det spruter olje som bare det .

Uansett ventiler skal justeres da den tikker på et par av ventiler ikke voldsomt ,men nok til at det skal gjøres noe med.

Da blir det og service på oljerøret og nye banjobolter og skiver 😀

Men sviver en million finere nå og reagerer momentant uten fjusk og tull .

Kommer en oppdatering på alt dette senere idag på hva som ble gjort sent igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fremover ser jeg :) vedrørende eksos; originalanlegg har sin sjarm da det er "lydløst" på m30 motoren og det eneste man hører er suget gjennom luftmengdemåleren. Som original bil er det mange som liker dette.

Men litt kjedelig kanskje?

En kamerat har komplett simons sporteksos på sin m88 3.5 liter "m30" og her får man bra passform, lang levetid og 2 kromma stusser bak. Ser originalt ut, samtidig litt større diameter på alt. Lyden på denne er etter min mening perfekt. Det rumler litt på tomgang så man hører det er en sekser. Lyden når man kjører vanlig er innvendig hvertfall ingen forskjell fra originalt, mens når man drar den helt ut avlsutter den med ett snerr fra 4500-6000 o/min. Simons koster også penger, så jeg har alltid lagd selv utifra biltema bend og rør. Men på en 535i fortjener den vel ingenting annet enn oem og/ eller sportsanlegg av kvalitetsmerke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...