Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Skal si meg enig der, sveigis. Satte flere ganger på i baksetet til e34 525-en til en kompis før den dessverre ble vraka før jul. Komfortabelt og bra med fotplass. Absolutt undervurdert! Er 1,85 selv så kjenner til problemet i greit mange andre biler.

 

Dog overgått av førstegenerasjons ford scorpio om jeg ikke tar alt for feil .p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Scorpio var overlegne da det gjaldt bakseteplass og benplass.

En bekjent av meg hadde sånn en bil.Ypperlig festbil med godplass til ølpose med beina samt at sjåfør satt bra :).

Idag gikk turen til Vennesla .

Har lenge hatt planer om hengerfeste til bilen.Men jeg har alltid vært klar på det at det må være avtagbart.

Men det er ikke lett å finne sånt brukt.Enten sitter kula dønn fast eller så er det drømmepriser.

Var en som hadde et til salgs på Facebook.Helt komplett originalt med til og med Bmw merket på kontakten. :).

Dette satt jo og fast men til den prisen så var det forsøket verdt... ;)

Etter å ha sauset det inn med 5 56 og la dette trekke inn,ssmt litt banking i ny og ne,smatt kula løs .

Nå skal dette slipes og pusses og males.

Blir jo selfølgelig oppdatering med bilder.

Nb nb,,Er det noen her som har et plastdeksel til å ha på støtfanger bak ,ja da er jeg interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Scorpio var overlegne da det gjaldt bakseteplass og benplass.

En bekjent av meg hadde sånn en bil.Ypperlig festbil med godplass til ølpose med beina samt at sjåfør satt bra :).

Idag gikk turen til Vennesla .

Har lenge hatt planer om hengerfeste til bilen.Men jeg har alltid vært klar på det at det må være avtagbart.

Men det er ikke lett å finne sånt brukt.Enten sitter kula dønn fast eller så er det drømmepriser.

Var en som hadde et til salgs på Facebook.Helt komplett originalt med til og med Bmw merket på kontakten. :).

Dette satt jo og fast men til den prisen så var det forsøket verdt... ;)

Etter å ha sauset det inn med 5 56 og la dette trekke inn,ssmt litt banking i ny og ne,smatt kula løs .

Nå skal dette slipes og pusses og males.

Blir jo selfølgelig oppdatering med bilder.

Nb nb,,Er det noen her som har et plastdeksel til å ha på støtfanger bak ,ja da er jeg interessert.

Har avtagbart på min, og det er fryktelig kjekt! å det funker og er smurt som om det skulle vært en ny bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,gleder meg til å få ting på plass.

Er allerede i gang med sliping og pussing.

Kula har blitt slipt og malt.Nå er det bare selve hengerfeste igjen.Når det gjelder smøring ,så har nok ikke mitt blitt smakt fett siden den var ny.Men nå er alt demontert

og vil bli smurt opp overalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,gleder meg til å få ting på plass.

Er allerede i gang med sliping og pussing.

Kula har blitt slipt og malt.Nå er det bare selve hengerfeste igjen.Når det gjelder smøring ,så har nok ikke mitt blitt smakt fett siden den var ny.Men nå er alt demontert

og vil bli smurt opp overalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man igang med hengerfestet.:)

Igår fikk jeg demontert det som gikk ann og demontere.

Gikk løs med vinkelsliper med rondell og drill med negerkuse.Avsluttet det hele med 80 sandpapir.Da fikk jeg jeg fjernet det meste av rust og drit.:)

Oppskriften videre var:

-Biltema rustmelk

-Et lag Arcanol

-To lag Bengalakk.

Har tatt flere bilder men her er to resten kommer litt senere:

Pusset og et lag Arcanol:

post-58602-0-21943500-1393487603_thumb.j

Et lag Bengalakk:

post-58602-0-10220200-1393487734_thumb.jpost-58602-0-10220200-1393487734_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sølet som er på kulen blir fjernet.

Bilder av resten er på vei.

Blendedeksel til støtfanger med klips ble bestilt på Bavaria.

Dette dekselet ble billigere å kjøpe der enn fra Koed og lignende nett utsalg.

Betalte for deksel og klips under 200 kr.:)

På gs 205 + frakt bare for deksel.Da kom klips utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,har selv gått fem på.

Mye av delene er billigere på Bavaria enn på div nett utsalg.

Er greit at det er billig på nettet men så kommer frakt +++.

Så enden på visa er jo at jeg støtter opp om lokalbedriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting blir billigere enn koed/ebay. Handler aldri på GS, billigere på Sulland (Merkeforhandleren her i området), så er der ting blir bestilt om det haster.

Helt enig Takza men når et deksel koster 200 kr f eks +frakt (ikke at det er noe).

Og jeg da kan sette meg i bilen i 5 min og kjøpe det for under 200,ja da hersker det ingen tvil,:).Slipper ventetid på varen.maks 1-2 dager.

Men ja jeg er helt enig.Det meste som jeg kjøper er via nettet.Mye og spare på Ebay f.eks.

Har aldri bestilt noe noe fra hverken Koed,Gs eller schmiedemann,men det skjer vel det også.Ihvertfall Koed :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da kommer det en fortsettelse av "prosjekt hengerfeste"

For enkelte er vel ikke dette noe kul update men for meg så er det engang slik at jeg liker å montere rene/nyoppfikset ting på bilen jeg har ,da gidder jeg liksom ikke å montere noe halvhjerta greier.

 

Er nå ferdig ferdig med alt.

 

Tok noen bilder mens jeg holdt på idag:

 

Hengerfeste før jeg begynte:

 

post-58602-0-83398700-1393519630_thumb.j

 

post-58602-0-49778000-1393519658_thumb.j

 

Original kontakt,nice:

 

post-58602-0-90598300-1393519700_thumb.j

 

Middelene jeg brukte Arcanolen glemte jeg på bildet:

 

post-58602-0-16704500-1393519742_thumb.j

 

 

Da det meste av rust var slipt vekk smurte jeg et lag med rustmelk.

 

post-58602-0-66942800-1393519826_thumb.j

 

Lot dette tørke,deretter,et lag med arc.så avsluttet med to lag med benga.

 

Et dårlig bilde men dere ser at ting er i forandring:

 

post-58602-0-86352600-1393519981_thumb.j

 

Kontakten ble demontert i biter,vasket med Surfex med tannbørste,tørket og sprayet inn med noe El spray jeg hadde.

 

Før:

 

post-58602-0-31590100-1393520037_thumb.j

 

 

Etter:

 

post-58602-0-90695400-1393520153_thumb.j

 

Rustne skruer som blir byttet i nye:

 

post-58602-0-21664800-1393520189_thumb.j

 

Jeg har ikke noe bilder av hengerfeste enda da det står til tørk.Men det kommer.

Deilig å få gjort dette.Alt bevegelig blir smurt opp ,så nå skal det bli lenge til dette sitter fast.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faderen,idag var det min tur til å bli hentet av Falck.

Jeg skulle kjøre datteren min avgårde opp til min mor,Ligger da i rushen på E18 da jeg merker at lys inni bil blir svakere.Trykker inn clutch og ruser den og lyset går opp igjen.Men etterhvert forsvinner alt turteller osv.Da dette midt i den verste rushen med to små døtre i bil. :( :(.For etterhvert glidd bort på bensinstasjon og da døde den....

Etter å ha tittet litt på kabler ,gadd jeg ikke mer.Falck redningstjeneste next.

En meget imøtekommende mann kom og han hadde litt greie på tingene.Etter oppstart via startbooster og litt måling ble vi enig.Må nok være dynamo som har sagt auf wieder sen!

Uansett nå står bil hjemme og blir fikset til uka.Irriterende når jeg ville brukt den nå.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...