Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, sveigis skrev:

Å såpass ?:):)

Nei det var vel å ta litt hardt i ja.

For min del nå fremover så blir det en rens ,hyppige skift for å få vekk grums så for den være som den er .

Ps girkulen funket perfekt å gire med .

Gleder meg bare nå til å få renset interiøret ,men er i skrivende stund igang med å demontere passasjerområdet for rustfjerning og behandling .:)

Så bra! Du fikk byttet til vanlig girmønster? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Larsinnj skrev:

Så bra! Du fikk byttet til vanlig girmønster? :)

Ja hadde en som jeg laget til og slipte til ,sånn at lys kommer gjennom:

8F6BDFED-FBB3-4DD7-92FA-A42C3BB138D4.thumb.jpeg.b1b3be6662a5daac133f15c289dffcb3.jpeg.cfb97192655f5c761f90c3cb76d16f54.jpeg

Men skal få tak i en sånn som der var med striper i venstre hjørne sånn at det står i stil med ratt.

Og kulen sitter fremdeles godt :).

Er så gøy med denne bilen atte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man igang med aller siste rest av drittarbeidet når det kommer til rust/konservering av gulv og innerkanaler .

Stol ble skrudd av igår på passasjersiden og begynte å fjerne asfaltmatte der jeg måtte pusse og det var som vanlig i front ved torpedovegg.

Fikk behandlet det igårkveld .

Nå gjenstår det det kun å pusse ned kanal ,fjerne gammel bodyskjuts som er flistrete ,derretter behandle og få det fint.😀

Da dette er gjort ,kan jeg endelig sette bil sammen og begynne finarbeid .

Men aller først bremser .

Er det som kun er på den tekniske biten.

Dere skal få bilder av ting nå senere 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Nærmer seg med stormskritt nå Jan :-D 

Godt det bare er å pusse på høyresiden da :-) 

Dette blir supert og gleder meg til å se ferdig resultat :-) 

Pøs på med bilder !! :-) 

Ja nå nærmer det seg uten tvil her .😀

Skulle vært ute nå men er jo plutselig anleggstrafikk her med masse folk og skjøteledning funker ikke over vei nå .:

5FD54CD6-57A9-43E2-AA8B-C91B458843AA.thumb.jpeg.45851da8a9d380c275ee80ecc67d2f42.jpeg

Ja bilder av alt kommer på løpende bånd nå så fort jeg begynner .

Har gått over forstilling nå og her er Meyle så langt jeg kan se 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upd.

Da fikk jeg tatt noen timer på bilen ,noe som var deilig ,ikke minst man ser enden på det alvorlige arbeidet.

Da jeg begynte å inspisere ,så jeg npe muffens under asfaltmatten ved høyttaler foran.

Litt boblete .

Frem med varmepistol og varmet opp .

Og under asfaltmatten har der vært tatt en sveis før .

Lettelsen er at det kun var å slipe ned alt og konservere det.

La på fugemasse rundt sveis og grunning .

Fikk og sett hvordan det var under i innerskjerm der andre siden var og jaggu pent .

Tok et bilde fra innsiden :

0AA04EB3-3C09-462D-B9B6-452580D9ADDB.thumb.jpeg.3bdb33384db3e9d0c8686a88c9fac27d.jpeg

Ser klumpete og fælt ut ,men alt er ferskt .

Ellers så det bra ut hele gulv ellers ,noe som er en befrielse.😀

Dette skal tørke så samme prosedyre som førerside..

Skjermen trengte en service i bunn.

Her slipte jeg ned til bart stål og for å få litt struktur og fin overflate ,la jeg på litt sparkel og holder her på med pussing 

6E3642B9-261E-4BDE-9958-F723EEC19A13.thumb.jpeg.75d102066fba76481e20f1a38f311524.jpeg

Så over til kanal .

Har nå banket og slått ,men ikke noe faretruende å snakke om .

Så her er det pussing og fjerning av det som er av rust på overflate og lignende .

Men etter litt mer sjekk ,ser jeg det har vært fikset på her ved skjerm:

1EAC6D08-7894-4A4F-9C15-1F8E80212393.thumb.jpeg.2a4e39c3fe2d3d50328a3b1cba21c6d8.jpeg

På dette bildet har jeg Slipt ned det meste ,så her er det kun behandle og få det pent igjen .

Er glad jeg oppdager sånn ,slik at jeg kan få det fikset og behandlet .

Så ja dere ,det nærmer seg slutten og kjenner jeg er lei av sånt arbeid nå ....

Er absolutt siste sommer og bil jeg kommer til å gjøre dette med .😧

Men det gode er at nå blir det bra og jeg har masse Linolje stående til innvendig i kanaler .

Resten etter dette ,er ren plankekjøring 😀

Koed hadde original instruksjonsbok og fikk denne idag:

6F94F1BE-B21D-4BD6-BB12-0F3C72DB9BAF.thumb.jpeg.b804632db31676db94404072409b9a6c.jpeg

Og man må jo ha front komplett ,så helt nytt deksel er bestilt fra Bavaria og kommer til uken .

Dette må jeg ha for å få tilpasset frontstykket skikkelig pga bulk i frontplate .

Som seff skal fikses.

Alt i alt nydelig å se enden på dagens jobb ,for merker at nå er jeg trøtt av kanal og alt drit der .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se at det går mot slutten på prosjektet ditt og at du snart kan begynne å bruke den😊

Angående felgene du lakkerte. Hvilken farge ble brukt. Hvordan er den i forhold til originalfargen på de? Bakfelgene på E34 (Azev hjula) hadde trengt et strøk lakk...Men usikker på hvilken farge jeg må ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se du driver på og at du nærmer deg en ende på dette 👍 

Skjønner godt at du er litt trøtt på alt dette arbeidet. Det er jeg også når det gjelder min. Skal bli så godt å få det ferdig og klart til kjøring. 

Veldig glad på dine vegne Jan 🥳👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Jan. Gøy å følge og se fremdriften. Som Tore sier, så forstår jeg at du blir trøtt av dette arbeidet. Men så har du jammen berget noen flotte eksemplarer fra Bayern.

Blir kos når denne er fikset og klar til finkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, slettaas skrev:

Er ganske like de forstillingene👍 Fjørbein går overens men større skruhull på e34 beina😀

Denne typen forstilling kom først på E23 i 1977 og BMW var ordentlig stolt av denne. Den var såpass vellykket at man brukte den på stort sett alle BMWer bortsett fra 3 seriene fram til og med E38. Det er en veldig enkel konstruksjon som ser simpel ut første gangen man titter på den men som ved nærmere inspeksjon gjør att man blir imponert. Det er bare og vri på rattet mens man følger med på hvordan de to bærekulene jobber sammen så ser man at det ligger mye tenkning bak denne konstruksjonene. Jeg har hørt at BMW brukte et par år på 70 tallet bare med og få vinklene på bærearm/casterstag riktig i forhold til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...