Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, sveigis skrev:

Islandgrønn er en farge som er meget pen når den er vedlikeholdt og veldig enig i det ,om den ikke får vask og stell ser den veldig matt og kjedelig ut 😩.

Ja fargen er veldig flott, men som du sier så må den være tatt vare på.. Matt grønnfarge kan vel være artig det også... men en nypolert og nyvokset grønn E34 er vel noe av det peneste BMW har hatt å by på :)

2 timer siden, sveigis skrev:

Rustfiksen har holdt seg overraskende bra utrolig nok men ,Gud bedre hvor mye prøving og feiling før jeg ble fornøyd .

 

Jo men det er vel litt av moroa med dette med gamle biler, er det noe man ikke behersker 100% i utgangspunktet er det veldig artig å prøve selv, evt med hjelp fra nettet.. Jeg mener det er vel lite som slår mestringsfølelsen man får når man har gjennomført på en bra måte?

2 timer siden, sveigis skrev:

Ja gått mye tid og tålmodighet har virkelig fått testet seg ja helt klart .

Men som du sier når man får landet en ting ,så gir det alltid en god følelse .

Det kan jeg tenke meg, har fulgt hele tråden, og den med TDSen også.. Oppturer og nedturer, og ting som har gått veldig bra. Automatkassa på TDSen var jo en høydare

2 timer siden, sveigis skrev:

Njaaa har vel ikke egentlig noe kjendisbil her sånnsett,men er jo hele tiden et press for min egen del da jeg helst vil ha ting fint og iordén fort 😊😊

Er mye som skal skje nå fremover med dn grønne om alt går veien og det skal bli gøy 😊

Jo det er da absolutt en kjendisbil, jeg tror nok de fleste iallfall her på Bimmers vet om "Den grønne 535i'en" eller "Den grønne E34 sedanen".. Men skjønner hva du mener, man vil jo gjerne ha ting bra gjort selv.. Selvom noen ganger må man ta et steg tilbake og tenke litt for å prøve igjen også blir det bra..

Det gledes til å følge med videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

@sveigis joda det er kjendisbil skal jeg love deg. Ingen som henger på forumet er i tvil på hvem "den grønne E34n" eller "den blå E28n" er sin hvis man spotter dem 😅

 

Vel vel 😊😅😅,ja etter ti år og mange oppdateringer så er vel spesielt ikke den grønne så ukjent sånn sett .

Fruen ble hvertfall tatt kontakt med ved en bensinstasjon i Vestfold i sommer da hun hadde den grønne .

Da kom der hvertfall bort en person som liurte på om det var Sveigis BMW-en ,hun ble litt sånn tjaa litt flau og sa bare at hun hadde en mann som het Jan og var veldig int i Bmwer .😊

 

26 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Ja fargen er veldig flott, men som du sier så må den være tatt vare på.. Matt grønnfarge kan vel være artig det også... men en nypolert og nyvokset grønn E34 er vel noe av det peneste BMW har hatt å by på :)

Jo men det er vel litt av moroa med dette med gamle biler, er det noe man ikke behersker 100% i utgangspunktet er det veldig artig å prøve selv, evt med hjelp fra nettet.. Jeg mener det er vel lite som slår mestringsfølelsen man får når man har gjennomført på en bra måte?

Det kan jeg tenke meg, har fulgt hele tråden, og den med TDSen også.. Oppturer og nedturer, og ting som har gått veldig bra. Automatkassa på TDSen var jo en høydare

Jo det er da absolutt en kjendisbil, jeg tror nok de fleste iallfall her på Bimmers vet om "Den grønne 535i'en" eller "Den grønne E34 sedanen".. Men skjønner hva du mener, man vil jo gjerne ha ting bra gjort selv.. Selvom noen ganger må man ta et steg tilbake og tenke litt for å prøve igjen også blir det bra..

Det gledes til å følge med videre :) 

Ja som nevnt så har det vært opp og nedturer og den største oppturen eller en av de var nettopp Tds prosjektet med girkasse og ikke minst eu kontroll på den tiden .😊
Hyggelig å høre og skal oppdatere nå fremover angående e34en og jobben der 😊

Nå venter jeg bare på e36 tråd😎😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sveigis skrev:

Ja som nevnt så har det vært opp og nedturer og den største oppturen eller en av de var nettopp Tds prosjektet med girkasse og ikke minst eu kontroll på den tiden .😊
Hyggelig å høre og skal oppdatere nå fremover angående e34en og jobben der 😊

Veldig artig.. Men det med å "gå lei av bilene" avogtil, for så å finne igjen gløden etter en liten stund.. Tenk om du hadde solgt dem i løpet av en av de periodene, også når du var klar til å skru litt E34 igjen hadde det vel nesten vært umulig å få tak i en tilsvarende E34..

Ser veldig frem til fremtidige oppdateringer, spennende hva det neste blir :)

10 timer siden, sveigis skrev:

Nå venter jeg bare på e36 tråd😎😎

Den tråden kommer i løpet av noen dager.. Jeg er vel egentlig ikke særlig god til å ta bilder av biler.. så mulig det blir litt nedtur, men skal iallfall gi det et forsøk :)

Uansett, nå satser jeg jo på at bilen min skal bli "Den grønne E36en" da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere idag nøyaktig på dagen omtrent på timen ,er det tre årsiden jeg fikk den berømte tlfen på at e28 535 i drømmen skulle bli en realitet .😊😊

Jeg husker som om det var igår når jeg var med Fredrik 90 på jobben hans .

Vi skrudde bil pratet og vasket e34ene akkurat sånn vi liker .:

FE2A86A9-1CCE-42A0-89A6-A76087BE26A1.jpeg.b435545f030316c47aec113046cf4542.jpeg

Og etter vi hadde sagt god jul kjørte jeg hjemover og ser på tlfen der det står at jeg må hente e28 nå eller aldri …😊

Husker omtrent ikke jeg kjørte hjem .

Dette VAR den største drømmen min akkurat den og ingen annen .

Kan jo le nå men husker at kona mi lurte på om der var noe galt når jeg kom hjem da jeg var så blek og store pupiller .(Kan nok være en sammenheng at jeg var nede i boden og tok to jægershot som styrke for å presentere henne om bil)😅😅

Resten kjenner dere jo til .

Så ikveld når alt er landet i hjemmet ,skal jeg finne frem litt potetgull og en kald øl og ja rett og slett feire at jeg har den og at jeg har skaffet min drøm .😊

Fra den så lyset for første gang på flere år eller 13 år :

00B1D9BD-80E0-4C65-8D82-947CFF43D7BF.thumb.jpeg.801ffb0029df8d2e5ee78e578adab349.jpeg

Til å bli familiens kjæledegge som bare funker som juling :

18365043-F774-4754-B584-666BE5435C08.thumb.jpeg.0f7a6edbc87f303c76d95d392abb6fb9.jpeg

E28 535 i:

146D36F1-E3F7-4195-9784-6F060541C586.thumb.jpeg.469e9796ca3196c59ff186a509e0a6f9.jpeg

Så ja noen ser frem til julaften om to dager jeg derimot ,fikk gaven jeg ønsket meg for tre årsiden og resten av livet .😊

22 des er dagen for meg mao.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.e34 upd .22 desember for tre årsiden upd
21 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Kan tenke meg den følelsen du hadde der ja, å plutselig eie en bil du har hatt lyst på lenge. Biler gir egentlig mye glede, det er kjempekult :D

Gratulerer med tre års eierskap av en flott bil, er helt sykt hvor fort tida går

Absolutt en følelse som jeg ikke kan beskrive der og da og forsåvidt nå og 😊

Biler kan gi mye glede dog og sorg om man kjøper noe som bare er tull med .

Mange takk du .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 23.12.2021 den 22.23, Mortenej skrev:

Gratulerer med 3 års-dagen :) virkelig et smykke av en bil.

Med den behandlingen du gir denne så vil du ha mange års glede av mr Horst.

Nyt gleden og ønsker deg en riktig god jul.

Beklager veldig sent svar og mange takk😊😊

Ja vi får satse på det fremover og godt nyttår .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, M-jakob skrev:

Gratulerer med veteranbil eller som de sier i Tyskland, Youngtimer noe jeg syntes passer bedre til din bil. Spennende å se fremover her med arbeid som skal gjøres,.

Youngtimer er vel det mer rette ja på denne .

En ting er hvertfall sikkert at e34 ser mye nyere ut når den ble veteran kontra e23 og e28 ,de så jo gamle ut allerede da .

Ja vi satser på jobbing nå om vært holder seg og starter med tilpasning av forskjerm ,så bytte dør etterfulgt av teppebytte bak da det tidligere har vært en lei batteri ulykke der .

Små ting som gjør at ting blir bedre .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fått brukt litt tid på planlegging og hva som skal gjøres her nå fortløpende .

Det første jeg gjorde var å sette denne over fra x5 :

75F01813-099A-4026-B419-735A6746D3AE.thumb.jpeg.7ddf5c52472216b9a26a6cc018b5a9a4.jpeg

Tok så på meg en arbeidsbukse og la meg ned på bakken for inspeksjon .

Ser ikke for meg noe alvorlig når jeg skal ha av skjerm  mtp rust men hvem vet 😊😊.

Skruene under der skjerm er festet i kanal er søppel så de slipes bare bort tenker jeg ,eller skal det være greit å få denne av .

Når denne er av blir det selvsagt vask og ny runde med rustbeskyttelse ved innerskjerm .

Spent på passform på denne skjermen ,men ender nok godt tenker jeg .

Studerte været nå og ser jo greit ut fremover så da skal denne her bort :

8E6D530A-D6D4-443B-889A-94158AB5456B.thumb.jpeg.052b50551b3f28abf6885fbb56e27ac4.jpeg

Og på med denne :

AE3DC351-659E-4F05-9F29-9BAEEECBAC87.thumb.jpeg.116bdf5b652a0da72c0c382eb89f3532.jpeg

Men noe jeg må ta tak i er den berømte pipelyden i kupeviften.

Den blir verre og verre så en service skal taes .

Så langt inni her blant deksler :

D5D1DF28-8762-4595-9924-32B50C9CAF51.thumb.jpeg.3516b703898eea06f53ee3d10f97042e.jpeg

Ligger den og kan være en riktig så drittjobb å få demontert .

Heldigivis så husker jeg jobben fra Tdsen.😊

Må ha alt klart og ferdig håper jeg før e28 skal ut fra lagring ,for den skal det byttes mye på den og av deler i understellet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.e34 upd .
  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...