Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Kvasi skrev:

Spurt Koed om de kan skaffe annet enn bilstein?  Jeg venter på 4 fjærer og dempere de skaffet selv om de ikke har de som alternativ i nettbutikken.

Og, har du sett på både vanlig demper og demper under tuning hos Koed?  Prisforskjellen var betydelig der til din bil selv om begge er Bilstein. 

https://www.koed.no/no-no/product/31321129243

https://www.koed.no/no-no/product/34002339

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kvasi skrev:

Spurt Koed om de kan skaffe annet enn bilstein?  Jeg venter på 4 fjærer og dempere de skaffet selv om de ikke har de som alternativ i nettbutikken.

Jeg har ikke det ,men det kan jeg selvsagt gjøre .

De klarer jo og skaffe det meste der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, sveigis skrev:

Jeg har ikke det ,men det kan jeg selvsagt gjøre .

De klarer jo og skaffe det meste der .

 

39 minutter siden, Kvasi skrev:

Og, har du sett på både vanlig demper og demper under tuning hos Koed?  Prisforskjellen var betydelig der til din bil selv om begge er Bilstein. 

https://www.koed.no/no-no/product/31321129243

https://www.koed.no/no-no/product/34002339

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/6/2021 at 7:09 PM, Mortenej said:

F10 er flotte biler absolutt, og 535i ville vært en nydelig kjøremaskin. Trives godt med min 525d men når den begynner å skrante er jeg redd lommeboka får slanka seg rimelig kjapt... er iallefall langt unna E34 å skru på :) ikke bare mekanisk, men tenker på all elektronikk.

Unner deg for all del en f10, men ikke som hobby bil ;)

En utfordring med E34 som man ikke  har på nyere Bmwer kan være deletilgang. Det er også noe å ta med i ligningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, sdhild99 skrev:

En utfordring med E34 som man ikke  har på nyere Bmwer kan være deletilgang. Det er også noe å ta med i ligningen :-)

Deletilgang er som regel ikke noe problem men man må regne med at det blir mest originaldeler og at man må betale for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Rune-K said:

Deletilgang er som regel ikke noe problem men man må regne med at det blir mest originaldeler og at man må betale for de.

Tja, jeg har en E34 selv og det er ikke alt som er lett å skaffe :-) Det kan også ta veldig lang tid. Og det kan bli dyrt som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har funnet ut etter mange år er at interiørdeler begynner og bli vanskelig, samme med en del elektrisk. Vanlige slitedeler derimot er som regel ikke problem. Men det har hent jeg har bestilt noen obskure deler som, ved ankomst, jeg har lurt på hvor man har funnet. Tydelig at det ikke blir tørket støv lengst inn på lageret.

Det var svært lite jeg ikke fikk tak i til M30 motoren min nå. Det var et par skruer og en pakning.

Men det som er fint med BMW er hvis mange nok legger inn en forespørsel så hender de de begynner med nyproduksjon av deler igjen. prisen blir selvfølgelig deretter. Har også hørt om at de har levert ut kopi av originaltegningen til enkelte deler på førkrigsmodellene så man har mulighet til og lage delene selv. Vi er egentlig bortskjemte sammenlignet med de som driver med andre merker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sdhild99 skrev:

En utfordring med E34 som man ikke  har på nyere Bmwer kan være deletilgang. Det er også noe å ta med i ligningen :-)

En ting er e34 ,der føler jeg at ting er sånn type rimelig greit å få skaffet deletilgang ,men e28 begynner det og bli noe vanskeligere 😊

7 timer siden, Rune-K skrev:

Deletilgang er som regel ikke noe problem men man må regne med at det blir mest originaldeler og at man må betale for de.

Ja deler får man stortsett tak på enda og man må være forberedt på å betale helt klart ,likevel er man heldig at man kan gå til merkeforhandler og handle deler enda til biler som har gått ut av produksjon for over tredve årsiden ,det er det ikke alle som kan .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering !

Da er det meste på plass etter den O store tektyl jobben.

Deksler på på plass:

D6DEC891-CAD4-4910-9453-3924A812AA83.thumb.jpeg.b1bb18118b24f448be53c71247f40d96.jpeg

Andre siden :

BF8D6FD0-5656-4304-9EB1-C9428E8E7181.thumb.jpeg.a98f238588701fb8b4c735be2706b84d.jpeg

Og må jo si det at det er noe eget å vite at denne jobben er gjort .

I og med jeg nå fikk lakkert brakettene til fôringer , svingte jeg likegjerne malingskosten på staget og :

72FC5B8D-C3AA-4153-8286-79DF7EF2410D.thumb.jpeg.ee3fd0e8c7b8984e3ab24442e011129f.jpeg

Igjen rene deler liker jeg:

212B6953-128B-44CF-8FAB-772E072AFDF5.thumb.jpeg.4fe933c4077aab026a1d7bf4b84bdfee.jpeg

Nå er jo alt så ryddig foran så da kan man like gjerne gjøre denne jobben her og .

Men så over til noe ganske annet støtdempere ,har jeg blitt bønnhørt?🙌🙌

Onsdagskveld var en kveld der frustrasjon var tilstede .

Og hvorfor ?

Somsagt å finne dempere til denne er jo ikke lett og sendte meldinger til alle jeg visste kanskje hadde men neida null og finne .

Ok , jeg la ut en annonse på face og heller labert vil jeg si .

Så hadde @Kvasi kommentert her og hadde igrunn planlagt å ringe Koed igår morges men sååå skjedde der noe😀

Mens morgenkaffe stod og godgjorde seg så sjekket jeg meldinger på FB og to meldingsforedpørsler la inne .

Ok sikkert det vanlige om damer som vil ha seg med deg fra Asia eller kåte Olga fra Russland som ønsker kontakt , men det var det ikke denne gangen 😀

Den ene meldingen var en som kunne skaffe meg dempere til fair pris og dette firmaet er ryddig .

Den andre var jo den beste .

Han hadde ubrukte Bilstein b6 til m535 liggende samt endel andre deler liggende .

Og det beste er jo at det var det jeg har drømt om og montere på den ❤️

Da blir den sånn den var som ny fra fabrikk .

Nå skulle jeg få en tilbakemelding ikveld på disse da de har lagt i noen år pga bil som var ment til disse , ble solgt .

Så satser på at alt er iorden der og da hentes de til uken .

Og rart med det , er jo Bilstein jeg ønsker på den, men om de ikke er iorden ,vet jeg at jeg nå kan få nye KYB til den og det lever jeg lett med i såfall.

Så ja om jeg får klart svar på at Bilstein er good idag, så røskes fjørbein ned til mandag .

Tror jeg vil få en god bil nå og kjøre med mye nytt i forstilling og ikke minst dempere .

Imorgen kl 12 da står e34 klar og ESAben skal mate tråd som pokker til rustsveising 😀

Viktig å holde hjulene igang 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i. Gårsdagen og tingene der.Upd

Rent pent og sævvefetta i kriker og kroker er nok en deilig følelse ja 😃 Ble litt motivert til å koble av litt sånne foringer og stag foran for å rengjøre og lakke litt jeg også 😃 Liker at det ser pent ut under også. Jeg lurer litt på om de casterstaga jeg kjøpte (topran) har for mye gummi. Og at det kanskje er derfor jeg fremdeles har denne vibreringen i bilen 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Rent pent og sævvefetta i kriker og kroker er nok en deilig følelse ja 😃 Ble litt motivert til å koble av litt sånne foringer og stag foran for å rengjøre og lakke litt jeg også 😃 Liker at det ser pent ut under også. Jeg lurer litt på om de casterstaga jeg kjøpte (topran) har for mye gummi. Og at det kanskje er derfor jeg fremdeles har denne vibreringen i bilen 🤔

Det er det og en nødvendighet selv om denne ikke ser antydning til salt .😊

Nå er krinkler her fylt opp med Linolje riktignok og voksbasert resten .

Men tenker det ble bra og forebyggende .

Ja jo det er veldig gøy og ha det sånn ,selv om det er totalt bortkastet.😩

Drit og møkk kommer og setter seg uansett på bilene ,til gjengjeld lettere og holde rent fremover om man ønsker det .😊

Angående stagene på din Tore så er ikke jeg rett mann til å svare på det ,men i og med dine er nye ,du vil ikke presse av foringene og kjøre på med Powerflex?

Da vil jeg tro det blir greit der ,kun en tanke fra meg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Det er det og en nødvendighet selv om denne ikke ser antydning til salt .😊

Nå er krinkler her fylt opp med Linolje riktignok og voksbasert resten .

Men tenker det ble bra og forebyggende .

Ja jo det er veldig gøy og ha det sånn ,selv om det er totalt bortkastet.😩

Drit og møkk kommer og setter seg uansett på bilene ,til gjengjeld lettere og holde rent fremover om man ønsker det .😊

Angående stagene på din Tore så er ikke jeg rett mann til å svare på det ,men i og med dine er nye ,du vil ikke presse av foringene og kjøre på med Powerflex?

Da vil jeg tro det blir greit der ,kun en tanke fra meg😊

Jeg vet ikke om jeg skal gå for powerflex, men kanskje et mer premium merke ala meyle kan være mer fast i fisken ? 🤔 Men ja kanskje det funker å presse ut foringa og stappe et poweflexforing der 🤨 Får se litt utover våren 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...