Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Argh!

Det kan være greit og ta av topp og bunnpanne nå som skaden er skjedd og avdekke hva feilen er. Plutselig kan det reddes med noen nye lager/stempel? 

Om så er så har jeg en M30b35 men jeg ser på bildene av din motor at min er av typen med den nyere innsprøytningen. Kanskje kan du ta bunndelen fra min og sette over i din med nypreppa topp? 

Tommelfinger regelen på slike motorer er at det ofte er billigere å få tak i en ny brukt enn å overhale den du har, så ser jo det at du ikke gidder å legge noe mer i denne motoren. Veldig surt, men ta nå likevel å avdekk feilen etter at du har heist motoren ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Argh!

Det kan være greit og ta av topp og bunnpanne nå som skaden er skjedd og avdekke hva feilen er. Plutselig kan det reddes med noen nye lager/stempel? 

Om så er så har jeg en M30b35 men jeg ser på bildene av din motor at min er av typen med den nyere innsprøytningen. Kanskje kan du ta bunndelen fra min og sette over i din med nypreppa topp? 

Tommelfinger regelen på slike motorer er at det ofte er billigere å få tak i en ny brukt enn å overhale den du har, så ser jo det at du ikke gidder å legge noe mer i denne motoren. Veldig surt, men ta nå likevel å avdekk feilen etter at du har heist motoren ut? 

Dritt som fy dette ja og får tak i en ny motor evnt ,så kan jeg evnt øve på og overhale denne på sikt men fikk et tips  her nå av en .😊

Vil aller helst nå prøve å skaffe en som er komplett og kaste oppi nå type plug n play.

1 time siden, scoot skrev:

Jeg elsker innstillinga di jeg sveigis. Nå står du der med sannsynlighet for motorhavari og innstillinga er "jaja bare å få dytta inn en ny motor det". Det er den innstillinga som holder gamle travere på veien :-).

 

Dette løser seg! 

Det var hyggelig og høre 😊

Som sagt så må jeg ha den innstillingen for å opprettholde disse bilene på veien føler jeg .😊

Men er igrunn litt trist og lei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når sånne lyder kommer som jeg opplevde idag ,må man begynne fra en kant og tenke..

Denne lyden var IKKE når bil ble parkert og hvorfor i huleste kom den nå????

Det første jeg gjør er å ringe RuneK her og forklarte alt.

Det som kan ha skjedd er at ved demontering av diverse så kunne visst den ha hoppet en tann eller to på registerkjede og nå etter en kaffe og noe mat ,klarte jeg ikke å holde meg unna 😊

Så begynte demontering for å se ,men er dette riktig nede ?

97C14849-DDAB-4D74-8CC5-473D34892F1E.thumb.jpeg.639320e91470a601c15cc0c550aecb93.jpeg

Tror det er riktig og at den står på merket både på hjul og ved blokk nå ,er dere enige ?

Så får jeg se hvor mye jeg kan få til imorgen og på en måte håper jeg den har hoppet over for tenk om det kun er å justere det riktig så sviver den fint ?😊😊

Uansett så merker jeg at jeg dette en sjans og ser ,hvertfall skal jeg skaffe en motor å ha på lur til den .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kvasi skrev:

Ser ut som strammeren står i mens dere skrur?

Kjipt resultat btw men jeg tipper det kan fikses, hvis ikke ventiler og stempler har hilst på hverandre etter oppstart

Sender deg pm .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da som balle 🙁 Nå krysser vi fingrene for at dette ikke er så ille at motor må erstattes, er jo rart om lyden ikke var der før du satte den fra deg med knekt vippearm. Hvis lyden kommer fra bunnen av motor så må man vel ta ned bunnpanna å inspisere, se etter rester av "noe" bunnpanna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette var da som balle 🙁 Nå krysser vi fingrene for at dette ikke er så ille at motor må erstattes, er jo rart om lyden ikke var der før du satte den fra deg med knekt vippearm. Hvis lyden kommer fra bunnen av motor så må man vel ta ned bunnpanna å inspisere, se etter rester av "noe" bunnpanna?

Ja dritt er det ,men om noe er i stykker ,så setter jeg i en annen motor for der er ikke penger til å overhale fra topp til bunn .

Nei den lyden var ikke der garantert og noe har skjedd til gjengjeld har jeg fått tips på ting nå 😊

Om motor må ut skal jeg demontere den helt ja .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff dette var kjedelig. Har i det siste hatt litt uflaks med mitt prosjekt også å må bytte block nå så veit hvor kjedelig det er når du er så nær men så går det ikke likevel.

Men kjente dere ikke noe motstand eller tull når dere dro den rundt for hånd noen runder før dere startet? 

Fordelen med m30 motoren er at nesten alt kan fikses på et eller annet vis så hadde når du først er i gang tatt av toppen for å se hvor ille det er.

Ser ut som dere har satt den riktig vertfall.

Screenshot_20210720-122947_OneDrive.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag og nye muligheter …

Vel igår var en fi##e dag ferdig diskutert .🥵🥵

Men som dere vet så gir jeg skjelden opp og måtte tenke litt .

Fikk en rekke tips både her og på Face .

Natten gikk med på å tenke og idag demonterte jeg alt og fant merkene som skulle være der og var de der ?

E527DE1A-40BB-489A-BE4A-00B26DE91F3D.thumb.jpeg.88142c1b4ddcb77a987ed207bac40380.jpeg

Nei ,her var det en tann feil .

Telefon ble tatt til en bruker her på Bimmers ,forklarte hvordan jeg skulle gjøre det og vips alt riktig :

8DDEC540-2453-4AB6-8B2C-59771D5DF90D.thumb.jpeg.1d70cbd677039df704b116b0d5187f75.jpeg

Strammer ble denne gang slakket og ting gikk jo så fint 😊😊

Turnet motor to ganger for å se og alt gikk veldig fint .😊

Nå er det meste på plass men tør ikke starte og hvorfor?

Jeg og fruen har 22 årsdag idag ,altså vært sammen .

Og jeg lovet henne og ikke være sur idag når vi skal ut og spise 😅

For jeg sitter alltid i sorg når noe skjer med denne og min egen e34 og for hennes del sluttet jeg nå 😊

Ifølge flere så kan ikke dette ha gjort noe skade på motor med en tann feil bortsett fra det høres dramatisk ut .

Og @Kvasi takk for tips igår ,ble fulgt nå gjenstår oppstart en dag jeg tør😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.Ny dag og muligheter .Pics
22 minutter siden, Rune-K skrev:

Det blir sikkert bra. Det er slike feil man lærer av. Regner med at du har husket å lufte strammeren igjen.

Blir det Geiranger tur på deg?

Håper det Rune og denne gangen var det ikke min feil .

Amgående strammer så luftet jeg den ikke ,trodde det var kun ved montering av nye ting jeg .

Dvs jeg trykket den frem og tilbake .

Kan jeg kinne uten å starte den for å få opp trykk til strammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har skrudd ut pluggen så må du lufte den. Hvis du bare løsnet den noen omdreininger så er det ikke nødvendig.

Det hjelper ikke noe å kjøre den på starteren da den ikke er trykksatt. Den bruker kun oljen som er i kammeret men det er fort gjort å lufte den. Bare å skru inn pluggen et par omdreininger også bare pumper du på strammeskinnen til den er helt hard før du skrur til pluggen. Husk at kammeret må være fylt opp med olje. 

Jeg skrev vel litt om dette når jeg overhalte min. 

Kos deg med fruen så skal jeg gå opp i verkstedet og hente ut sjuern som har stått parkert der i nesten 4 uker mens jeg har kost meg på hytta.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...