Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Alltid gøy når børstene/regulatoren tar kvelden..

Akkurat det samme skjedde med pappa på tur hjem fra kirken på julaften for to år siden, midt i Bodø sentrum :P

 

Gratulerer med hengerfeste! Ble bra med litt lakk :D Driver å funderer på å skaffe meg et slikt selv, man må bare finne rett pris.

Bra at noen tar godt vare på disse fantastiske gamle bilene altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Sveigus :-)

Må få si at jeg har sittet her i stort sett hele dag og lest alt fra side 1 til side 50 :-) Nå føles det nesten som jeg er blitt kjent med deg og de andre som du har hatt mye kontakt med :-) Kjempehyggelig lesning :-)

Selv har jeg for et par mnd siden kjøpt meg en 525 tds 1995/96 E34 med 5-trinns automatkasse :-) Den har gått 348 000 km men maler som en Dieselkatt ;-) Jeg har kjørt nesten 3000 km siden jeg kjøpte den og har etterfylt en halv liter olje. Motordelene plasker rundt i Castrol 5-30 Magnatec fullsyntetisk. Så siden det er så supertynn olje på den er det kanskje ikke så rart den forbruker noe ? Jeg vet ike. Er ingen motormann, bare helfrelst på E34 :-D Dette er den fjerde E34 jeg eier siden 2004. Jeg har hatt to stk 1988 mod 525i, en stk 92 mod 525i og nå en 525 tds 95/96 modell :-D Tenkte jeg skulle lage en liten blogg selv om bilen min og innhente litt info om saker og ting jeg burde gjøre samt ting jeg drømmer om med denne verdens beste BMW-modell :-D Jeg bare elsker E34 karrosseriet :-D Det er så tidløst og elegant :-D Den virker å være i veldig god teknisk stand, men det er en del rust på den. Dette håper jeg at jeg kan få spart opp litt penger til å få fjernet og også lakkert hele eller deler av bilen :-) Det var disse penga da vettu ;-) Har ikke for mye av dem for å si det mildt ;-) Men men ,den som sparer får :-) Igjen, takk for alle de fine statusene du har lagt ut :-) Dette har inspirert meg veldig til å få min egen Bimmer i en fin bruksstand, både teknisk og estetisk :-) Ha en fin søndag :-)

Hilsen Tore AKA BimmerLorris ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er virkelig noe eget med E34, den har så rene, kraftfulle og stolte linjer synes jeg. Den bærer sin alder på en utrolig god måte og det er svært få andre biler som gjør det, men det forutsetter at E34en er nogen lunde original. Definitivt i toppen når det gjelder den beste bilen BMW har laget, alt er så slitesterkt og solid bygget :)

Der er så mange flotte og fancy biler på veiene nå men jeg er faktisk litt stolt over å kjøre tilårskommen E34, selv om det bare er en 520I. Jan her sin 535I er noe av indrefileten som finnes av E34 modeller, sammen med 540I og selvsagt M5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen bimmerlorris! Er helt enig med deg der, selv er jeg på min nr4 bil som også er e34 :) 1. En rød 520 touring med reg nr st44000, så en grønn 520 ombygd til en 525 touring, så en grønn 525ia sedan, og nå den jeg har nå: en orginal e34 540 touring med 6 trinns manuell!

Som deg og svergis har jeg falt helt for e34, og kommer til å fortsette med e34 til jeg er gammel mann :)

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Sveigus :-)

Må få si at jeg har sittet her i stort sett hele dag og lest alt fra side 1 til side 50 :-) Nå føles det nesten som jeg er blitt kjent med deg og de andre som du har hatt mye kontakt med :-) Kjempehyggelig lesning :-)

Selv har jeg for et par mnd siden kjøpt meg en 525 tds 1995/96 E34 med 5-trinns automatkasse :-) Den har gått 348 000 km men maler som en Dieselkatt ;-) Jeg har kjørt nesten 3000 km siden jeg kjøpte den og har etterfylt en halv liter olje. Motordelene plasker rundt i Castrol 5-30 Magnatec fullsyntetisk. Så siden det er så supertynn olje på den er det kanskje ikke så rart den forbruker noe ? Jeg vet ike. Er ingen motormann, bare helfrelst på E34 :-D Dette er den fjerde E34 jeg eier siden 2004. Jeg har hatt to stk 1988 mod 525i, en stk 92 mod 525i og nå en 525 tds 95/96 modell :-D Tenkte jeg skulle lage en liten blogg selv om bilen min og innhente litt info om saker og ting jeg burde gjøre samt ting jeg drømmer om med denne verdens beste BMW-modell :-D Jeg bare elsker E34 karrosseriet :-D Det er så tidløst og elegant :-D Den virker å være i veldig god teknisk stand, men det er en del rust på den. Dette håper jeg at jeg kan få spart opp litt penger til å få fjernet og også lakkert hele eller deler av bilen :-) Det var disse penga da vettu ;-) Har ikke for mye av dem for å si det mildt ;-) Men men ,den som sparer får :-) Igjen, takk for alle de fine statusene du har lagt ut :-) Dette har inspirert meg veldig til å få min egen Bimmer i en fin bruksstand, både teknisk og estetisk :-) Ha en fin søndag :-)

Hilsen Tore AKA BimmerLorris ;-)

He he,hyggelig at du tar deg tid til å lese tråden min.:).

Ja e34 er i mine øyne en bra bil som er verdt å passe på.Og som Fredrik 90 skriver er dette en bil som er skjeldnere å se langs veien og enn kan være litt stolt av :).

Men fra min side brenner jeg nok mer for en e24 6 serie enn e34.Men for all del ,jeg er super fornøyd.

Og når det gjelder din,pass godt på den og ikke jall den til med all slags styling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he,hyggelig at du tar deg tid til å lese tråden min. :).

Ja e34 er i mine øyne en bra bil som er verdt å passe på.Og som Fredrik 90 skriver er dette en bil som er skjeldnere å se langs veien og enn kan være litt stolt av :).

Men fra min side brenner jeg nok mer for en e24 6 serie enn e34.Men for all del ,jeg er super fornøyd.

Og når det gjelder din,pass godt på den og ikke jall den til med all slags styling.

Jepp, den blir ihvertfall ikke noen overstyla greie ;-) Jeg liker dem slik din er, moderat senket og pene felger :-) Biltypen e34 trenger ikke noe annet spør du meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid koslig og lese i denne tråden:) er så mye varme ord om e34 og vi følger jo et bra eksempel her med en eier som tydligvis har tungen beint i kjæften og vet ka han driver med. Det er deg Sveigis:) har følgt stille med hele veien og det er bare positive ting å se og si. Kjører selvfølgelig e34 med ett smil eg og;)

Sent from my T18+ using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid koslig og lese i denne tråden:) er så mye varme ord om e34 og vi følger jo et bra eksempel her med en eier som tydligvis har tungen beint i kjæften og vet ka han driver med. Det er deg Sveigis:) har følgt stille med hele veien og det er bare positive ting å se og si. Kjører selvfølgelig e34 med ett smil eg og;)Sent from my T18+ using Tapatalk

Dette var koslig lesing må jeg si :).

Ja jeg prøver og legge ut så mye jeg kan av det jeg holder på med når det gjelder e34 en min.

Kanskje ikke like mye spennende bestandig s.eks restaurering av hengerfeste og smøring av nøkler.

Men det er jo litt av intensjonen min,legge ut info om alt jeg gjør ifra vasking til småservicer.Det er jo sånn en tar vare på disse bilene.

Godt å høre at du kjører go vogn :)

Til helga blir det masse bildet og tekst.Da skal det skrues og byttes deler og stoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stykk dynamo ute.:)

Tok av spenningsregulator og den tror jeg er synderen.

Bilde:

post-58602-0-75834000-1393959870_thumb.j

Skulle avgårde å kjøpe ny men rakk det ikke så det blir imorgen.

Dynamo ellers virket jo bra.Ikke noe nevneverdig slitespor.Men tar med dynamo imorgen til et verksted så kan de innspisere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen oppe å går igjen.

Brukteet par timer nå istad med skruing.Fikk og ladet batteriet.

Samtidig byttet jeg kabelsko til ledningene til dynamo da disse var dårlige.

Da dette var gjort,startet bil momentant og alt lyste som det skulle.

En testur på 3,5 mil er gjort og det virker til at ting er iorden.

Deilig å ha den iorden.Dog ingen bilder idag men.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre Jan, er så godt når alt er i orden igjen :) Pling på når du skal skru til helgen, så kommer jeg bort og kikker litt ;)

Ja,var godt.:)

Og det beste er jo at lys ble bedre både ute og inne.

Jeg skal ringe,regner det blir på lørdagsdagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...