Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Mortenej skrev:

Flott jobb Jan :) godt å få vekk det som er rustent å fælt. Bremser er det viktigste på en bil så viktig at dette er på stell.

Jo takk og som du nevner en viktig jobb.😊

Nå er det montering og festing av rør som gjenstår her og lufting .

Bremsevæsken var ikke pen for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk man slått ihjel noen timer med skruing idag også 😊

Startet med å få på støtdempere ,noe som gikk greit og på plass:

6E051310-D10A-4F74-B928-3A64461F4AA1.thumb.jpeg.7acb7934a3c2d279d1d6eabd1aa81d9f.jpeg

Og masse gugge for å få timg løst senere:

32697A62-06D1-4728-AC6D-061BD5BDAEDD.thumb.jpeg.398b763f17a7fdee2b8ea1c7870dc539.jpeg

Alt av rør og slanger på plass:

BF2BC774-AF19-4724-A2A6-EFF222142E63.thumb.jpeg.6b8b3cb3bb5bd7e16e2263a1c2687743.jpeg

Festet og på plassDD5FEF8A-D0A2-48AF-BDF3-59AB6C3E8FCC.thumb.jpeg.fc926929bbdd06a7356e64dda8e9f69b.jpeg

Og når bilen står på halv åtte kan like gjerne se litt rundt forbi og da finner man brunt :

ABBF18EA-ABFE-4E7C-BAD6-0EA1E8075E74.thumb.jpeg.d9389d2ba56198a91a0aee6a0fe2ecf1.jpeg

Her ble det slipt rent og heldigvis ikke hull ,så fikk på noe ovatrol som skal tørke en stund ,så noe Hagmans og thats it .

Så får man eventuelt kappe ut senere en gang når tiden er der.

Nå er det jo sånn at denne bilen ikke blir noe hverdags bil lengre og ved og passe på ting og unngå salt og møkk ,så vil det nok holde .

Har jo en drøm om å fikse alt og lakkere bil en gang men i mellomtiden ,får man fikse og holde ting vedlike .😊

Går nå hvertfall fremover .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.Søndagen
9 timer siden, Mortenej skrev:

Her var det litt brunt ja, under baksetet?

Hva kommer dette av, sjelden det begynner å ruste uten noe skade el.l i fokant. 

Uansett bra du får tatt det før det blir hull.

 

Ja er under baksetet ja og har sett det på flere e34 faktisk når jeg har vært på huggeren .

Er ikke skade der ,men er en utsatt plass mtp møkk som setter seg ved en plate under bil som er der .

Joda tenker at når jeg ting er tørket og behandlet så holder det 😊.

1 time siden, Zeveren skrev:

Ser ikke altfor gal ut den rusten der, ser godt du får tatt det før det ruster gjennom 😁

Nei denne rusten er grei og ta ikke minst lett og komme til .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel og ta en oppdatering på e28en .

Fikk tlf fra lagringsmannen igår at om jeg ville ha ut bil til plaske var det bare å hente ut ,men som jeg sa til han at jeg må bli ferdig med det meste på den jeg holder på med nå .

Nå har jeg en ro i kroppen med og ikke ha noe hjemme og koser med e34en .

Får jeg e28 hjem så blir det kaos ...Da glemmer jeg alt .

Være sammen med familie ,venner ,spise middag sammen og kose seg .

Er litt sånn som og havne i psykopatens klør 😊😊,den tar fullstendig makten over meg .

Heldigivs så er det på en positiv måte da man ikke klarer og holde seg unna den .

Kan si det nå ,men når jeg står opp så har jeg tatt morgenkaffen i den og frokost til og med .😊

Den ene naboen spurte når han skulle ringe Post B på Sørlandets sykehus når jeg satt inni den en morgen 06,45 før jeg skulle på arbeid ifjor .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Div kaos og hastejobber .

Idag ble det gjort endel og avsluttet mens leken var god ,men starter fra begynnelsen 08.15.

Fruen reiste til Vestfold ,minsten på skolen altså ren skjær e34 dag .😊😊

Tok og inspiserte gårsdagens lille jobb der jeg hadde oppdaget noe rust under baksetet .

Vel det skulle vise seg at dette var greit ,men fant noe mer som resulterte hull..Faen !!!

Ikke kan jeg sveise og naboen som var på jobb trodde jeg ,var heller ikke hjemme ...

Tenkte da at nei nå gidder jeg ikke mer ,men plutselig ser jeg nenvte mann kommer .

Pratet frem og tilbake og han sa joda jeg kan legge på ei plate her og plutselig stod han der med kemppien:

3BA5D19B-5F73-45A4-AC75-84F537062118.png.6c0d68eab9c3efa5cdaebba1e129d21a.png
Jeg sa ikke legg vekt på finnish ,her er det bare å få på ei plate.

Jeg banket flat noen rester fra e28 kanal ,og han satte igang .

En halvtime senere ,var alt på plass og tett😊😊

Gjorde en byttehandel med han så dette gikk greit.

Fikk ikke tatt noen bilder av sveisejobb men fikk lagt på grunning og fuget igjen:

242FB96B-48D3-4730-BDD5-6BFED7F316A6.thumb.jpeg.ec8b19c2f2ddb63fe2613a920dc22fec.jpeg

Rett og slett en befrielse .

Innvendig fikk jeg lagt på noe maling i batterkassen og bak :

930A2AA0-45C5-4BE6-B1D8-28C5F63CE727.thumb.jpeg.d368c01902d76801ce9f44b3653bd2ec.jpeg

Og fylte opp med Fluidfilm :

83C453B6-1CB7-4F99-9DB1-ACEA76A425F3.thumb.jpeg.08d555fbc9334fa8bdb043ea9ff96c94.jpeg

Satser på at det er lenge til det ruster her igjen nå .

Områdene under baksetet ferdig preppa:

B5D8A554-0102-47DB-B1B5-11CAE5CA2DB9.thumb.jpeg.84bb54247d156fdced1b065b1205fc15.jpeg

Er jo sånt som gir fred i sjelen.

Dette vet jeg nå vil holde til vårt bruk hvertfall.😊

Men så dukket der opp en kamerat av meg i en Avensis ,pokker hadde jo glemt at jeg skulle bytte skiver og klosser foran på denne idag ,men kastet meg rundt og fikk svelget unna det og .

Så til en avgjørelse som jeg tror jeg ikke angrer på senere .

Tok frem stålbørste og sandpapir og ville faktisk se hvordan bensinrørenes faktiske tilstand var under bil .

Her pusses det ikke en dritt ,nå bytter jeg rørene fra omtrent ved girkasse og skjøter de oppe ved bakskjerm der origianlrørene er hele .

Disse er ferdige uansett hvor mye man sminker på de :

FBD67ED1-1E2E-4A73-A73F-3441FF6A6B49.thumb.jpeg.d3680255558ff53676a982a9135a4d00.jpeg

Har allerede borret bort klammer så er bare å dette av .

Nå skal det bli skikkelig ferdig snakka 😊😊.

Hvertfall fikk gjort masse idag og ikke minst luftet bremsene med ny bremsevæske og alt der er nå fikset og klart .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.Ting går fremover mandag .Upd

Nå ramlet jeg nesten av stolen, skal du bytte til noen nye rør? 😅 Ingen pussing?? 

Neida, dette blir veldig bra, og trygt og godt. Vil jo ikke at denne skal få lekkasje og ta fyr. 

Kjekt å følge med på denne våroppdateringen på e34 535 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Nå ramlet jeg nesten av stolen, skal du bytte til noen nye rør? 😅 Ingen pussing?? 

Neida, dette blir veldig bra, og trygt og godt. Vil jo ikke at denne skal få lekkasje og ta fyr. 

Kjekt å følge med på denne våroppdateringen på e34 535 :)

 

Som sagt underets tid er ikke forbi nei 😅😅

Når 120 korning drar gjennom rør ,da må det byttes .

Jeg velger å tenke at 29 år og 315000 km ,da kan man tillate seg å bytte rør .😊

Nei faderen det kan du si ,det må man prøve å unngå så godt det lar seg gjøre her .

Takk Evopower ,det er faktisk veldig alright å jobbe med den nå .

Lenge siden jeg har synes det har vært inspirerende og styre med den ,men er langt fra ferdig har jo service i vente foran og.

Bremser og dall i forstilling .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobb her Jan. Flott med nabo som kan sveise, og speseilt greit når du får til en bytte handel :)

Ser ut som det er på tide å få bytta drivstoffrørene ja, greit å få dette på stell og :)

Blir bare bedre og bedre denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Bra jobb her Jan. Flott med nabo som kan sveise, og speseilt greit når du får til en bytte handel :)

Ser ut som det er på tide å få bytta drivstoffrørene ja, greit å få dette på stell og :)

Blir bare bedre og bedre denne.

Ja han er grei dessuten liker han og gjøre litt sånn av og til 😊

Joda vi handler litt i form av forskjellige arbeidsoppdrag .

Så absolutt Morten ,det skumle her var at når jeg tok en rask titt for en tid tilbake så tenkte je,disse ser hele ut ,men fant ikke roen .

Så jeg skrapet og pusset for å se og når jeg så hvordan de var ,nølte jeg ikke et sekund .

Nå ligger der nye rør og div i bil og vil se nærmere på dette imorgen dvs om det ikke regner .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh deilig å få dette fikset 🥳🎵 Sånt no er no drit å ha hengende over seg. Så med nye bensinrør også så er lenge eller aldri til du må utbedre dette 🥳 Er jo begrenset hvor mye dette ruster i løpet av sommerhalvåret ☺️ Ang rusten under setet så har det jo lett for å samle seg sand og annen drit som ligger å gnisser og med kondens så blir det jo rust. Godt du fikk fikset dette 😃👍 By the way, på vei inn til Hamar sentrum i stad, så møtte jeg jaggu en eldre kar i ei rundkjøring og jaggu ratta’n i en E34 535i 🥳 Hadde jeg hatt tid så skulle jeg fulgt etter og sett om han stoppet i nærheten så jeg kunne fått en skravl 😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ahh deilig å få dette fikset 🥳🎵 Sånt no er no drit å ha hengende over seg. Så med nye bensinrør også så er lenge eller aldri til du må utbedre dette 🥳 Er jo begrenset hvor mye dette ruster i løpet av sommerhalvåret ☺️ Ang rusten under setet så har det jo lett for å samle seg sand og annen drit som ligger å gnisser og med kondens så blir det jo rust. Godt du fikk fikset dette 😃👍 By the way, på vei inn til Hamar sentrum i stad, så møtte jeg jaggu en eldre kar i ei rundkjøring og jaggu ratta’n i en E34 535i 🥳 Hadde jeg hatt tid så skulle jeg fulgt etter og sett om han stoppet i nærheten så jeg kunne fått en skravl 😅👍

Ja jeg bestemte meg at nå bytter jeg det og får alt skikkelig og som du sier ,noe dritt og ha hengende over seg .😩

Ved et skifte av disse så holder dette kjempelenge ,ikke minst vise den og at de ser alt er nytt.

Rust under baksetet er tatt og det er på stell det og .

Jaha ,sier du det ?😅

Da går nok den i distriktet ditt Tore .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, sveigis skrev:

Ja jeg bestemte meg at nå bytter jeg det og får alt skikkelig og som du sier ,noe dritt og ha hengende over seg .😩

Ved et skifte av disse så holder dette kjempelenge ,ikke minst vise den og at de ser alt er nytt.

Rust under baksetet er tatt og det er på stell det og .

Jaha ,sier du det ?😅

Da går nok den i distriktet ditt Tore .

Sommerregnet er litt mildere enn saltslushet vinrerstid 😉👍 Ja hadde vært kult om den 535’n hører hjemme her. Glemte å se på regnr, så kan jo hende det var en på gjennomreise. Var ihvertfall en eldre herremann som rattet den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...