Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Hmmm, så ikke innlegget med pumpetrøbbelet 😫 Men huff, det er vel bare sånn det kan gå med gamle biler og spesielt når de har stått og surna i åresvis. Må vel nesten bare regne litt bøll da 🙈 

Tenkte litt på Liffi når jeg så dette. Kanskje han har no sånt liggende ? Han har jo så mye rart og også en e28. Kanskje høre der også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore :

Tar det en generell oppdatering her angående pumpe .

Har nå vært i dialog med mange igår , og det skal visst ikke være noe problem å kjøre uten denne .

Selv om jeg skal ha denne iorden straks , kommer jeg til å kjøre uten nå  og håper den starter greit for det om .

Problemet er jo hvis den går urent / ikke vil starte , da er det jo vanskelig hva det kan være .

Er det pga manglende pumpe ?

Er det pga den som ligger under bil ikke klarer å mate nok osv ?

Derfor er det litt dritt å vite at man ikke har sånt iorden  egentlig .

Men kommer til å løsne slange fra pumpe under bil og tørne på starter , for å se at den får bensin først av alt 😀

Men mulig jeg har noen S i ermet angående tilleggspumpen 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å bygge om til Walbro 255 pumpe i tanken, istedenfor matepumpa og høyttrykkspumpa under bilen, men det ble med tanken. Sånn jeg skjønte det, var det ikke noe problem å kjøre med defekt matepumpe, men hvis jeg husker rett, hadde folk med E28 problemer med fjusking på høyt turtall når matepumpa ikke fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eselfjes skrev:

Jeg vurderte å bygge om til Walbro 255 pumpe i tanken, istedenfor matepumpa og høyttrykkspumpa under bilen, men det ble med tanken. Sånn jeg skjønte det, var det ikke noe problem å kjøre med defekt matepumpe, men hvis jeg husker rett, hadde folk med E28 problemer med fjusking på høyt turtall når matepumpa ikke fungerer. 

Ja det er visst ikke noe problem uten matepumpe og fjusking ,det er godt mulig det og :).

Men dere :

-Idag så har jeg brukt dagen på tlfer ,meldinger osv med folk og Rune K har jeg hatt kontakt med ila helga.

Problemet mitt er at jeg hater uvissheter .

Plutselig på MSN får jeg en melding av en hyggelig kar som sa at jeg uten problem kunne kjøre den tankpumpa fra Biltema som jeg har her på forrige side .

Han hadde brukt den og den originale under bil i årevis og funket gull på sin 528 i e28.

Og jeg jeg tenker at det har jeg lyst til å gjøre da jeg er litt sær og liker å ha alt sånn på stell.

Merker jeg blir litt sånn i villrede av alle forslag .:):)

Noen sier Nehh,kjør uten ingen problem ,andre tosk ,den er der av en grunn.

Problemet som jeg tenkte først var om en pumpe i tank som originalt mater ingenting ,ville da skape trøbbel med en som mater 3 bar oppi der?

Men dette skulle gå fint ,selv med pumpe under bil montert og koplet.

Dette vet nok dere mer om .

Tenkte kanskje det måtte være greit med noe ekstra trøkk i bunn hvis ikke hovedpumpe er helt på trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo alt dreiet seg om Horst den blå ,men vi må jo ikke glemme hva den grønne heller.

Den bestemte seg for å være død idag .

Så nå får den lading og tenker den er bra igjen.

Vi skal ha denne østover til Fredrikstad i helgen.

Skal bli morro å kjøre 535 igjen på langtur,rett og slett knakans gøy .

Det å ligge i 2 felten ,knerte ned et hakk eller to på giret ,og høre Eisenmannen skriker gjennom tunnellene ,ja det redder en kjedelig dag det :).

Nå folkens går det mot syvende året med denne ,og stadig like gøy :

20180831_131320.thumb.jpg.39f5760334cf83a77964702ba47c179c.jpg

Nå må jeg hamstre masse dill til denne og sånn at den er klar .

Masse kosejobb i vente på denne ,men ikke noe hardt kun type masse kaffipause jobb .:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Nå har jo alt dreiet seg om Horst den blå ,men vi må jo ikke glemme hva den grønne heller.

Den bestemte seg for å være død idag .

Så nå får den lading og tenker den er bra igjen.

Vi skal ha denne østover til Fredrikstad i helgen.

Skal bli morro å kjøre 535 igjen på langtur,rett og slett knakans gøy .

Det å ligge i 2 felten ,knerte ned et hakk eller to på giret ,og høre Eisenmannen skriker gjennom tunnellene ,ja det redder en kjedelig dag det :).

Nå folkens går det mot syvende året med denne ,og stadig like gøy :

20180831_131320.thumb.jpg.39f5760334cf83a77964702ba47c179c.jpg

Nå må jeg hamstre masse dill til denne og sånn at den er klar .

Masse kosejobb i vente på denne ,men ikke noe hardt kun type masse kaffipause jobb .:)

 

Da håper jeg virkelig du/dere kommer innom på besøk i helgen😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde tenkt å ringe deg Christer ,men skal se hvor lenge selskapet varer på lørdag .😀

Uansett så skal jeg bortover innen en måned ,og da kun ren tur .

For det hadde vært fykende gøy å hilst på og sett bilene deres 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Uansett så skal jeg bortover innen en måned ,og da kun ren tur .

Du/dere er hjertelig velkommne på på kaffe, hvis dere er i ski området!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, fxslin skrev:

Du/dere er hjertelig velkommne på på kaffe, hvis dere er i ski området!

 

6 timer siden, Rune-K skrev:

Bare og komme bortom, jeg bor ikke langt fra Christer.

Til dere begge :

Det setter jeg umåtelig pris på og sier takk.😀

Jeg kommer til å ta kontakt når jeg skal bort ,og hadde vært så morro å treffes for prat med dere 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg henge meg på også Jan så du får enda mer tilbud om kaffe og styr når du er på tur!

Jeg er også hjemme 🙋‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, liffi skrev:

Da skal jeg henge meg på også Jan så du får enda mer tilbud om kaffe og styr når du er på tur!

Jeg er også hjemme 🙋‍♂️

Tusen takk ,jeg skal si ifra ,kommer nok til å være endel på den kanten fra våren av fremover ,pga familie ,småbarn,barnevakt ja hele slitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitte liten upd .

Da er tanken montert i bil ,men måtte rett og slett stoppe pga jeg fikk problemer med drivstoffslangene .

Men starter fra begynnelse.

Er jo en stund siden jeg har tuslet her ,og merker nå at jeg bare må ha denne på veien.Kjenner jeg stresser litt og det er ikke bra .

For jækli å ha en sånn stående og ikke kunne bruke den ,så idag måtte jeg trå til.

Noe som er digg er nye /overhalte deler .

Nymalt tank klar for montering :

20190317_172553.thumb.jpg.d1679631c953ca40bf55f6215a7172fa.jpg

Varmedéksel montert med nye bolter :

20190317_172616.thumb.jpg.8b72bd21c0a90bba712f7c99c5108fea.jpg

Branketter og alt montert og nymalt .

Vasket og de gamle teipene i avfetting og tørket de godt.

Et par striper med 3m dobbeltsidig og de satt som støpt :

20190317_173149.thumb.jpg.cea8c16dddb98abc34a6e0aadc105242.jpg

Og etterhvert var det klart for montering .

Egentlig en tomannsjobb mtp slanger ledninger osv ,men med planlegging henger den nå på plass og det stopper her.

Og hvorfor?

Selve slangen på 12 mm som går fra tankarmatur og ned i pumpe ,sliter jeg frykteilg med.

Når jeg skrur fast tank ,så kommer den så i klem at jeg vet ikke hvordan dette løses.

Uansett hva jeg gjør ,legger slanger ,blir det trangt mellom tank og slange og karroseri.

Vet der var noe greier når jeg demonterte ,men husker det jo ilke .

Så skal se på dette imorgen etter jobb .

Nå må jeg jo ha den til å gå pga neste helg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg vet ikke om du har sjekket her men mulig du finner noen tips. https://www.bmwtechinfo.com/repair/main/index.htm

Ellers er det imponerende det gjenbruket du har. Andre folk hadde vel spandert et par hundrelapper og kjøpt de teipbitene nye.

Skal sjekkes ut Rune .:).

Hahaha :):) gjenbruket mitt ja ,det er imponerende .

Neida selvfølgelig hadde jeg kjøpt nye ,men glemte disse bort og jeg måtte ha den på plass nå .

Så gjorde en rask prosess og de ble bra .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...