Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes det var litt tøft å stå vindu til vindu å "råne" med E28 og G30...det er nesten 40 år mellom generasjonene 👍 Fortsatt en legende i sitt segment 😀

Visst er det tøft og jeg må sannelig si det er noen fine modeller disse .

Men tittet på bilen din igår når du kjørte ,det der er pokker meg klasse altså 😎😎.

Sort ,svær og elegant .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo som sagt et treff igår noe som var gøy ,men siden min tlf lager stygge bilder har ikke noe særlig å bidra med her .

Noe jeg derimot har fått rodd i land nå er planen med e34 og det blir spennede og gøy .

Til våren er den 30 år enkelt og greit utrolig .😊

Da er det på sin plass at den bør få seg en litt mer avansert strekk .

Ny hjulbue bak skal på samt lakkering av baksjerm .

Denne er gåen etter 316 000 km og masse krisefiks:

ACAEED33-8776-4B3F-ADBF-FF839559E6DD.thumb.jpeg.7e0fbe0ab2da94de07f5b6888c979cfe.jpeg

Et til :

20AFB6AD-9BFE-4474-BAFE-BE67FAB87F85.thumb.jpeg.6b1a0a773598b9e48f3a8075563e4334.jpeg

Og det fineste nå er jo at kanaler og resten er så helt så dette blir gøy.

Andre siden er det ikke noe vas med :

9A1C4052-0310-494B-A057-487595072768.thumb.jpeg.45467cee0b91951de37fbd4a1f367dcd.jpeg

Likevel så skal det inspiseres her og men hjulbue er hel .😊

Skjerm foran skal ny :

84D68AC7-16AB-4316-833C-AB61461A2C4B.thumb.jpeg.38694ea8b16b7104f16740f10b756c2a.jpeg

Er litt frem og tilbake her om det skal lakkes opp til list her ,men tror jeg skal klare og unngå det ,helst skulle jeg hatt tre dører til pga der er endel parkeringsbulker .

Men bare det å få fikset den rusten på skjermer ,div nytt listverk osv vil løfte alt mange hakk på den .😊

Lakkerer kommer bort til uken ,så vi kan få planlagt når dette skal igang og hva han anbefaller og ikke .

Det betyr samtidig at bil blir stående hjemme her ,noe som er greit .

Null vinterdekk og stående på grus til vi skal til ,det går 😊.

Ellers måtte man en tur og handle litt idag og alt blir liksom så mye triveligere når man kjører e28 for min del :

86C76F98-74F4-4F33-9DB0-D6C46D1CE876.thumb.jpeg.ab7a9256c2625233e2512830405005fb.jpeg

Så hvis alt går etter planen nå i høst og vinter både tidsmessig ikke minst pengemessig så er det e34 for fulle mugger fremover .😊

Hjulbue og alt bestilles snart da det er kjempebillig til den .

Hadde jo vært morro å hatt en e34 som ikke er dønn strøken ,men sånn type litt bedre enn hverdagsfin føler jeg 😊

Men igjen lista skal ikke legges for høyt da dette er en bil som skal brukes .

Er jo så rart alt ,jeg har jo nevnt noen ganger at jeg er møkklei hele bilen ,men når man skal få tatt ting skikkelig og man ser for seg ting da blir det gøy plutselig .

Igjen vinterarbeid inntil da delesanking og bruk av den 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.e34 og planene i boks .Høst og vinterjobb.

Dette blir bra Jan, bilen fortjener dette nå. Har holdt godt må jeg si med bruk så si året rundt.

Gledes til ferdig resultat.

Og om hellet er med kansje i real life, guttungen bor ikke mange steinkasta unna, må bare få tatt turen ned til han :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mortenej skrev:

Dette blir bra Jan, bilen fortjener dette nå. Har holdt godt må jeg si med bruk så si året rundt.

Gledes til ferdig resultat.

Og om hellet er med kansje i real life, guttungen bor ikke mange steinkasta unna, må bare få tatt turen ned til han :)

 

Ja satser på et løft på bilen nå innen våren 2021 .😊

Når jeg kjøpte bil i 2012 ,var den dårlig men at den skulle holde ti år og 100000 km i all slags vær er imponerende .

om du er nedover så bare ta turen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Moro at du ikke gir opp 34’n 😃👍 Så lenge den fremdeles  er solid i bunn så er det jo fint å pusse den opp med nye skjermer og hjulbue ☺️ Dette blir tipp topp 🥳🎵

Ja ,jeg har ikke gitt opp den ,bare gennerelt møkklei e34 helt ærlig .😩😩

Stått nå siden midten av juli og har ikke en gang giddet å kjøre den selv om alt er i skjønneste orden ,for.å si det sånn du vet du er lei når du ikke ofrer den en tur en gang .

Er derfor jeg må ta meg selv i nakken å gjøre noe ha noe og se frem til med denne bilen ,altså pusse den litt opp selv om den er mer en god nok nå 😊

Bilen skal være bra i bunn den  men skal nå opp med tepper å se og finner garantert ting der og ,men alt dette tar jeg når Tds er borte og e28 er satt bort .

Da er det full fokus på e34 .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Ja ,jeg har ikke gitt opp den ,bare gennerelt møkklei e34 helt ærlig .😩😩

Stått nå siden midten av juli og har ikke en gang giddet å kjøre den selv om alt er i skjønneste orden ,for.å si det sånn du vet du er lei når du ikke ofrer den en tur en gang .

Er derfor jeg må ta meg selv i nakken å gjøre noe ha noe og se frem til med denne bilen ,altså pusse den litt opp selv om den er mer en god nok nå 😊

Bilen skal være bra i bunn den  men skal nå opp med tepper å se og finner garantert ting der og ,men alt dette tar jeg når Tds er borte og e28 er satt bort .

Da er det full fokus på e34 .😊

Skjønner godt dette med å bli lei. Selv er jeg i en prosess hvor min vurderes solgt neste år. Skal utdype dette mer i egen tråd. Ikke noen lett prosess for å si det mildt 🥺 Men godt du fremdeles har det i deg å ikke gi opp ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Skjønner godt dette med å bli lei. Selv er jeg i en prosess hvor min vurderes solgt neste år. Skal utdype dette mer i egen tråd. Ikke noen lett prosess for å si det mildt 🥺 Men godt du fremdeles har det i deg å ikke gi opp ☺️ 

Er bare det at det toppet seg med Tds i sommer ,samt e28 og da min egen e34 som ble fraktet med henger .

Heldigivis er alle de problemene ordnet oppi nå og alt funker.😍😍

Jaha …Dette var jo trist .

Vi har jo fulgt hverandre tykt og tynt her og Lorris uten e34 det blir rart .

Nei kan ikke gi opp ,bare viktig å pause litt og senest nå var jeg ute og startet den og det ga mersmak for en luftetur .😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retrotrip med fruen i e28 .

Siden x5 ikke er helt pålitelig for tiden måtte e28 trå til idag noe jeg ikke var imot en plass .

Fruen lurte på om vi skulle ta en lørdag sammen bla til IKEA og andre små ærend og hvorfor ikke?😊

Blir jo til at man surrer med andre ting og av og til er det koslig å gjøre sånne ting som dette ,hvertfall når det er såpass skjeldent .

Og det er jo ikke for ofte man tar denne meg og halvdelen ,så idag suste vi avgårde helt alene i bilen som da vi ble sammen i 1999 .

Dog var bil sølv og 528 da i 1999.😊

Mens vi lå på E18 med cc koplet på 110 sa hun dette er akkurat som før .

Hvertfall vi kom oss bort og her står den klar for oppfylling av alskens saker :

9428DF93-9F05-4F27-8352-B5CEF69B221A.thumb.jpeg.a09f102d96bc95ec6da4d34e19381e72.jpeg

Og ting ble det .

Bagasjerom gnufullt og inni:

4263AB15-7D07-49F1-9D78-5B8438D5EECC.thumb.jpeg.63b3a4ad60e2396c26d20ddcb944c966.jpeg

Ble og en tur og titte lott på bruktbiler i Sørlandsparken og mye fint .

Etterhvert som lunsj og handel var gjort ,tok vi turen hjem og begge var enige om at dette var en koslig tur .😊

Veldig kjekt å kunne ha denne som en bruksbil og på sommerhalvåret .😊

Er og så glad jeg er gift med ei dame som faktisk ikke gjør en dritt av å kjøre en sånn gammel bil ,for vet om mange som ikke hadde gjort det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.Lørdags tur med fruen og Horst
3 timer siden, sveigis skrev:

Retrotrip med fruen i e28 .

Siden x5 ikke er helt pålitelig for tiden måtte e28 trå til idag noe jeg ikke var imot en plass .

Fruen lurte på om vi skulle ta en lørdag sammen bla til IKEA og andre små ærend og hvorfor ikke?😊

Blir jo til at man surrer med andre ting og av og til er det koslig å gjøre sånne ting som dette ,hvertfall når det er såpass skjeldent .

Og det er jo ikke for ofte man tar denne meg og halvdelen ,så idag suste vi avgårde helt alene i bilen som da vi ble sammen i 1999 .

Dog var bil sølv og 528 da i 1999.😊

Mens vi lå på E18 med cc koplet på 110 sa hun dette er akkurat som før .

Hvertfall vi kom oss bort og her står den klar for oppfylling av alskens saker :

9428DF93-9F05-4F27-8352-B5CEF69B221A.thumb.jpeg.a09f102d96bc95ec6da4d34e19381e72.jpeg

Og ting ble det .

Bagasjerom gnufullt og inni:

4263AB15-7D07-49F1-9D78-5B8438D5EECC.thumb.jpeg.63b3a4ad60e2396c26d20ddcb944c966.jpeg

Ble og en tur og titte lott på bruktbiler i Sørlandsparken og mye fint .

Etterhvert som lunsj og handel var gjort ,tok vi turen hjem og begge var enige om at dette var en koslig tur .😊

Veldig kjekt å kunne ha denne som en bruksbil og på sommerhalvåret .😊

Er og så glad jeg er gift med ei dame som faktisk ikke gjør en dritt av å kjøre en sånn gammel bil ,for vet om mange som ikke hadde gjort det .

Kjenner den litt prikkende følelsen i panna som om et øyeblikk går over i nervøse rykninger i venstre øyebryn, den vanlige følelsen når IKEA blir nevnt 😂 Var der senest for to uker siden, ca en halvtimes tid, men det er noe med det stedet som bare suger all livsglede ut av kroppen 😂😂 Men flott bil E28en din, og fint at dere kan kose dere med den sammen. 👌🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på det nå, stod og ventet på å komme inn på Maridalsveien sist jeg var hjemme, så passerte det en dønn original E21 med en mannlig sjåfør som jeg tipper var i 70 årene. Det verste er at jeg husker ikke fargen på bilen en gang, men innbiller meg at den var rød. Det jeg husker er at den var skikkelig blank, med masse kromdetaljer. Har en følelse av at mannen hadde hatt denne bilen siden den var ny. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...