Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Slenger ut noen bilder på hva jeg har gjort ihelga på bilen.

Ble noen timer men nå ble det bedre.

Bilder:

Her ser dere hvordan klossene tok tak rundt skivene.Ikke helt etter boka,men ble bra til slutt med litt smøring og mykning av calliper.

nmaf2j0mg6pclfpympqp.jpg

az2n7pz6ghiv2n5k8erv.jpg

n5jsxucb76jmg152gd0k.jpg

Her har jeg gått over drivstoffrørene.Nb Nb de ser verre ut på bildene enn i virkeligheten.

Pusset over de med sandpapir deretter noe rustkiller også litt tektyl.Skal bytte alt til våren.b6950nv94zutuxyq0ldy.jpg

yjd6t6lszbr172lti5eo.jpg

Alt av rør ble slik til slutt.

x90axl8nebwxigf0hvo3.jpg

Og etter pussing tilpassing så ble skiver og klosser og bra:

jlid57k3aoe69ff7w3ud.jpg

Fikk og behandlet det som ble sveist :

73tif4iqkrl2rkkgcmrf.jpgffuvq0m8lxsn3gpy4ca5.jpg

Fikk også justert snekka og det tror jeg hjalp.

Kommer mer oppdatering senere.Da prosjekt eksos.

Og sånn står den pr dags dato:

qim5wyw6f6xa7dh5hgjj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg omsider fått skaffet meg nytt/brukt eksos.

I og med et nytt original anlegg er svindyrt var dette uaktuelt.

Men fikk snust litt rundt forbi og det viste seg at det var en som hadde et komplett anlegg til min bil.

Det var et effekt anlegg.Om det er et effektanlegg eller ikke,betyr ikke så mye for min del bare eksosen er tett og kommer ut bak og ikke i midten under bilen.

Fikk noen bilder på telefonen og det så greit ut,eneste som må forandres på er å kappe denne elips enden.Er ikke noe tilhenger av den.Skal sveise på 2x70 eller noe istedet.

Fikk og nyheten om at den helt nye radiatoren var kommet.den blir hentet til neste uke.

Bilder og tekst om alt når jeg begynner og skru da også self. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja idag kom eksosen jeg kjøpte av et hyggelig medlem her på forumet.

eksosen var et Simons anlegg som var helt og greit.Synes det var rimelig kraftig rør og potter så jeg vil nok tro den kommer til og høres :wink: .Men så lenge det ikke høres som et gammalt fly så er det greit.

Har hatt simons før og til mitt bruk,helt greit for min del.

En annen ting som var en gedigen suksess var stramming av snekke.Nå er den knallgod på veien,kun den vanlige "breie dekk og 17toms" sporinga på sporete veier.

Nå begynner det og gå seg til.Har også fått tak i fjører foran med serienummer så da slipper jeg og bekymre meg for visning hos blt.

Så til alle e34 eiere med slark i styring, hvis dere har byttet div foringer og ledd og fremdeles litt "gele" i styringen:stram snekka,Det HJELPER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja en bitteliten update.

Denne uken har det dukket opp litt småting som helt ny radiator.Har og pusset opp og lakket effektanlegget jeg fikk i uken som var.Men som de fleste ser så har ikke været stått i stil til skruingen da jeg ikke har garasje.Men til uken så satser jeg på at ny radiator og eksos blir på plass.Samtidig har jeg vært såpass heldig å fått anskaffet meg et komplett Apex senkesett til en grei pris,så nå tenker jeg det vil ordne seg greit på biltilsynet.Har og mest sannsynelig fått tak i en refleksplate bak til og ha mellom lyktene.

Bildeupdate kjæm nå til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg montert flett ny radiator.Og det var deilig å få gjort.

Begynner nå etter å ha hatt av og på diverse radiatorer,få dreisen på lufting på dette m30 spetakkelet :) .

Til tirsdag begynner jeg med eksosanlegget som skal på da det som er der nå er helt råttent.Ikveld kommer der også deler til meg fra Spydeberg,nærmere bestemt senkefjører med nummer så det vil og bli montert nå i nærmeste fremtid.

Blir mye skruing og dilling på denne....meeen veldig moro :) .

Gadd ikke og legge ut noen bilder av radiator bytte men jeg skal legge ut bilder når eksos og fjører skal jobbes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til alle e34 eiere med slark i styring, hvis dere har byttet div foringer og ledd og fremdeles litt "gele" i styringen:stram snekka,Det HJELPER!!

Ikke alltid, og pass på å ikke stramme for mye....

Ved justering, husk å sjekke at den går ende-til-ende uten at den kniper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja imorgen blir det skruing.Fikk fraktet bilen til en kamerat som har garasje.da blir det bytting av fjærer foran og etterhvert eksos.Gleder meg til å stå tørt inne i en garasje med alt av verktøy og sist men ikke minst få bilen ferdigstilt....Foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i ettermiddag har jeg brukt tiden på og bytte fjærer foran.Da de jeg hadde på fra før ikke hadde merking.For så vidt en grei jobb og bytte.Men fytte gørr grisen å de tre boltene under på fjørbeina satt.

Men med rå makt så gav de etter til slutt.La og merke til at den ene demperen var av det dårlige slaget så de blir vel bytte etterhvert.Tror det var en fordel og få bytta fjørene da de som sto på ,var veldig "segne".Glemte fotoapparatet men skal knipse litt bilder når jeg skal til med eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...