Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle ønske jeg visste svaret på klemproblemet 😫 Men det er nok en logisk forklaring. Jeg har ofte stått og klødd meg i hue. Og da stort sett de gangene jeg har litt høyt stressnivå. Løsningen da har i de fleste tilfellene vært en timeout og roing av sjela 😂

Merkelig hvor mye som løser seg bare man slipper litt tak i problemstillingen og tar fatt når man har roet seg ned. Mye som virket ulogisk, blir logisk igjen da 😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore ,det svaret jeg gir nå ,er egentlig et svar til deg og alle 😀.

Nå er tank på plass og null slanger som klemmer.

Etter jobb nå ,gikk jeg rett ut og inspiserte .

Løsnet alle bolter og slanger .

Så la jeg slangene der der var mest plass og klemte tank opp,og jo nå var der passasje for slangene .

Alle bolter ble tatt litt og litt ,tilslutt var jeg i mål .

Nå er alt mer eller mindre koplet og på plass ,så egentlig nå er det bare eksos som må på plass og festes ,så skal den kunne startes.

Og ja jeg er spent 🤪🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RF91 skrev:

Godt at du fekk orden på slangane. No får du berre klaska på eksosen din og gi oss ein oppdatering på oppstarten 😎

Ja ,nå satser jeg på at det er iorden .

Første jeg gjør ,er å se at pumpen virker ,så løsner jeg slange ved fuelrail for å se at bensin kommer videre dit,så må den vel tenne håper jeg .😀

Så satser på dette går veien.

Noe rufsete oppstart regner jeg med men .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mortenej skrev:

Godt med tank på plass :) Flott arbeid du gjør her, og vil tro bilen koser seg med en ren tank. ser frem til oppdatering av oppstart.

Dette var godt å få på plass og godt å tenke på at det er nytt .

Skal bli spennende og se nå straks hvordan ting er .😀

7 timer siden, Rune-K skrev:

Det mest imponerende er vel at du har greid og få 9 sider i tråden din kun på og bytte tank. Gleder meg til de større jobbene. Justere ventiler, skal man tippe på 5 sider.😄

Ja det er imponerende ,men så har jeg lagt ut absolutt alt jeg gjør ,det kombinert med masse spm,så blir det litt sider her ser jeg 😀😀.

Ja du skal ikke se bortifra det angående ventiler .

Neida ,får den til å gå nå så er det en lett bremsefiks  og rustsveis next.

Der  blir det vel litt og skrive om tenker jeg .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra !!! Ja det gjelder å ha lav puls og kaffejustert hode så funker det meste 😂👍

Godt å lese at dette nå er i orden 👍

Det med at du legger ut omtrent alt du gjør, skaper en leseglede av dimensjoner og sånt liker jeg veldig godt 😃👍 

Artig at det blir litt sosialt her inne. Flere av trådene her skulle vært slik. Det skaper jo et slags samhold innen vår felles hobby 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fxslin skrev:

Herlig! Da er du ihvertfall sikker på at tanken ikke blir et problem i årene framover...

Bestiller video av oppstart :-D

 

Ja dette er godt .

Nå er jo alt nytt av slanger osv ,så nå bør det holde 😀

Noe video tør jeg ikke garantere ,da nerver allerede er i høyspent .

Er heller ikke noe særlig å filme en som klikker i vinkel om den ikke funker 😀😀

Men kan nok bli video når den er startet og alt evnt funker .😀

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Så bra !!! Ja det gjelder å ha lav puls og kaffejustert hode så funker det meste 😂👍

Godt å lese at dette nå er i orden 👍

Det med at du legger ut omtrent alt du gjør, skaper en leseglede av dimensjoner og sånt liker jeg veldig godt 😃👍 

Artig at det blir litt sosialt her inne. Flere av trådene her skulle vært slik. Det skaper jo et slags samhold innen vår felles hobby 😃

 

Jo det å holde seg rolig ,er viktig og det har vært en kode jeg hele tiden må bruke på bilene mine .

Angående innleggene ,så legger jeg det meste ut ,da jeg selv liker tråder som er matnyttig ,kjedelig med bare noe tekst og slapt innhold .

Og prøver å holde tråden samtidig lærerik og litt bra og lese .

Angående samhold så er jo det en av grunnene til at jeg holder meg her.

Legger mindre og mindre ut på FB sine grupper .

Noe blir det jo men ikke hele tiden som enkelte gjør.😀

Tilslutt,veldig glad dere er med her og hjelper til .

Det inspirerer masse til videre jobbing 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fredag ,hadde jeg feiret med en heidundrende fest ,og da vet dere hva som har skjedd.😀😀

Dagen idag har vært hektisk ,først opp og kjøre minsten på skolen.

Så hjem få eksos på plass med nye gummi oppheng .

Derretter bar det rett på sykehus da jeg hadde time der idag.

Er desverre så heldig å ha Diabetes 1 og fikk installert sensor ,noe som garantert de fleste ikke vet hva er ,og akkurat nå så driter vi i det.😀

Men så dere ,nå skulle det startes og ja jeg kjente en viss kvalme og urolighet i kropp.

Gikk gjennom alt for hundrede gang for siste sjekk.

Ny tank:

2821BEC4-888B-48A0-8E25-3B3D4A4AE2CE.thumb.jpeg.49fc7fdadef24e5fdca51c2d5256efa7.jpeg

Så skulle disse dunkene nedi tank:

0C60A638-C91C-44DE-825E-6E4D176E35A4.thumb.jpeg.09f4d2df783d35998b31cc0a8d5036fa.jpeg

Og her står den ,ville den fyre tro:

08B67EC9-3FB5-4403-81A9-FECDAA1776CE.thumb.jpeg.a50bda20c3dc6dd388a086c114c78f63.jpeg

Da var bare å sette seg inn og teste .

Vrir på nøkkel og ingenting skjer ,,,fortsetter litt på starter og plutselig tenner den ,så dauer den etterhvert tenner den igjen og sviver klokkerent ,å du milde Jesus for en følelse ,etter all jobb så går den for egen maskin .

Se på turtallet :

166EC450-2B62-4CCE-B77C-367A64A9C450.thumb.jpeg.b05a4b975f75504df2d1abff9c6a4bd7.jpeg

Altså den har i gått skikkelig og for egen maskin på ca 10 år.

Og ja jeg måtte jo se om den kunne røre seg ,så dynket callipere i wd 40 og trykket på pedal ,og joda den flyttet seg den og fikk testet den .

Og det skal jeg si dere ,at denne er mannevond kontra e34en,fy søren å rått.

Så slenger ut et bilde der den har hatt sin første tur på mange år :

F299C32A-7C7B-4865-B509-FF3763463D0F.thumb.jpeg.cac1072bb05ec06c2d83ef20b3fa1fd7.jpeg

Denne får hedersplass hjemme nå :

8AB4ABF5-9524-479A-A4A0-30B9B344B3E6.thumb.jpeg.1140fa36670781ea250ac6ca03ca91a1.jpeg

Fra siden :

413873CA-3F1D-41FD-90D1-B7C52089088D.thumb.jpeg.f83c2d3628d4bd9ccba81b55851bc8a0.jpeg

Og etter en  stund ,like stabil på turtall og tomgang:

29C5F92C-4AD3-40A9-AF32-CA109CA3E28D.thumb.jpeg.97e69315974888d5612357d890b7e848.jpeg

Likevel er der jo endel følgeskader etter så lenge uten å bli brukt .

Så skal gå gjennom kjølesystemet og bytte termostat samt kjølevæske og lufte.

Den begynte å bli skikkelig varm på slutten og slange fra termostat til radiator ,var tom for væske og kun trykk i .

Samt lufteskrue ,der var så mye irr at luftehullet er tett ,så alt dette skal fikses .

Tilslutt et spm.

Merker at av og til var den ikke med .

Når jeg trykket pedal i bunn fra tomgang ,henger den litt og ryker svart .

Så merket jeg og når jeg skulle opp en bakke ,holdt den på og dø og masse småsmell i luftfilter boks .

Er dette en kombinasjon med en drivstoffpumpe som kanskje ikke mater nok ?

Hører og godt med lyd.

Uansett er dette bagateller og fikses .

Hvertfall så dritgøy å kjøre den og ikke minst den lever .

Nå blir det Morro fremover .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med endelig oppstart :) mht at den ikke henger med / smeller og styrer kan være så enkelt som at den har stått lenge. Trenger nok bare å få blåst seg litt. 

 

Men kan jo også være noe med tenningen! vakum / falskluft drit?! Men bagateller ! Regner med du finner fort ut av det når du får fikklet litt mer med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, e30 tic skrev:

God stemning men biler som sviver.

Hva er planene for bakganger og Chrome forøvrig?

Ja så absolutt ,rett og slett nydelig.😀

Angående fangere ,så skal jeg fikse de så de ser finere ut ,for å så bli erstattet av fine senere .

Men må først ta andre ting .😀

 

8 minutter siden, liffi skrev:

Gratulerer med endelig oppstart :) mht at den ikke henger med / smeller og styrer kan være så enkelt som at den har stått lenge. Trenger nok bare å få blåst seg litt. 

 

Men kan jo også være noe med tenningen! vakum / falskluft drit?! Men bagateller ! Regner med du finner fort ut av det når du får fikklet litt mer med den. 

Jo takk ,dette var gøy uten tvil .

Angående smell ,sort røyk ved rusing ,så er det nok en relasjon til det du sier .

Merker og at den ene pluggledningen er helt løs ,så her må det gjøres noe.

Det at den henger igjen på pedal /turtall ,er usikker på det og.

Hører bensinpumpe synger noe voldsomt under bil ,så vet ikke om den og tuller.

Uansett med hjelp fra dere ,så finner jeg det ut 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...