Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mortenej skrev:

Ja NMT var noe store greier. Husker nå at fattern hadde en slik motert i reservehjulsbrønnen på en Mazda 323 på midten av 80 tallet - antageligvis mere verdi i tlf enn bilen :D

Herlig å se at du er igang med vinkelsliper og løsemidler. Kjenner lukta helt hit..... Imponerende at du står ute i snøen å retter på denne. Her sitter jeg inne å venter på at det skal bli vår i lufta før jeg starter. Kansje ikke rart at jeg bruker lang tid på å få fiksa karrosseri.

 

Alt av el duppedingser som skulle fancy var stort før uten tvil 😊

Ja spørs det ja angående verdien .

Hehe ,ja er det ingen vei tilbake Morten og tenkte at jeg måtte bare komme igang for å bli ferdig dvs se fremgang ,hvis ikke så hadde det gått så lang tid .

Du er nok ikke den eneste som gjør det ,er normalt stortsett det kun de unormale som holder på sånn som dette .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kan vel da likegjerne legge ut at jeg nå istad fikk testet den nye skjermen .

Dette er altså av merket Klokkerholm og fikk beskjed fra andre at passform skulle være bra ,så dette måtte jo testes .

Her er altså ny skjerm på plass :

7B838838-BF09-4E54-9552-7CCD9B5721EC.thumb.jpeg.446ac7fe9af60576dcb3a2bb5f655923.jpeg

Kun løst satt på og her var det ikke mye å si egentlig .😊

Dvs jeg må modde de bakerste hullene sånn at skjerm kommer lengre inn eller vil jeg være såpass bastant og si nærmere OEM til 1300 kr finner man ikke .

For å si det enkelt ,jeg skal lett borre og modde tre hull for den prisen denne skjermen kostet .

Kan jo sammenligne med andre siden :

1AC40D53-F231-4F00-9E2F-A1B29F22F147.thumb.jpeg.8e25654697834089ae53fcf53632c1f8.jpeg

Uoriginal som ikke er festet med mer enn en skrue:

C5F9DC20-02BA-4B69-BDBA-2F8F33D06E9F.thumb.jpeg.4a5053339a11403438d066f71c3207f4.jpeg

Mao denne skal jeg få til greit med særs små moddinger .😊

Utfordringen på ettermarkeds skjermer isner til e34 er her oppe :

C1B894BB-E53C-4AF0-83AA-944213520B51.thumb.jpeg.df79ce5c9b96d2411881d1808d611955.jpeg

Ny skjerm :

F50F2338-2E23-440C-8F2E-A2E8FE28CBCF.thumb.jpeg.4480db9aa334aad64d96098be7009dc0.jpeg

Altså jeg har tro på at dette kan løse seg greit uten problematikk .

Og er gøy når man har hel ved på den igjen .😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.e34 .10.01.22.Skjerm test

God innsats her Sveigis! Herregud, slikt som dette (bytte av karosserideler osv) er det år og dag siden jeg drev på med - første og siste gang jeg gjorde det var da jeg kjøpte en delebil til Galant 4x4’en jeg hadde som førstebil; sovna bak rattet og dro av veien i Telemark - da ble det retting og oppbygging igjen. Skikkelig drittjobb og bilen ble aldri den samme igjen 😛 . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danske Klokkerholm husker jeg helt tilbake til det helt gamle, men fantastiske forumet i BMWCCN (rundt 2001-2003). Selv den gangen var folk rimelig imponert over passformen og det var lite å utsette på kvaliteten. De lager mye annet også som f.eks bunnpanner til tidlige Ford/PSA 1,6 dieselmotorer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fredrik skrev:

Danske Klokkerholm husker jeg helt tilbake til det helt gamle, men fantastiske forumet i BMWCCN (rundt 2001-2003). Selv den gangen var folk rimelig imponert over passformen og det var lite å utsette på kvaliteten. De lager mye annet også som f.eks bunnpanner til tidlige Ford/PSA 1,6 dieselmotorer :)

Akkurat .😊

Nei jeg må jo si at dette var bra til å ikke være OEM ,dog selvsagt må man justere bitte litt men det går .

Var faktisk en kamerat som sa at de var bra passform på og holdbarheten og skulle være god .

Nå skal jo og denne skjermen behandles og beskyttes og tenker denne vil holde bilens levetid .

Klokkerholm  lager som du sier mye rart og jeg mener faktisk at jeg kan få kjøpt mye av listverket som jeg mangler fra denne produsenten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, papertiger skrev:

God innsats her Sveigis! Herregud, slikt som dette (bytte av karosserideler osv) er det år og dag siden jeg drev på med - første og siste gang jeg gjorde det var da jeg kjøpte en delebil til Galant 4x4’en jeg hadde som førstebil; sovna bak rattet og dro av veien i Telemark - da ble det retting og oppbygging igjen. Skikkelig drittjobb og bilen ble aldri den samme igjen 😛 . 

Takk takk .😊

Hehe ja er ikke for ofte jeg heller gjør dette ,men gøy å drive med noe annet iblant og .

Huff fort gjort det du sier her og mange ganger så blir ikke bil det samme om den har fått seg en trøkk i forstilling osv .

Er som du sier at dette kan fort bli en drittjobb om ting er skjevt og fælt men til nå er alt rett her .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Så ikke ut til at den skjermen trengte mye tilpasning for å passe rimelig perfekt.. Det er jo alltid et pluss når ting sitter såpass godt på første forsøk :D

Men den er grunnet?

Nei utrolig nok så var det ikke mye om å gjøre her for at den skulle passet hundre ,og absolutt mye greiere når ting passer .

Har en justering på skjerm øverst og nederst der den skal flukte med dør ,så må nok gi den et kakk med gummiklubbe da skal den passe .😊

Ikke grunnet nei men det blir gjort så fort den er helt ferdig tilpasset samt tektyl bak skjerm .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg oppdatere med følgende :

-Null har blitt gjort idag pga regn men kan derimot naila avtale når bil skal bort for sveis og lakk 😊

Om 14 dager skal bil fraktes bort fra mitt tun og få seg diverse kosmetiske oppgraderinger .

Da skal denne her :

1CD1B12C-D245-4AB5-ADF4-038E92312652.jpeg.2511bb61ea845119e3201dd544403e5a.jpeg

erstattes med nytt stål og 2022 lakk og det skal bli saker .

Støtfanger bak blir nok og tatt i samme slengen da .

Så nå har jeg litt press for å få de aller siste småtingene i havn før bil fraktes bort .

Dvs at om ikke hele innerskjermen bak er borte for rust ,så skal mye være gjort innen en 6 ukers tid .

Sa at det skulle ikke stresses med da bil ikke skal bli brukt før våren .

Det som derimot da er greit når den er ferdig ,er at jeg kan dille og fikse masse småting på den .

Er jo januar nå og kom plutselig til å tenke på den som virkelig er bil for meg og det er denne:

CCBF7A72-7AA2-464F-AB2B-910886B40D4C.jpeg.6724513d6da74d09a8cfc1a440d9825f.jpeg

Er ikke så forbasket mange ukene til denne kan ut igjen 😊

Ja jeg liker å si uker pga måneder høres så lenge ut for meg .

Det er den gamle her som er bil for meg ,alt annet er bare fremkomstmiddel fra A til b av de andre i tunet .

Oppstart på denne ved kald motor og vite at du skal kjøre ,det er virkelig en god følelse .

I mellomtiden får man bare få landet vinterens prosjekt og plutselig er man der at man kan hente e28en .

Imorgen blir det ikke gjort noe da jeg skal på noe jobbgreier ,en uken er jo ikke ferdig enda 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Ikke meningen å være veldig uopplyst nå, og har googlet.. Men hva er 2022 lakk? 

Også vil jeg bare si at av bilene du har nå, så er det nok E34en som er min personlige favoritt :D

Med 2022 lakk så mener jeg ny lakk 😊

Ja det er nok det for mange ,men for meg så er e28 selve rosinen i pølsen for min del .

Er en helt annen liga å kjøre på godt og vondt kontra e34en ,dessuten så liker jeg den mer aggressive fronten en e28 har kontra e34.

E34 er en mye bedre bil å kjøre ikke minst når man kjører fort .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Med 2022 lakk så mener jeg ny lakk 😊

Det burde jeg kanskje skjønt.. Istedenfor å google og se etter "2022 spray paint" 🤣

 

20 timer siden, sveigis skrev:

 

CCBF7A72-7AA2-464F-AB2B-910886B40D4C.jpeg.6724513d6da74d09a8cfc1a440d9825f.jpeg

Trodde et øyeblikk TDSen var tilbake, men så oppdaget jeg det var et gammelt bilde..

Men skal iallfall bli artig å se ny lakk på friskt metall i hjulbuen der. Også håper jeg at innerskjermen er fin for rust. Og det kommer nok til å føles bra når det er gjort tenker jeg.. Det er jo ikke noe som må gjøres igjen med det første :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Men skal iallfall bli artig å se ny lakk på friskt metall i hjulbuen der. Også håper jeg at innerskjermen er fin for rust. Og det kommer nok til å føles bra når det er gjort tenker jeg.. Det er jo ikke noe som må gjøres igjen med det første :)

Ja det skal bli gøy og ikke minst godt å få unnagjort for den er helt gåen nå .😊

Tenker og det tar litt tid før der kommer noe igjen .

Fikk forøvrig tatt et jafs igår tidlig på morgenkvisten ,noe jeg kommer tilbake til senere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ta en oppdatering her dog uten bilder .

Jeg har brukt dagen idag på å slipe bort gammel morro som tektyl i falser ,rustne skruer nederst ved kanal og det jaggu en drittjobb .

Spesielt inder og inn mot kanal er det utfordring ..

Understellsmasse som fyker og setter seg i ansikt og rundt forbi .

Og falsene der som skjerm sitter ,ja der forsvant noen biter ,men ikke nok til at det blir sveising .😊

Her blir det som vanlig lagt på ting som jeg alltid har gjort og ikke minst denne delen av fals som forsvant ,vil aldri bli synlig uansett .

Når jeg nå samtidig har alt oppe ,røsker jeg og opp teppet på førersiden sånn at jeg får tatt alt i et jafs mtp grunning og ting rundt dette .

Bilder kommer etterhvert ,glemte faktisk det idag og det er ikke ofte at jeg gjør 😊😊

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...