Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Det blir fint med mørke lykter igjen ja 👍 Men den vifta foran der; vet du hvordan den er festet ? Jeg har heller ikke klima lenger, og skal heller ikke montere på nytt, så vurderer å fjerne alt som er av rør og styr 😅

Ja liker det best på denne så det måtte på .

Har ikke ide hvordan alt er festet ,men sikkert en kurant å få bort alt.

Jeg er motsatt ,jeg håper å få samlet noen tusenlapper ekstra en gang å få det iorden .

For alt jeg vet kan det kun være tomt for gass .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, sveigis skrev:

Ja liker det best på denne så det måtte på .

Har ikke ide hvordan alt er festet ,men sikkert en kurant å få bort alt.

Jeg er motsatt ,jeg håper å få samlet noen tusenlapper ekstra en gang å få det iorden .

For alt jeg vet kan det kun være tomt for gass .😀

Jeg leste en kvitrering som fulgte med kjøpet der det sto noe om at systemet er bygget for en gasstype som ikke lenger er lovlig og derfor ute av produksjon 🤷‍♂️ Derfor tenker jeg at det vil koste mer enn det smaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Jeg leste en kvitrering som fulgte med kjøpet der det sto noe om at systemet er bygget for en gasstype som ikke lenger er lovlig og derfor ute av produksjon 🤷‍♂️ Derfor tenker jeg at det vil koste mer enn det smaker. 

Såpass?

Da trekker jeg tilbake det jeg skrev 😀.

Sånt gidder jeg ikke å bruke penger på med mindre det var en M5/ Alpina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW selger konverteringssett. Pleier og ligge på snaue 3000 kroner. Hvis alt er tett og fint ellers så er det bare ny gass i tillegg. Det hender du må bytte kompressoren og den kan være dyr. Mellom 5 og 12 tusen avhengig av type. 

Hvis jeg får samlet opp nok kronasje så skal jeg få fikset det på syvern også, Det er bare alltid noe annet som må fikses først og jeg prøver og ha et vist budsjett hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, FredrikE24 skrev:

Må sjekke om anlegget er bygget for R12 eller R134A. Bruker å stå en lapp under panseret et sted som sier noe om hvilket kjølemedie som benyttes.

Ok skal sjekke etterpå .

10 timer siden, Rune-K skrev:

BMW selger konverteringssett. Pleier og ligge på snaue 3000 kroner. Hvis alt er tett og fint ellers så er det bare ny gass i tillegg. Det hender du må bytte kompressoren og den kan være dyr. Mellom 5 og 12 tusen avhengig av type. 

Hvis jeg får samlet opp nok kronasje så skal jeg få fikset det på syvern også, Det er bare alltid noe annet som må fikses først og jeg prøver og ha et vist budsjett hvert år.

Ja fikk greie på dette igår da jeg snakket med en kamerat av meg som jobber på Bavaria .

Men sikkert mye annet som er i stykker ,så dette blir ikke prioritert på mange år ,men lar det være i bil .

Samme tenker jeg som du skriver her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sveigis skrev:

Såpass?

Da trekker jeg tilbake det jeg skrev 😀.

Sånt gidder jeg ikke å bruke penger på med mindre det var en M5/ Alpina.

Kan i verifisere det jeg sier så sikkert lurt å høre med ekspertisen 😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2016 den 12.50, sveigis skrev:

Skvettlapp time :).

Fikk montert skvettlapper foran igår.

Dette var noe jeg skulle gjort for lenge siden.Det sparer lakk og kanaler for unødvendig slitasje og det skjemmer ikke utseende i det hele tatt.Bak derimot er det ikke fint på e34 .Ser aaalt for gubbete og kjedelig ut ;).

Utfordringen derimot var festeklipsene.Disse var ikke å få tak i løse,så da måtte man lage.

Jeg tok og røsket en metalllist under sengen (hysj hysj til kjerringa) og klippet den i biter×4 og borret hull i skvettlapp.

Derretter borret jeg to hull i falsen på skjermen ,sånn at jeg fikk festet den skikkelig:

Og etter litt småpusling ,sitter de godt og flukter med formene ellers på bilen:

 

20160213_123231.thumb.jpg.ea6dd053668e54

20160213_123231.thumb.jpg.ea6dd053668e54

Normalt sett er disse festet på 3 punkter men synes skvettlappen ble stående for mye rett ned og det så "lastebil aktig"ut.

jeg borret et fjerde hull og skrudde i en skrue sånn at skvettlappen "stukte"mer bakover og den fjerde skruen ser du nest innerst på bilde:

20160213_123241.thumb.jpg.e5b9a954dd54db

Tilsutt noen bilder av ferdig resultat:

20160213_123727.thumb.jpg.2dec24aebe8329

Synes dette passet bra.

Sånne deler er finest originalt da de passer karroseriet helt 100.

Noen til:

20160213_123152.thumb.jpg.4fc3e9fff816d3

 

20160213_123648.thumb.jpg.479402c34f7ed1

Fikk og nytt dørhåndtak til bilen idag i posten og det skal bli så sykt deilig å få på plass.

Men det skjer ikke idag ;).

 

Hvor fikk du tak i skvettlapper? Kunne tenkt meg og ha det på begge mine biler også 😊 Dumt man ikke får kjøpt klips løst, men må vel gå an og ordne på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk man omsider på lykter og front ,,noe som skulle ta ekstra tid..

Det hele startet da fruen skulle ha sånn videomøte med jobben sin .

Jeg reiste ut type veldig tidlig for å starte.

Satte på lyktene ,monterte front og ferdig.

Skulle sjekke lys og merket der var et gulskjær i parklyset.

Kom til å tenke på at jeg hadde satt i feil pære med oransje belegg på.

Skulle bytte den og da skjedde det noe for første gang i hele mitt liv .

DETTE:

56437BDF-A024-40EE-941C-EFDCECC25CA2.thumb.jpeg.9efb04b9b0dc3bf2b27574bea57fc860.jpeg

Pæren falt altså ut av sokkel og ned i lykt .Herregud er det mulig??

Så måtte demontere hele front igjen og tilslutt var den ute :

99C06A81-7159-4913-ACF5-B0E99374D6F8.thumb.jpeg.29aef9ac0452333cf9988a133d31e7e8.jpeg

Igjen så måtte jeg sette ting på plass igjen og denne gang gikk det bra .😀

Noe som jeg ikke fikk tatt bilde av var at alt i front ,ble vasket ,tørket og ting så bra ut.

Når front var på plass ,fikk jeg og polert opp støtfanger og alt plast ble fikset og shinet .

Så nå er der blankhet å finne på støtfanger :

1D187756-4C22-4459-B21C-A637D5F8A9EC.thumb.jpeg.f2a5280dec8d12822a9413b8770c77f5.jpeg

Et til :

2BFA449E-BDB3-4891-B6D1-EDAAE66E005E.thumb.jpeg.4eddf965e4df38a603642f065662ea4a.jpeg

Og her er den ferdig med lykter og alt behandlet :

CFCBC1E8-C91C-4BCF-A217-08C10355041B.thumb.jpeg.618c6ef50807c3dde352a3db7f430892.jpeg

228255F2-750B-4E41-A343-7C3B04EA7E58.thumb.jpeg.ade298687f0b4dbdc9f98daf53ba7670.jpeg

Finere med sorte på denne bilen :

11C3F11F-8DCB-4AD5-AD63-B9FED0CD7C8A.thumb.jpeg.0d5c2999b2639a569fbe3a06e822a73f.jpeg

Og her står den sammen med sin yngre bror:

F9CAA5E3-1F88-4695-BE8B-99924E11B3A9.thumb.jpeg.9b5ae0c7a95b39d45a1a906d6ea9d443.jpeg

Satt og så her nå istad på tråden og glad det ikke er for ei uke siden .😀

Nå er vel igrunn bil mer eller mindre ferdig kosmetisk foruten en polering .

Det kommer snart .😀

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, opeth84 skrev:

Hvor fikk du tak i skvettlapper? Kunne tenkt meg og ha det på begge mine biler også 😊 Dumt man ikke får kjøpt klips løst, men må vel gå an og ordne på et vis.

Synd å si men det får du ikke tak i nytt lengre og et styr å skaffe brukt .

De fleste røsket disse av da ungdommen ikke likte det og gikk i søpla.😩

Jeg fikk tak i mine av en på e34 Norge som ikke ville ha de på sin .

Ja jeg ordnet det på den måten som bilder viser og har holdt nå i 5 år .😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, sveigis skrev:

Synd å si men det får du ikke tak i nytt lengre og et styr å skaffe brukt .

De fleste røsket disse av da ungdommen ikke likte det og gikk i søpla.😩

Jeg fikk tak i mine av en på e34 Norge som ikke ville ha de på sin .

Ja jeg ordnet det på den måten som bilder viser og har holdt nå i 5 år .😀

 

Ah, som jeg fryktet🙄 Får legge ut en forespørsel på E34 siden. Skader jo ikke og prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært nødt til å gjøre ting både to og tre ganger fordi jeg har kløna 😂👍 Men det jo som kjent ved å feile at man lærer 😉 Men det er rart med det, hvordan ting går lettere og kjappere etterhvert som man blir mer erfaren 🥳 Og det er bonusen av all kløning, feiling og dobbeltjobbing 😅👍 Sorte Hella DE er fine lykter 😍 Får se an om det blir noe skattepenger på meg i år og evnt hvor mye 🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

He he har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært nødt til å gjøre ting både to og tre ganger fordi jeg har kløna 😂👍 Men det jo som kjent ved å feile at man lærer 😉 Men det er rart med det, hvordan ting går lettere og kjappere etterhvert som man blir mer erfaren 🥳 Og det er bonusen av all kløning, feiling og dobbeltjobbing 😅👍 Sorte Hella DE er fine lykter 😍 Får se an om det blir noe skattepenger på meg i år og evnt hvor mye 🙏 

Samme her ,det har skjedd ofte gitt.😀

Bestemte meg rimelig fort at når jeg måtte montere tilbake originale ,så skulle uoriginale på igjen .

Med den fargen som er på bil og Shadow line ,da passer disse bedre .

Hadde aldri montert de på en original bil igjen 

Ja skattepengene ,de er jo kjekke til feks en sånn investering Tore.😀👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...