Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Nei egentlig ikke,men jeg må vise bilen på biltilsynet pga senkesettet og de fleste vet jo hvordan de er der.Jeg har et Apex senkesett på bilen som jeg manglet papirer på som jeg omsider fikk tak på.Imorgen blir det litt rustsveising og gå over bensinrørene.Men det er vanskelig å la den stå.Kommer liksom ikke til sin rett på en parkplass.den hører jo hjemme på veien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge en plan på litt bensin rør idag og gå til innkjøp av det.Samtidig gikk jeg igjennom eksosen igår og her må enn si at at karierren på dette er over :oops: .

Så er det noen som har eksosanlegg fra kat og bakover til denne bil så si ifra.Original eller effektanlegg spiller ingen rolle bare det er tett.

har komplett eksosanlegg, med nesten ny bakpotte som selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var dagen her da bilen skulle rustsveises.

Som sagt så ruster gamle biler og denne var absolutt ingen unntak.

Det var helst høyre side ved kanalene og litt under bærearmsfeste som hadde fått det.

Så nå er det kappet og sveist ,og sist men ikke minst bilen er FERDIG rustsveiset.Nydelig spør dere meg.Gikk igjennom alt av krinkelkroker over hele bilen før vi startet og sveiset det vi fant.

Imorgen blir det sparkel,pussing og lakk og hullromskonversering.

Har bilder av rust jobben og prossesen av den jobben kommer straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med bilder, det gleder jeg meg til.

Må bare få si det, den grønnfargen er fantastisk fin når den er polert opp. Den er direkte fæl når en ikke holder den ren og blank - men NÅR den er ren og blank..... ;)

Bilder kommer etterhvert. :wink:

Ja fargen på bilen er fin når den er vasket/polert.Men kjære jesus for en jobb jeg hadde for å få den sånn.ALDRI mer .....tror jeg da :):) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne legge ut litt bilder av hva jeg har gjort angående rustfjerninga.Mangler bilder fra hvordan det så ut da jeg begynte da det er på et annet kamerea men det kommer det også.

legger ut det jeg har slik folket kan se at det er blitt til det bedre.

yg7fuekni3hyvvkd75aa.jpg

7rf8s3uoby3ixax99d6x.jpgwwfghuhcckuceintzjeg.jpg

m2a98ulw49mbaputcv6a.jpg

v2w3luj0w74k6jat5etc.jpg

3k6hprsdl7q1t1semr1v.jpg

x1mdva97mpvw13qyjepd.jpg

s2sofu1b913c82kxi303.jpg

jeg behandlet det jeg sveiste med følgende:la wurth rustomvandler og et par strøk lakk oppå der je hadde sveist,deretter litt sparkel for få litt form på kanalen igjen deretter ble to lag med rustkiller.Når dette er tørket så kommer jeg til å legge bodyskyts over hele kanalen.Skal og hullromskonversere begge kanalene i og men det var strøkne :wink:.Skal legge ut bilder så fort jeg kan av selve rusten så fort jeg får overført bilder.Ellers kan jeg opplyse at ny radiator er på vei i posten kjøpt av seriøs aktør av forumet.Raske og ryddige handler elsker jeg uten form for tull og tøys.Men nå blir det litt pause da jeg har vært og operert kneet.(Kommer selfølgelig til å ut å snikskru litt når kona ikke er hjemme :):) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte og å tilføye at nå nærmer det seg visning av bil.Har hatt en siiiiiiinnsyk jobb med biltilsyn angående senk og ditt og datt.Skulle egentlig ha vist den nå den 18/9-12 men blir utsatt en måned.Dette pga jeg rekker ikke å få ferdigstilt den.(Eksos som lekker litt og noen bensinrør som er litt dårlige).Men det er kun det som er igjen.Når dette er gjort,bærer det avgårde for å få tatt en etterkontroll,lysjustering og ny 4 hjulskontroll.Og så rett opp til Arendal trafikkstasjon for å få stemplet godkjent senking i vognkortet.

Det som er så fantastisk her er at der ligger en 4 hjulskontroll inne på bilen som ble tatt for et årsiden.Etter det ble bilen stående.Den har ikke blitt kjørt med etter det.Men tror dere at det var godt nok for biltilsynet?De forlangte NY 4hjulsmåling.Jeg viste til lappen fra eugodkjenninga med km standen og kmstanden på bilen var nå altså ca 9 km forskjell(At den hadde gått 9 km etter på et år).Neida ,hadde ingenting å si.Jeg måtte ha ny 4hjulskontrol.Så lenge leve galskapen.

Jeg spurte han rett ut.Kan bilens understell flytte på seg og bli ødelagt når den ikke har vært rørt på et år etter kontrollen(4hjulskntr.)?Fikk da bare til svar at sånn var reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir godt og få den på veien.Men nå har jeg god tid til å få tatt sånne små ting.Det er litt gøy å ha alt iorden før jeg får brukt den.Kommer til å røske ut alt i bagasjerom for å så vaske og polere og legge på litt tynt flytende tektyl rundt omkring der også.

Men jeg regner med det ordner seg greit på biltilsynet også.

Men ja igjen ,det blir snadder å kjøre den langs veien.Jeg nyter hvert sekund når jeg kjører den.For selv om bilen er gammel,så er der nok krefter og moment til å flå skinnet av pølsa på de fleste standard nyere biler.(Noe som er blitt testet :D:D )....Jeg regner selvsagt da ikke nyere diesel biler med moment og styrke fra helvete da men sånn som når der kommer Rieger rigga Audier med små turboer og pop off"er ,da er det jo hyggelig å ligge foran på 5te og røske den ned i tredje og voilla borte vekk var jeg fra denne lille plastrigga saken :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bitteliten update igjen.

Har igrunn brukt denne uken på radiatorbytte/fiksing.

Fikk kjøpt en radiator brukt av en som skulle være tett,men den lakk jo og selfølgelig.

Men denne selgeren var jo kjempereal og det var ikke diskusjon engang.han overførte summen med engang tilbake til meg i og med han bare hadde tatt den fra en delebil.Men jeg har prøvd nå og tette den med forskjellig ting uten hell.(Den har gitt etter mellom plasten og aluminiumen)

Det som er saken er at jeg gidder ikke og teste den engang nå etter jeg har limt og fikset den.

Jeg bestiller en flett ny isteden.Hvorfor det?Grunnen er enkel:Jeg orker ikke det pokkers styret med lufting og shit av varmesystemet for å så se at det lekker ut vann....Så for jeg heller ha den som reserve.

Fikk og kjøpt meg en ny spiller til bilen da den som stod i var trash.

Så til uken dukker der vel opp en ny radiator som må settes i og da blir det myyyyyyye testkjøring frem til visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...