Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Den m5 romindeleren var smuud ;); lakk den så matcher den resten av interiøret ;) er gira etter en slik selv jeg :P ★sent from my wifi microwave★

Takker,ja den skal lakkeres etterhvert.:).

Og det beste er jo at interiørfargen er den samme som diverse grunningsfarger på sprayboks.:) :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok folkens en liten tabbe ble gjort idag :) :)

 

Tok en såkalt check på bilen idag i motorrom.Der ble det demontert fordelerlokk og rotor for inspeksjon.

Der fikk jeg konstatert at dette må nytt.(stod 1992 på lokket så Bmw originaldeler må være bra ):)

Fikk pusset litt på dette monterte dette sammen.

Derretter ble plugger tatt ut og pusset satt på plass.

Så tilslutt diverse vaacum slanger klippet og satt på plass.

Jeg inni bil og skulle starte.Ikke pokker!!

Turnet og turnet på starteren men bare puffing og smelling.

Bensinmåleren viste bensin og 70 km ifølge kjørecomp.

 

Forbannet ble jeg og fikk sjekket alt som jeg hadde gjort.Joda alt var bra.

Men etter et par røyk og litt kaffi fant jeg ut,jo jeg hiver litt bensin i tanken..Vroooom sa det ,og den startet tvert.

For første gang i min historie har jeg klart å gå tom for bensin på min egen parkeringsplass...Unbelievable!!.

Den viste bensin og greier.

Og jeg som måtte låne naboens Berlingo idag rundt forbi.

Da sier jeg som datteren min sa:"Ikke koslig bil pappa,gørra kjedlig.Vondt lukter den og:) :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhaha, de er ikke alltis gøy å feilsøke, og ikke finner noe.... åsså er de tomt for bensin :P men heldigvis var de jo bare noe enkelt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var ikke verre en det vet du. En E34 stopper aldri, så fremt den ikke går tom for bensin da (bank i bordet) ;)

Er så deilig å finne ut at det bare er bagateller når noe har oppstått, akkurat som jeg trodde klimaen i min hadde gått til helvette da jeg ikke fikk stilt den inn som jeg ville. Også sto den bare "Auto" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukker stadig opp litt deler som jeg må ha etterhvert.

Demperene mine bak er historie så var heldig å få tak i Spax justerbare bak.

En meget ryddig og grei handel ble gjort.

Her skal det monteres nye topplager som jeg har liggende dessuten så må Apex fjørene på da bilen min er godkjent med dette.Orker ikke noe styr med politi og biltilsyn i henhold til visning pga feil farge på fjærene. ;)

 

Litt diverse bilder

 

SPAX dempere:

 

post-58602-0-28058500-1395503415_thumb.j

 

Hardhetsjusterbare:

 

post-58602-0-99766500-1395503528_thumb.j

 

Fjærene som skal på et heller trist syn:

 

post-58602-0-60747000-1395503611_thumb.j

 

Snekke som venter på å bli montert:

 

post-58602-0-69391600-1395503682_thumb.j

 

Komplett originalt ledningsnett til hengerfeste som er fikset,loddet og restaurert:

 

post-58602-0-21800300-1395503800_thumb.j

 

Plug and play=nice

 

post-58602-0-42483400-1395503893_thumb.j

 

som dere ser så blir det litt.

Av og til har jeg følelsen av å bli lei.Problemet mitt er jo at jeg er såpass nøye med denne at denne fortjener et verdig liv.Reddet den jo trossalt fra døden.:)

Men samtidig morro å holde på med når ting blir fikset.

Jeg skal eu godkjenne den etterhvert og jeg har som mål null feil :).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bil løftet opp og jeg er så smått igang med å løsne dempere bak.Har nå sprøytet på masse rustløser.Men dette tror jeg sitter noe grønnj...i gitt.:(.

Har banket og slått men demper sitt dønn nederst.

Noen forslag til løsning av demper ,mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke en toarmet avdrager og skru i mot bolten i bunn av demperen. Kan med fordel også slå litt med hammer rundt der hylsa i bunn av demperen går inn  i svingarmen. Skru bolten litt og litt ut. Har funket for meg hver gang.

Puss/slip godt inni hullet og på "hylsa" på demperen, bruk kobberfett eller lignende ved montering. Kan være litt trøblete og få entret hylsa ved montering, spesielt hvis du bruker kortere dempere. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er dagen blitt brukt til demperbytte bak.

Dette var igrunn en dritjobb.Tror ikke noe har vært byttet der siden den forlot Bmw i 1992 .:)

 

Begynte idagmorges 08.15 med krum hals.Men problemene bare ballet på seg.Denne nederste del av demperfeste satt dønn.Her ble varme brukt,hammer og spett ,neida alt var som sveset fast.

Tok meg en tur til Biltema og kjøpte diverse avdragere.

Sprayet masse 5-56 og lot dette virke.På med avdrager skru forsiktig ,mer rustløser,litt dunking ,pang der var demperen løs:) :).

Det samme på andre siden ,Deilig! 

 

Fikk litt panikk da jeg sammenlignet de gamle støtdemperene kontra de nye.De var jo 60 mm kortere :) .

Men skjønte jo straks at alt var gått i oppløsning i dempertoppen.Kun gummien på topplageret som var hel.

Kanskje ikke så rart det banket og knirket bak :)

 

Litt bilder av dagens arbeid:

 

Noe dårlig topplager:

post-58602-0-15189000-1395770584_thumb.j

 

Topplager andre siden:

post-58602-0-00856400-1395770642_thumb.j

 

Slipte ned noe overflaterust behandlet dette med rustomvandler:

 

post-58602-0-67216500-1395770828_thumb.j

 

Lot dette tørke og ny tektyl oppe på der igjen :

 

post-58602-0-00143400-1395770901_thumb.j

 

Ferdig behandlet:

 

post-58602-0-80384400-1395770968_thumb.j

 

Ny vs gammel:

post-58602-0-16933800-1395771029_thumb.j

 

Blir litt verktøy og rot men:

 

post-58602-0-34067200-1395771119_thumb.j

 

Biltema verktøy som fungerte perfekt til demperbytte:

 

post-58602-0-21694800-1395771198_thumb.j

 

Ny demper montert:

post-58602-0-90773200-1395771248_thumb.j

 

Hva har jeg fått av dagens gjøremål?

Jo folkens,jeg har fått en 535 som er nydelig å kjøre.Alle knirkelyder dunking osv er borte.:).

Bilen ligger godt på veien ,ja rett og slett kjempefornøyd.

Det tøffeste er jo at jeg kan justere hardheten.Tok de på max men da ble aaaalt for stive.Justerte til ca midten,da ble de perfekt.

Nå er det foran igjen som står for tur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett pågangsmot, du er flink til å få det til og du gir deg ikke før du har fått det i orden :) Er det samme høyde som de du hadde?

 

Takk for det,:).

Hvis jeg begynner ,prøver jeg å få det ferdig og gjerne litt ekstra.Alt ble smurt opp sånn at det går ann å demontere igjen.

Ja om det er samme høyde ,,Ifølge fjærbeina nei .Men høyden på bilen er lik bare helt knall å kjøre.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble bra med nye ja:D er bra! Husker ikke va dem stod på når jeg kjørte med dem, men var vel de samme som du har nå!:) funket bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble bra med nye ja:D er bra! Husker ikke va dem stod på når jeg kjørte med dem, men var vel de samme som du har nå! :) funket bra!!

 

Det ble bra ja:).Men hadde en syyyyyyk jobb med å få demontert det gamle som stod på.

Jeg justerte begge demperne ned på de laveste og 10 hakk opp.Da ble de perfekte.Ikke for stivt og ikke mykt.

Men ser jo nå at bilen er blitt lavere,ikke skamlav men tøff.Gleder meg nå sykt til M5 hjula skal på.Skal ta et bilde hvordan det ble på utseende etter demperbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sveigis :smile: Mener å huske at du skrev noe om at du hadde strammet styresnekka di. Hvordan gjorde du det og er det lett ? Hva slag verktøy trenger jeg ? Hilsen Bimmerlorris :smile:

Sjekk pm din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...