Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Upd.

Av og til må man ta en sjekk over tingene i og med den går hver dag .

Så sjekket over slanger,ettertightet litt slangeklemmer og tittet over motor .

Samtidig fikk den litt lading og :

2A303C4E-8EAB-48DF-A199-13FD8DC5AC75.thumb.jpeg.7a653c43a62f79b974cd074cd895757d.jpeg
 

Men grunn til at jeg ville ta en sjekk er bla annet for å finne ut hvorfor den senere tid har begynt å forsyne seg litt av vannet .😀

Merker at jeg må etterfylle litt oftere en hvert andre år nå.

Og noe maskinelt som topppakning osv er det ikke og ved nærmere inspeksjon ,ser jeg antydning til svetting ved vannpumpe.

Så enten er vannpumpen i ferd med å bli moden for bytting ,eller så er det en slange som lekker litt en vei.

Dårlig bilde men nederst er der en renne med vann :

047E9248-413C-4DCB-BB74-5141A7E1FF07.thumb.jpeg.dcc03d2b4c55955ed2d8d1a795b4d96b.jpeg
 

Men nå har jeg skrudd så mye på disse motorene at å bytte en pumpe ,skal gå fint .

Da får jeg muligheten til å få flushet hele kjølesystemet og .

Håper det er der det kommer fra hvertfall .

Må kjøpe meg en 32 fastnøkkel til viften og .

Med 4 biler med samme type vifte opplegg ,så er det kjekt å ha .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I det værste snøværet så kom jeg bak en kjent grønn E34 😉 Jeg tuta, blinka med lysa, fulgte etter ut på E18 og blinka med lysa i igjen. Så prøvde jeg å ringe men han godeste Sveigisen svarte ikke 😂

0FEB5664-E2D6-4A1B-BE0A-9FBFC8F3EBDE.thumb.jpeg.f4410077d5c1ee0332f9a3560f30d7ae.jpeg
 

Så det var ingen gærning som kjørte bak deg, det var bare meg 😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

I det værste snøværet så kom jeg bak en kjent grønn E34 😉 Jeg tuta, blinka med lysa, fulgte etter ut på E18 og blinka med lysa i igjen. Så prøvde jeg å ringe men han godeste Sveigisen svarte ikke 😂

0FEB5664-E2D6-4A1B-BE0A-9FBFC8F3EBDE.thumb.jpeg.f4410077d5c1ee0332f9a3560f30d7ae.jpeg
 

Så det var ingen gærning som kjørte bak deg, det var bare meg 😂👍

Var det du ja Fredrik ?😀😀😀

Stemmer det var meg og Julie .

Fader hadde jeg visst det var deg ,så hadde jeg stoppet og tlf stod på lydløs selvfølgelig .

Beklager virkelig her altså Fredrik 😀😀.

En annen ting ,er at det er så mange som blinker for tiden og det er jo pga bilen blir brukt flittig av datteren .

Dæven nå drar den virkelig på seg km gitt.😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smører opp en her og like gjerne.

Som dere sikkert så ,så måtte jeg akutt avgårde på morgenkvisten da e53 ikke var helt samarbeidsvillig .😀

Denne stod helt nedsnødd og kald.

Som vanlig svikter ikke denne og starter jo med en gang .

Men jeg måkte ,stod bilen og gikk og etterhvert varm bil og avgårde.

Er noe eget det å sette seg inn i en e34 med godt varmeapparat ,sette på en CD og suse avgårde ,passer alltid fint .

På ettermiddagen måtte jeg hente inn resten av familie og her står den og får litt hvile:

6EAD1BE9-3836-4D9E-8420-782BA35F3D06.thumb.jpeg.63fc92e7007db4602d5ce0a4faa4a599.jpeg

I snart åtte år nå har jeg sett inn på disse instrumentene og hver dag er det like gøy.

Godt man har en bil man ikke blir lei :

1C194458-87BA-4B86-8086-F7CEA3A4B0E7.thumb.jpeg.30a7254f3672d54a2fb4362982e5069d.jpeg

Dritet er jo all denne saltingen som er .

Full av salt :

CA986FD6-73AC-4A5C-A9F6-A64174BE7664.thumb.jpeg.7d60744424e4a786c1eb5665421ac71c.jpeg

Så til noe jeg kjøpte for noen årsiden ,som viser seg å være den beste investeringen på bilen ,nemlig skvettlapper:

FB0E7088-8BDF-4BC3-96C3-8AD4AF6B5A5A.thumb.jpeg.10d436b925440c8e45f20c09e970ae4f.jpeg

De har virkelig spart meg for ekstremt mye arbeid og bekymring .

Der finnes ikke steinsprut eller noe langs kanaler og sidene på den .

Det som er ,er gammel morro .

Problemet er jo å finne origianale da de er utgått samt vanskelige å finne da folk kaster de .

Men siden har blitt spart for mye pga disse:

DDC72FC4-8062-44C4-B23E-225C35F35852.thumb.jpeg.de9623e916f1797f8671ad2643d45d15.jpeg
 

Nå er bil ekstremt møkkete på bildene og det må gjøres noe med selvsagt .😀

Og kulden kom jo på besøk og hva passet bedre enn disse vottene jeg fikk av fruen da hun vet jeg hater vinter :

A1EBE6D6-BFCE-4B08-9E94-2235AABD453F.thumb.jpeg.0a95611dc7e55afc2f007973c2912212.jpeg

Kan e30 bli en like god erstatter som denne har vært ,ja da skal jeg ikke klage .

Men blir og rart å ikke kjøre denne lengre hele året,på en annen side desto gøyere når man kan .

Denne Salten de bruker nå må jo være knallsterk .😳😳

Kan aldri huske å se biler til og med nyere bli så rustne som de er idag.

Derfor må man vokte over enkelte modeller .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Shattered skrev:

Fine votter :lol: Moro med ting som virker  :D

Ja vottene var geniale de helt klart .😀

Det er det ,men nå så fort e30 blir iorden ,så parkeres den for da skal den taes skikkelig i form av service på motor ,smårust polering .

Og det verste bensinrør og bremserør .

Datteren min hadde gitt meg 3er feil på EU kontroll på bremserørene bak sa hun 😩😩.

Voldsom streng hun skulle være da 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å flere trofaste slitere å ta av når det nye får litt sensor virus 😛

Skvettlapper er gull, det har jeg ettermontert selv. Saltet den siste tiden er veldig aggressiv ja! Det knyter seg hver dag man må ut på veien i denne saltlaken.

Ikke værst å ha e30 og e53 i daily, og to generasjoner 535i å velge mellom på sommeren 😀 Du er heldig og vel fortjent etter all skruing! Da er det luksus og ikke minst smart å sette e53 på bavaria. Har stått selv å borret ut slike sensorer. Drittjobb. Saltet å skylde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Fint å flere trofaste slitere å ta av når det nye får litt sensor virus 😛

Skvettlapper er gull, det har jeg ettermontert selv. Saltet den siste tiden er veldig aggressiv ja! Det knyter seg hver dag man må ut på veien i denne saltlaken.

Ikke værst å ha e30 og e53 i daily, og to generasjoner 535i å velge mellom på sommeren 😀 Du er heldig og vel fortjent etter all skruing! Da er det luksus og ikke minst smart å sette e53 på bavaria. Har stått selv å borret ut slike sensorer. Drittjobb. Saltet å skylde på.

Ja helt klart å ha en som alltid er trofast 😀.

Den har reddet meg og mange av mine venner når bilene dems har streiket.

Skvettlapper er som du nevner genialt på alle måter og sparer bil for masse problemer i lakk osv .

Har selv reagert på denne salten som brukes ,rett og slett skummelt .

Ja heldig det var det da 😀,noen kaller det mer bekymringer kanskje og,men takk Evopower .

Skal jeg være ærlig ,så har jeg virkelig jobbet hardt for det og det har ikke vært gratis hverken på tid som er mistet til familieliv og ikke minst økonomisk ,selv om jeg har kommet greit til det i deler stortsett .

Så ja nå føler jeg selv at når e30 er ferdig så skal jeg kose meg og slappe av ,dvs mer kosearbeid.

Av og til må man bare sette beinet ned og tenke at andre må gjøre jobbene og det gjorde jeg denne gangen på x5en og rett og slett nydelig .

De sensorene er noe styr å få ut ofte .

Og tenker mer at på x5 så setter jeg bort mer arbeid fremover ,så kan jeg heller styre med e34en og e30 .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker ett annet salt nå enn hva de gjorde før, og mye mer av det. Det virker så seigt å få vaska av igjen, og det holder fukten på veien så lenge. Før når sola kom så tørka veiene opp på kort tid, nå går det nesten en halv dag før veien blir tørr. Jeg er dritt lei for å si det mildt. 

Videre så ser jeg du nevner bremserør og rust. Jeg fikk bytta alle mine bremserør i 2016, og jeg har siden kjørt bilen på salta veier kun en håndfull ganger. Men har dog ikke vært redd for å kjøre i regn ellers i året. Nå er rusten tilbake på bremserøra allerede, for meg virker det som om disse ruster uansett hva man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2020 den 21.10, Fredrik 90 skrev:

De bruker ett annet salt nå enn hva de gjorde før, og mye mer av det. Det virker så seigt å få vaska av igjen, og det holder fukten på veien så lenge. Før når sola kom så tørka veiene opp på kort tid, nå går det nesten en halv dag før veien blir tørr. Jeg er dritt lei for å si det mildt. 

Videre så ser jeg du nevner bremserør og rust. Jeg fikk bytta alle mine bremserør i 2016, og jeg har siden kjørt bilen på salta veier kun en håndfull ganger. Men har dog ikke vært redd for å kjøre i regn ellers i året. Nå er rusten tilbake på bremserøra allerede, for meg virker det som om disse ruster uansett hva man gjør.

Ja det kunne jeg tenke meg at de gjorde ,helt grusomt er denne Salten de bruker nå hvertfall .🤬🤬.

Veiene er jo våte hele tiden føler jeg .

Husker du byttet dine ja og det sier jo sitt hvor aggressiv denne Salten er når det ruster nå etter fire år .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden X5 fremdeles er på verksted ,så er det e34 som brukes som familiebil igjen .😀

Den er liksom klar bestandig som livredder i bilverden her hos oss.

Er sånn :»Fader er noe gale med enten ditt eller datt og den sier ,ja men ingen problem jeg er jo her jeg «😀😀

Sånne biler skulle alle hatt på lur .

Igjen så tenker jeg at fy flate hvor god denne har vært .

Er jo aldri noe vas med den rett og slett en kjempebil for oss.

Fikk tilsendt et bilde av en kamerat av meg idag som hadde tatt dette bildet fra konas sin jobb :

1D0BFA73-6576-4DCE-85A4-6030657D06E0.thumb.jpeg.a5574ef499266d584f00f1a48674cb90.jpeg
 

Nå driver jeg og sanker servicedeler til den da jeg skal ta en grundig en nå straks men først må x5 komme hjem .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...