Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen fungerer enda etter regulator bytte.:)

Imorgen får jeg mest sannsynelig en pakke med alt av koplinger til de elektriske stolene.Jeg har gammel type og må bygge om til de som er nyere.

Merker og at bilen er mye mer lettstartet om morgenen,kan det ha noe med å si at den lader bedre tro? :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagen..

Da var foringene bak (de store) omsider byttet.

Dette var i mine øyne en dritjobb.

For det første så hadde jeg ikke noe som var stort nok til å legge mellom foring og karroseri til å presse ut den gamle.Og for det andre så satt de noe helt forferdelig.

Men etter litt tenking ,så tok jeg en 65 mm i diameter bjørkekubbe delte den i to og brukte den som mothold for å presse ut den gamle.Det kombinert med varme gjorde at den gamle skled ut.

Ny ble presset inn på begge sider.

Nå er all dunkelyd borte og bilen er fast og fin å kjøre.

Støtdempere foran og bak skal byttes da de er dårlige.

Har noen bilder,de kommer etterhvert av lørdagens økt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut noen bilder av lørdagens økt:

Foringsverktøy ,en vedkubbe:

post-58602-0-55524000-1394468824_thumb.j

Gamle foringer ute den ene helt ødelagt:

post-58602-0-03459000-1394468962_thumb.j

post-58602-0-76645700-1394469028_thumb.j

Etter å ha fått ut begge ,ble hullene pusset litt og klar for nye foringer:

post-58602-0-15389500-1394469257_thumb.j

Nye foringer på vei:

post-58602-0-89787400-1394469383_thumb.j

Ferdig:

post-58602-0-27910200-1394469531_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det vært en produktiv dag i 535 verdenen.:).

Da jentene var kjørt på skole,tok jeg turen opp til den lokale høggeren.Det er jo snart 20 mars så da begynner jo folk å hive litt biler og e34 er intet unntak.Og idag ble det jackpot.

Stod faktisk noen stykker der,alt fra falleferdig til en som jeg aldri hadde kastet.(folk er gale....).

Uansett fikk tak i helt originalt ledningsnett til hengerfeste,brankett til å ha kula i bagasjerommet og faktisk det originale verktøyet til å ta av senterdekselet på felga med.Med andre ord en god start.

Når jeg kom hjem,fikk jeg loddet og skjøtet ledningene så nå er ledningsnettet komplett og helt.

Det nærmer seg nå snarlig montering av hengerfestet.Alle deler er på plass inkludert blendedekselet til fangeren.

Noen bilder av dagens fangst:

Ledningsnett:

post-58602-0-66175300-1394657965_thumb.j

Komplett deksel med klips og kontakt adapter :

post-58602-0-34751800-1394658124_thumb.j

Verktøyet til senterkoppene:

post-58602-0-08341800-1394658245_thumb.j

Festebrankett til hengerfeste:

post-58602-0-45948400-1394658398_thumb.j

Så til selve rosinen i pølsa..(Tror nesten jeg må kontakte Åndenes makt) :).

Jeg har til tider hatt en rar klaprelyd bak i bagasjerommet.Men har aldri tenkt noe på det.Gammel bil=mange lyder.

Da jeg idag tok ut trekket på den ene siden av bagasjerommet,der hvor ekstra batteriet står,så jeg noe plastlignende som lå gnudd inn..Røsket tak i det og hva er dette??

post-58602-0-07969900-1394658909_thumb.j

Tenke tenke...Dette lignet jo på noe interiør greier,vent litt nå:

post-58602-0-54942400-1394659097_thumb.j

Det er jo jaggu en sånn rominndeler til midtkonsolen.Hvordan den er havnet der og hvorfor den er gnudd inn der må gudene vite.Men en ting er sikkert,den har lagt der leeeeenge og den er skjelden,jeg har googlet ikveld og har ikke funnet makan.Har funnet til m5 og den andre myntholderen.

Men som dere ser,er denne til automat.Jeg har mistanke om at denne var noe ekstra du kunne få til de første e34 ene ,ikke vet jeg men.Made in Germany står der.

Det som er,er jo at jeg har hatt bilen i to år og har aldri tittet inn der det ekstra batteriet står.

Jo det har jeg,men aldri langt inn,da alt er svart,støvete,trangt bla bla..:) :)

Gøy var det uansett.

Litt mer:

post-58602-0-38080400-1394659765_thumb.j

post-58602-0-70544300-1394659863_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid artig med litt fangst, synd den holderen var til en Automat. Gjør den ren, selg den på E34 gruppa og kjøp en holder til manuell for de pengene :D

Var det noe verktøy igjen i verktøylokket på de bilene som sto der? Mitt er litt ukomplett ser du :P

Du MÅ si ifra til meg neste gang du skal på høggern, jeg vil være med da jeg har en del småtterier jeg trenger og har behov for å bli guidet av en som er god i "faget" ;) Sist jeg var på høggern sto jeg bare å kødde meg i hode og kikket på ett par stakkarslige E34er, røsket ut en OBC II av den ene og satte meg i bilen og kjørte hjem. Vet jo ikke hva jeg skal se etter og hvordan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid artig med litt fangst, synd den holderen var til en Automat. Gjør den ren, selg den på E34 gruppa og kjøp en holder til manuell for de pengene :D

Var det noe verktøy igjen i verktøylokket på de bilene som sto der? Mitt er litt ukomplett ser du :P

Du MÅ si ifra til meg neste gang du skal på høggern, jeg vil være med da jeg har en del småtterier jeg trenger og har behov for å bli guidet av en som er god i "faget" ;) Sist jeg var på høggern sto jeg bare å kødde meg i hode og kikket på ett par stakkarslige E34er, røsket ut en OBC II av den ene og satte meg i bilen og kjørte hjem. Vet jo ikke hva jeg skal se etter og hvordan ;)

Det skal jeg gjøre,det vittigste var at jeg var hos deg kl 10 igår men der var ingen biler der.Lurte på om du ville bli med.:).

Når det gjelder holderen,vil jeg beholde den foreløpig.Jeg vet jo aldri om der skulle dukke opp en e34 automat som fristet.Og da er skjelden godsaker gøy å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre,det vittigste var at jeg var hos deg kl 10 igår men der var ingen biler der.Lurte på om du ville bli med.:).

Når det gjelder holderen,vil jeg beholde den foreløpig.Jeg vet jo aldri om der skulle dukke opp en e34 automat som fristet.Og da er skjelden godsaker gøy å ha.

Var du, da hadde jeg nettopp stukket opp til Bavaria ett ærend. Søren også, hadde jeg visst det så hadde jeg jo blitt med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så misunnelig på de som kan dra på høggeren og se etter deler! her får man ikke plukke noenting uansett hva du betaler :( den romminndeleren var stilig ja! :D aldri sett før!

traversforinger er drittjobb ja, men en ting som er herlig å få fikset!  jeg derimot må sveise opp gulvet under den branketten som er oppå traversforingene under der hvor den er festet i karosseriet før jeg bytter de,,, DET er drittjobb :P

 

stå på ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig da! Med førstebilen kjørte jeg opp til 1 høgger mot evje og rota rundt etter e34 nips! Da viste jeg ikke hva jeg så etter men var shadowline, kjørecomputere trim osv, men jo ta meg med neste gang ;) btw i går ble det siste vask før dimmisjon og med vinterhjula.

Glemte å si jeg var på en "miniperm" :P

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så misunnelig på de som kan dra på høggeren og se etter deler! her får man ikke plukke noenting uansett hva du betaler :( den romminndeleren var stilig ja! :D aldri sett før!

traversforinger er drittjobb ja, men en ting som er herlig å få fikset!  jeg derimot må sveise opp gulvet under den branketten som er oppå traversforingene under der hvor den er festet i karosseriet før jeg bytter de,,, DET er drittjobb :P

 

stå på ! :D

Det å reise på høggertur er gøy.:).

Men det blir stadig strengere og strengere pga der er endel som stjeler big time på de forskjellige hoggerplassene.

Rom indeleren har jeg aldri sett før.Snakket med en ihuga e34 entusiast på 52 år.Han vet det meste om hva som kom som ekstrautstyr til hvert enkelt år til disse bilene.Han hadde aldri sett sånn en.Det han lurte på var om det kunne være noe ekstra du fikk før m5 kom ut på markedet.De har jo og rominndeler men anneledes.Isåfall så er denne gammel ,helt ifra 1987-88 :).

Bilen ble kanonbra etter bytte.Nå er det demperbytte x4 ,snekke og drivstoffrør som venter.:).

Så ja alltid litt å susle med.Men når dette er gjort da får det faderen meg holde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig da! Med førstebilen kjørte jeg opp til 1 høgger mot evje og rota rundt etter e34 nips! Da viste jeg ikke hva jeg så etter men var shadowline, kjørecomputere trim osv, men jo ta meg med neste gang ;) btw i går ble det siste vask før dimmisjon og med vinterhjula. Glemte å si jeg var på en "miniperm" :P★sent from my wifi microwave★

Bare hive seg med.

Står en bostongrønn e34 touring på mørlandsmoen som snart skal bli terasseskruer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukker stadig opp ting..

Da er dempere på vei i posten.

Bak er demperene helt finito..Var så heldig å få tak i i noen dempere her på forumet.Blir godt nå å få alt nytt foran og bak.

 

Men pokker nå blir det litt å gjøre:

 

-snekkebytte

-alle drivstoffrør

-demper foran og bak

-hengerfeste

-doble stusser på eksos

 

Ja,ja velger man gammalt blir det sånn.Men er litt koseli au som mi seiå i Grimstad :) :)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...