Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, FredrikE24 skrev:

Style32 er en av mine favorittfelger fra BMW! Hadde slike, men virker som mange av de sliter med lakkslipp. Mine var ikke et unntak..

Ja det er pene felger og passer de fleste Bmwer .:)

Disse har og flasset og må pusses opp.

Det gjør jeg nå straks jeg er ferdig med andre side av bil .

Selvfølgelig kommer det nok noen BBS felg en gang ,men ikke enda ,disse funker godt nok .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, sveigis skrev:

Ja det er pene felger og passer de fleste Bmwer .:)

Disse har og flasset og må pusses opp.

Det gjør jeg nå straks jeg er ferdig med andre side av bil .

Selvfølgelig kommer det nok noen BBS felg en gang ,men ikke enda ,disse funker godt nok .

Hahahha, jeg hadde egentlig sagt jeg kjøpte akkurat disse felgene, men jeg avlyste kjøpet for å kjøpe dine Style 66! 

Endret av Mariuse34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mariuse34 skrev:

Hahahha, jeg hadde egentlig sagt jeg kjøpte akkurat disse felgene, men jeg avlyste kjøpet for å kjøpe dine Style 66! 

Sier du det ?😀

Jeg fant dem ved en tilfeldighet og tenkte at disse må jeg ha på e28en 😀.

 

6 timer siden, Gabz skrev:

Fint arbeid her, deilig når ting blir helt og solid igjen. Må være deilig å vite at råten blir borte så man kan kjøre bekymringsfritt i noen år til :)

Ja det er en god følelse å vite at det er tatt .

Det beste er jo å se bilder nå hvordan det var og satser på at dette vil holde lenge .

Denne skal jo ikke kjøres på vinteren heller og kommer til å settes bort tidlig .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Evopower skrev:

Hehe hadde style 32 på min e28 535ia også og kan bekrefte at de kler bilen :)

denne har jeg desverre ingen bilder av.

Ja blir gøy å få de på ,men de blir erstattet av rc090 etterhvert eller noen andre .

Men lenge til .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja felgene er fine de .😀

Nei senk blir det ikke .

Lurer på om der ble montert mtech fjærer i front i sin tid .

Mener forrige eier nevnte det .

Og den er lavere synes jeg kontra andre e28er uten senk .

Vil ha den så original som mulig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig !

Da fikk jeg lagt på voksbasert tektyl oppå all behandling er er dermed ferdig .😀

Nå lukter det nybehandlet og trygg bil og veldig glad denne jobben er ferdig.

Igjen må dette tørke ,sånn at jeg får igjen matte og stol på plass .

Men kom på at jeg har glemt å strekke nye høyttalerkabler ,så jeg må handle dette imorgen.

Var noen simple skjøtet greier der ,så her må jeg legge opp skikkelig .

Klart at retro Alpine høyttalerene skal få ordentlige ledninger ,både foran og bak.

Her er det ferdigbilder værsegod :

8FEF380A-65A5-44A7-A0E0-3D0E1A18CFA7.thumb.jpeg.cc97ac722718b1bcc23aa6be7d5411e5.jpeg

Når dette tørker ,så blir det bra .

Et til :

AED94FCC-3AD5-4324-AC23-24CD36754ADD.thumb.jpeg.fe4cea8944e0959080d692ff700ffda6.jpeg

Ledningsnett på plassen sin igjen :

AED96D0C-A090-4346-9025-119B255B7222.thumb.jpeg.5180dc340235888ad57a5b18bb616997.jpeg

Og alt som ble tatt utvendig ,har og fått det nå .

Bilde av resultat:

A718D0E4-2E08-4B6E-8FCB-A924CE2DEE8F.thumb.jpeg.aeba6b10ce87abd640e1ff0e652bdeee.jpeg

Er rart det der hvilken følelse man har etter en sånn jobb .

Skikkelig god en er det .

Det å vite at man har rodd inn en drittjobb med rust og drit ,gir lykkefølelse for meg ,ikke minst å finne en sånn bil i sånn stand ,ja det må jeg si hører til skjeldenhetene.

Holder på og undersøke for fullt hvem de første eierene var på denne bilen ,og så langt er dette mennesker som har hatt feit lommebok .

Vet andre eier ,er skipsreder men alt dette skal dere få en komplett oppdatering på ,ja hele historikken når jeg er ferdig med den jobben.

For jeg skal nemlig ringe til hver binda person ,og jeg er ikke redd for det.

Fattigmann eller multimillionær ,spiller null nada for meg 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner dere ,har jeg brukt timer ja veldig mange timer ,mailer og samtaler på bilens historikk og nå er jeg endelig i mål .

Så advarer mot mye skriving og lite bilder ,men en gøy reise har det vært og starter her.

Denne bilen her ,altså en norsksolgt 535i :

A4A7C01E-EF5D-4545-A134-B6EFF2684C36.thumb.jpeg.df7552b29f2592237f4e5a4f543fcada.jpeg

Hvordan var oppstarten på livet for denne ?

Hvem var den første lykkelige eier og hvordan har de andre eierene opplevd denne og ikke minst ,hva har den opplevd på godt og vondt?

Det skal jeg nå forsøke å dele med dere her.

Å finne førstemann på bil var ikke lett ,altså hvem bil ble registrert på og måtte gjennom hele tre trafikkstasjoner for å komme i mål .

Hjelpen fra dem ,var helt perfekt og fikk igår sendt en Mail med kopi fra kjøpsbevis og vognkort signert i 1986 og det beste ,jeg har snakket med de fleste eiere på denne ,noe jeg kommer tilbake til .😀

En ting er sikkert ,dette har vært folk som er og har vært stinne av gryn ,de som har vært de aller tidligste eierene .Vi snakker om skipsredere ,dommere ,advokater osv .

Første eier i 1986 var en advokatfullmektig fra Oslo med adresse Holmenkollen en vei.

Ifra 1988 var det en skipsrederfamilie som brukte den som famliebil og representasjonsbil for rederiet.

Så ble bil solgt til en herremann i Haugesund i 1989 og han hadde jeg en lang prat med igår .😀

Han husket bilen og glemte den aldri .

Var en kamp om bilen i familie om hvem som skulle kjøre .

Han ble fryktelig glad over hva jeg fortalte og han var mye nedover og ville se den igjen han og familie.Skulle og sende bilder fra når han hadde den.

Eier 1991 til 1996 pratet jeg med i 45 minutter med og han hadde mye og fortelle og hva som var gjort med bil.

Da han kjøpte bilen ,var den hundre prosent ,men etterhvert gikk topp og kam til  blokksberg .

I 1995 ,ble topp totaloverhalt ,større ventiler og origiankam fra Alpina montert og forsterket klutsj og et annet svinghjul,noe som kostet enorme summer fortalte han.

Etter denne jobben gikk bilen fra å være sprek til sinna .

Men vanskelig å kjøre normalt med pga nervøs gange og hard clutch .

Så her har jeg fått svaret på hvorfor jeg trodde clutch var ødelagt pga hardhet ,og den noe nervøse gangen .

Men dæven jeg digger det og spesielt når den reagerer så kjapt på turtallet .

Personen her måtte selge pga beinskader og måtte ha automat.

Guttene hans som var henholdsvis 18 år og 16 ,synes det var trist å selge denne.

Personen her ble og superhappy når denne levde og han ba om bilder og jeg sendte ,fortalte planen og denne skulle han se igjen sammen med sønnene😀

Han monterte og denne spoileren bak .

Eier etter dette er han jeg kjøpte den av og resten kjenner dere til.

De to første eierene prøver jeg å nå kontakt med ,men det er ikke lett.

Og med de pengemidlene de sitter med ,så tenker jeg nok at de ikke bryr seg en plass heller om denne bilen .😀

Jeg likte at jeg kom til bunns og sånt har jeg stor int av .

Og en dag dere ,en dag,skal jeg ta bilen opp til Holmenkollen ,der den hadde sin første adresse ny ,banke pent på ,forklare mitt ærende og sette bil på utsiden og ta et bilde .

Da har jeg oppnådd det jeg ville med denne reisen i utforskning.

Og hvem vet ,kanskje første eier vil være med på en tur 😀😀

Tilslutt ,tenk å gøy det må ha vært å hente en ny sånn:

4F3965E1-2BA2-44E1-8FC8-3E5C7DFB258E.jpeg.7d0016995593ae74cd90b7d43fff52f6.jpeg

606FDCB0-F6A0-4D64-BF90-06823092E451.jpeg.fb511cdd3537b0da04b59705bb2cdbe2.jpeg

Godt enn kan glede seg fremdeles selv om de er gamle ❤️❤️

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...