Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ja den er utrolig i lakk egentlig hvertfall mtp på hvor gammel den er .

Bilen har ikke vært omlakkert heller.

Er masse småriper på selve koffertlokket ,men med en skikkelig lakkrens og korrigering ,så skal jeg få den fin igjen .

Satser bare på godvær nå sånn at jeg kan fortsette her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok tar en oppdatering og nå må jeg ha hjelp .

Siden denne innvendige pumpen ,ikke ville virke mer ,trenger jeg hjelp .

Her er originalen :

20190309_174217.thumb.jpg.c3febd5f0a335f52ec1f60cd9e555f3b.jpg

Å kjøpe alt nytt er ikke et tema ,da dette koster masse penger .

Tror jeg kun får alt komplett på Koed ,GS osv .

Denne må vel funke fint med litt modding :

2.thumb.jpeg.3f75b1694e94e85878055f5c8e3fcaee.jpeg

Denne er fra Biltema ,men det går .

Må nok tilpasses noe .

Elerrs står der dette :

Arbeidstrykk: 3 bar. Kapasitet: 220 l/h. Velegnet for montering i for eksempel biler med økt effekt. Monteres i tanken. 

Altså nå må dere som vet litt komme med innspill ,eller råd /eksempel på hva jeg kan bruke og det kjapt.

Passet jækla dårlig før oppstart ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare ha kuttet ut den pumpen som du har i tanken. Mange M30 med 3,5 litern klarer seg greit uten. Hvis du merker ettervært at den utvendige pumpen sliter så ville jeg bare ha byttet denne med Biltema 52-250. Det spørs jo også hvordan tilstanden på den utvendige pumpen er når man så hva slags tilstand resten av systemet var i. 

Stort sett alle biler fra 80 tallet med Bosch L-jetronic eller Motronic innsprut som har utvendig pumpe brukte den samme pumpen. Bl.a Volvo, Opel og Peugeot. Det kan skille litt på de elektriske tilkoblingene men ellers er det likt. Bare og ta seg en tur til høggern og lete.

Modeller som har K-jetronic, bl.a. VW og Mercedes passer ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mr.Wreckless skrev:

Er det uaktuelt (mtp tid) å google litt og heller handle en Walbro pumpe som passer på e-bay?

Beklager, ikke mer hjelp å få av meg 😣

Både ja og nei :).

Det som er nå er at alt er klart for oppstart og sorry ,men orker ikke en dag mer med venting .

Nå fikk jeg akkurat melding på MSn av en som hadde brukt den pumpen i en e28 og det gikk uten problem .

Men ser på alle kontaktene på pumpen og viklingene ,at de var meget irret .

Gjorde de rene med tannbørste og skal teste igjen imorgen.

Pumpen sviver når jeg tar et skrujern inni men ikke tegn til liv nå.

Den virket for 14 dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg ville bare ha kuttet ut den pumpen som du har i tanken. Mange M30 med 3,5 litern klarer seg greit uten. Hvis du merker ettervært at den utvendige pumpen sliter så ville jeg bare ha byttet denne med Biltema 52-250. Det spørs jo også hvordan tilstanden på den utvendige pumpen er når man så hva slags tilstand resten av systemet var i. 

Stort sett alle biler fra 80 tallet med Bosch L-jetronic eller Motronic innsprut som har utvendig pumpe brukte den samme pumpen. Bl.a Volvo, Opel og Peugeot. Det kan skille litt på de elektriske tilkoblingene men ellers er det likt. Bare og ta seg en tur til høggern og lete.

Modeller som har K-jetronic, bl.a. VW og Mercedes passer ikke. 

Takk for info .:).

Så det vil si at feks Opel Omega kan ha en sånn innvendig pumpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Jeg skal sjekke i morgen på et loft jeg vet om. Der står det en e28 tank, muligens med pumpe :) det er fra 518i, men pumpene må da være like?

For guds ja gjør det :).

Og om du finner ,si ifra ,nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt lei :):)

Ja de skal være like ja .

Som sagt hele armaturet ,det hadde vært en lykke .

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sveigis skrev:

Takk for info .:).

Så det vil si at feks Opel Omega kan ha en sånn innvendig pumpe ?

Nei. Men hvis Omega har utvendig pumpe så er den utvendige lik og den er tilnærmet lik Biltema 52-250 igjen. Og da trenger du ikke noen innvendig pumpe. Prøv med kun den utvendige du har først og hvis den fungerer dårlig så har du endel forskjellig og velge fra. BMW brukte den samme utvendige pumpen på stort sett alt fra 318i til 745i. Noen med pumpe i tank i tillegg og noen uten uavhengig av type motor.

Edit.

Hvis tankarmaturet ditt har stått i dårlig bensin lenge så kan det hende motstandstrådene til tankmåleren har røket. 

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ,men jeg er litt sånn at jeg gjerne vil ha orden på det som er .

Hvis ikke ,så kjøper jeg den pumpen du referer til ,tar vekk den i tank og erstatter med et rør som går nesten helt i bunn på tank ,er det oppskriften?

Angående tankarmatur ,så hører jeg en slags kule som går oppcog ned når jeg heller på den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort på den måten ja. Husk filter i tanken. Hvis du vil ha det mere originalt etterpå igjen så er det jo fort gjort og fikse det mens tanken sitter i bilen.

Den kulen du hører i tankarmaturet er flottøren og det er helt riktig. men den glir langs med to tynne motstandstråder for og gi utslag på instrumentet. De trådene er så tynne at jeg har vært borti at de har rustet i stykker ved mye vann i tanken. Den enkleste måten og sjekke på er og koble på ledningen, slå på tenningen og sjekke instrumentet mens du heller på armaturet. Nålen skal gå fra tom tank til full mens du heller på armaturet. Hvis de har røket er det ikke mulig og reparere.

Hva som er billigst og enklest og få tak i av armatur med eller uten den pumpen i tanken kan være vært og sjekke ut før du bestemmer deg for hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp søndagsupd .

Blåst rene alle rør fra fuelrail og bakover.

Lettelsen her er at alt som kom ut fra rør var frisk bensin og ikke grums.

Så her har nok både filter i tank og under bil reddet meg .

Da er det vel egentlig bare å få montert tank og få start tenker jeg og ikke minst håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...