Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Dette så mørkt ut ei stund Jan. Utrolig kjipt og frustrerende å møte slik motstand, godt at du er en av de som ikke gir seg. Trenger slike karer for å holde disse klassikerne på veien.  Godt du fant feilen før motoren var ute av bilen. Håper dette var nok til at du får bulen på veien :)

Gratulerer med gårsdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Dette så mørkt ut ei stund Jan. Utrolig kjipt og frustrerende å møte slik motstand, godt at du er en av de som ikke gir seg. Trenger slike karer for å holde disse klassikerne på veien.  Godt du fant feilen før motoren var ute av bilen. Håper dette var nok til at du får bulen på veien :)

Gratulerer med gårsdagen!

Ja ,men vet ikke om det er lyst enda 😊

Det å skru og skru og ting blir verre er kjedelig som fy så får håpe på et bedre resultat ,men man vet jo ikke her .

Mange takk😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, EspenV skrev:

Hoff dette var kjedelig. Har i det siste hatt litt uflaks med mitt prosjekt også å må bytte block nå så veit hvor kjedelig det er når du er så nær men så går det ikke likevel.

Men kjente dere ikke noe motstand eller tull når dere dro den rundt for hånd noen runder før dere startet? 

Fordelen med m30 motoren er at nesten alt kan fikses på et eller annet vis så hadde når du først er i gang tatt av toppen for å se hvor ille det er.

Ser ut som dere har satt den riktig vertfall.

Screenshot_20210720-122947_OneDrive.jpg

Beklager sent svar ,men har jo oppdatert litt på hva som har skjedd og så du hadde hatt ditt du og.

Ja m30 er litt som cih motoren til Opel ,tåler mye egentlig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere det samme som meg ?

00AB94C7-8333-4941-A590-59E2AD7EF013.thumb.jpeg.a406043436b3c44f1ea8613928fca727.jpeg

Fy pokker jeg har fikset den og den går .🥰

Men tar alt fra begynnelsen.

Stilte ventiler på nytt ,monterte alt på plass og satte meg inn i bil.

Jeg folket hender sammen og ba en bønn ,vrei om nøkkel ,booom gikk som den skulle .

Det ble rett og slett for mye for meg begynte å skjelve ,fikk tåkesyn ..😅

Er det sant liksom ?

Dere vet hvor mye denne bilen betyr og etter den nedturen på mandag så er jeg nå så glad .

Luftet kjølingen noe som gikk fint og ut på tur for å få på noe bensin :

170863D8-5ED6-48F9-B8B3-C9CA4F59DEDA.thumb.jpeg.f27e722465da4e3aea5131533aac3bb1.jpeg

Så  hjem og la den gå en stund :

098B6435-2093-4F28-B0DE-252301F77A2D.thumb.jpeg.fc96f6b438096c55ca075cedd78572d9.jpeg

Temp fin :

188535B4-D6A8-44EA-A25A-98FD90F81EB2.thumb.jpeg.95d498f3b9785b40cdea919df5ec2b15.jpeg

Har nå kjørt en fem mils tur og funker fint ,var veldig sur på begynnelsen ,men bedre nå .😊

Idag er Sveigis glad hvertfall inntil noe annet skjer 😊

Nå blir det oljeskift og filter ila helga 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.Og hvordan gikk dette ?
2 minutter siden, Kvasi skrev:

Sweet!   👍

Jeg er i lykkerus Kvasi .

Har nå kjørt ti mil og går veldig veldig greit syns jeg .

Et nytt oljerør,banjobolter ,justerte ventiler samt en ny vippe gjør at den går roligere og fint .

Likevel skal topp av til høsten og overhales .

Sånn så vippearm ut under :

A914706D-5F8D-46A5-9445-AF5A531CF718.thumb.jpeg.732ed01a9d4ed34a27e9a8d5f1ef7d23.jpeg

Veldig slitt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, oledra skrev:

Så bra Jan, feirer med deg. Du fortjente virkelig denne.😄😄

Ja er bare glad nå til neste ting skjer 😀

 

28 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så deilig å høre at dette løste seg, tenker du har fått løftet av mange kilo fra ryggen din nå 😅 Er alltid en stor lettelse når ting går i orden 👍

Ikke snakk Fredrik 😀😀

Jeg føler jeg svever nå inntil videre 😅

Nå får jeg bare være snill med den fremover ,så får vi ta noen pensjonist turer med den ,Dvs du kan ha den noen dager for deg selv om du gidder 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mortenej skrev:

Supert Jan! Dette fortjente du virkelig å lande.

fantastisk å se Holst på tur.

 

Dette var godt å få li land .

16 timer siden, FredrikE24 skrev:

Flott at det gikk i orden. Er som regel alltid noe enkelt!

Jeg synes det virker veldig feil å ta ut toppen bare for å ta ut toppen? Da lager man seg nye problemer og kostnader.

Hva er planen?

Nydelig var det Fredrik .

Veldig enig ,men planen er å ta av topp når sesong er over og hvorfor ?

Kam er slitt på enklete lober  og vil da overhale den og få på nye deler .

Selv om bil nå går merkbart penere ,så får jeg ikke ro før jeg vet deler er nye på sikt ,men det blir ikke nå for nå må jeg prøve og få tatt noen mil med den .

16 timer siden, Dusy skrev:

Nå ser jeg for meg en lykkelig mann som endelig får ratte dette beistet igjen! :D Kos deg masse med bilen i finværet!

Ja jeg er glad nå Dusy 😊

Takk det skal jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det en god dag å våkne opp til .

Sen frokost og bare vite at nå idag kunne jeg antageligvis bare sette meg i e28 og kjøre .

Som sagt så gjort ,vi skulle handle inn for helgen og da tok meg og fruen selvsagt denne :

B5678247-27CD-4D7E-B4D5-5B3839C42675.thumb.jpeg.7f0af747807fc7a18c454771f1dee2bc.jpeg

Det var ikke spm angående oppstart ,med en gang oljelampe slukker mens jeg kinner og alt såre vel 😊.

Men tror kanskje fruen synes det kan bli litt mye oppmerksomhet når man kjører inn på plasser .

Enten så gliser folk ,eller så skal de prate og se .

Jeg synes det er gøy når folk kommer bort og skal ta en prat .

Noe jeg har litt dårlig samvittighet for er at jeg ikke har gjort den ren enda ,men er så varmt at jeg ikke orker .

Men tenker noe skjer imorgen for da skal datteren min bort på e30 meet med den grønne og hun ville ha ren bil og da får hun det selvsagt 😅😅

Tar og e28 da .

Hyggelig å ta med kona på tur med denne og hvertfall når hun sier hun sitter godt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.En liten oppdatering.
  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...