Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Rune-K skrev:

Og for å være litt stygg så er det denne tankegangen som førte til at BBS gikk konkurs.

Helt korrekt Rune dette og man ser jo hvordan det kan gå forferdelig galt med wannabe felg:

D0E42CB9-EA77-4B3C-9427-3262988A5C45.thumb.jpeg.24bcad9b5e1af31cbf7f33fd1628cb32.jpeg

Sier selvsagt ikke alle ,men kopi er kopi uansett .

Dog skal sant sies at for meg så virker det som det er flere dimmensjoner å velge i når det kommer til replika mtp bredde osv.

Men ja synd det gikk skeis med BBS produksjonen .

For de har laget felg bestandig som øynene mine liker stortsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, NeonMuffler skrev:

Her skjer det masse som vanlig, og det liker jeg:) bra du seteleie videre og skaffer deler, selvom de ikke alltid synes😅 og ja det er en kost å ha disse smykkene i drift 🙈

Ja nå er det endel aktivitet om dagene her på den og planene rundt bil 😊

Mye som er kjøpt inn ja som koster og ikke synes ,men verdt det etterhvert .

Ja det sikkert og at det er ,men jeg tenker at man må nesten ta et røsk for å holde disse på veien .😊

 

3 timer siden, Zeveren skrev:

Gjorde seg mye bedre enn jeg så for meg med krysseikene, måtte smile litt for meg selv når jeg så det 😁 blir gøy når denne får nye hjulbuer og slikt!

Jada dette er felger som passer bil bra ,blir på en måte klassisk look .

Disse passer enda bedre på en original bil da det er mye gummi her nå på senket bil 😅

Det blir det håper jeg .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en tur til Lasses idag ved Telemark og plukke opp Svigerinna mi og sønnen på 5 år .

Skulle blitt x5 tur ,men med 14 varme og tørre veier var det ingen tvil det ble 535i mat men dæven måtte ha litt dagsfyll på den :

2F1A20FE-CAA8-4E06-A291-0C0CB46D16D7.thumb.jpeg.c6700da1ce1ab594502a059bc28da1fb.jpeg

Mens jeg fylte la jeg merke til bensinprisen og her var den dyr gitt:

867DE282-C86F-4E26-B5C6-3B8F598FE48D.thumb.jpeg.e86eb3b64c9a3597a5c6449ae52edbf8.jpeg

Men den fikk nå det den ville ha så da er alt greit .

Og selvsagt måtte jeg møte en på veien for litt mer deler …

Jeg kjøper absolutt alt jeg kan komme over til e34 og e28 som er billig og spesielt slitedeler som er av kvalitet .

Lagrer annonser rundt forbi og når jeg vet jeg skal avgårde ,ringer jeg og sier at jeg vil kjøpe og om de kan holde av til jeg er forbi .

Idag var jeg innom et hus i Telemark og plukket opp foringer til Casterstag :

B7A879B4-FBB4-4622-B04F-E7F75DE82AAA.thumb.jpeg.5fd6551f53906dd7a19f3b5b2ea2bbdf.jpeg
 

Alt sånt er greit å ha på lur hvertfall ,for foringer ryker jo før eller senere .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.Snartur i fint vær til Brevik.

Av og til har man bare 100% flaks og her er greia.

Å skaffe deler til e28 går greit men noen deler er kul umulig å skaffe i 2021 som feks skvettlapper .

Vel hadde vel kanskje gitt opp dette ,men av og til skjer der et under .😃😃

Lang historie kort men hvertfall så dukket det opp nå og jeg er happy :

8BD39F87-5E80-4A05-B5E9-477BE37194A4.thumb.jpeg.088cd7acac8a451e0446794211e84968.jpeg

Og disse er brukte med original branketter ,bare det å finne sånt idag er vanskelig desverre.

Med shine så blir disse bra .

Gledes til 2022 og fiske frem e28 for montering av disse ..

 

 

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skulle for noen år siden tro at noe så banalt som et par skvettlapper til en E28 ville bli vanskelig å få tak i når vi snart skriver 2022. Sreten i Youtube kanalen M539 Restorations nevner tilsvarende minst 5-6 ganger i løpet av en video at delene er utilgjengelige fra BMW - og dette gjelder langt nyere modeller som f.eks E39 og E38. Han fortalte i en video at han hadde vært i kontakt med BMW Classic og at de fortalte at BMW minst trenger å produsere 50-60000 stk. av en del for å kunne tjene penger, men at etterspørselen etter viktige deler til f.eks E39 nå er nede på rundt 5000 stk. Her bør man vel legge til at mange kjøper brukt og evt. overhalet, men allikevel så opplever vi helt tydelig at markedet er temmelig begrenset. 

Vel, sånn er dette. Jeg tenker imidlertid at det er merkelig å være en gammel BMW entusiast helt tilbake til begynnelsen av 80-tallet (altså nesten 40 år) og nå oppleve at vi ser begynnelsen på slutten for flere kjente og kjære modeller. Noen hardcore entusiaster vil uten tvil klare å holde bilene kjørende, men selv mange ordinære entusiaster vil etterhvert kaste inn håndkledet. Trist :( 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant det du skriver her Fredrik .

Enkelte ting lar seg lett skaffe den dag idag ,noe ikke .

Ser jo bare enkelte ting til e34 er nå borte kontra for noen år tilbake da jeg kjøpte den .

Blir ikke lettere heller fremover å få tak på ting til bilene ,tenker da på litt mer spesielle deler .

En ting er delene til Bmw ,men når jeg drev med Opel var det umulig å finne ting som var spesielle .

Det som var vanlig på 80 og 90 tallet ,var liksom helt borte .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Samtidig så er BMW veldig flinke i sammenligning med flesteparten av andre fabrikanter. 

Men det virker som de er dårligere på de halvgamle bilene. Enkelte ting er det merkelig nok vanskeligere å få tak i til Z4en min enn til syvern.

Ja som jeg nevnte ,prøv å finne Irmscher deler til Opel kontra Alpina deler til Bmw ..

Bmw er vel strengt talt det merket som faktisk klarer å levere endel enda i forhold til andre ,men er som du sier at til halvgamle kan det fort by på litt problematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de fleste deler ankommet som jeg trenger til bil,så nå regner jeg med det skjer litt straks etter jul .😊

Snøen er kommet og den står godt :

F133BD0E-5CF4-42B3-85DF-30887D0E146F.thumb.jpeg.24e814d26d9b335c8334ba8d26062cac.jpeg

Denne skal ikke røres en plass så lenge veiene nå er våte og fulle av salt .

Kanaler er som nye på den enda :

803F237C-4631-42F5-99E4-0E60C8AC030D.thumb.jpeg.0cbf9e60b24dc840797b03a16c5d465e.jpeg

Og det akter jeg å fortsette med at den skal være sånn.

Nydelig å vite at jeg ikke trenger å bruke den som hverdagsbil lengre 😊

Noe jeg vil kjøpe til den er nye høyttalere da de som står i bil er dårlige nå etter 30 år .

Skal selvsagt kjøpe noen som passer originalt i den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i.

Da har bil stått i ti dager uten og starte den noe jeg har gjort bevisst og hvorfor?

Dere husker sikkert alle disse strømtjuvene jeg hadde i vår ,som gjorde at batteriet ble fort tømt og bil selvsagt ikke ville starte .

Nå har det vært kaldt i flere dager og tenkte at nå skal den stå med batteripol på for å se .

Normalt sett nå om noe hadde vært galt hadde den vært helt død for strøm .

Satte nøkkel i lås og sentrallås poppet opp ,et godt tegn .

Så inn og vri om nøkkel og bil fyrte som om den hadde vært startet igår:

995510D3-905B-4D04-A6AE-05422E4B2601.thumb.jpeg.e8c3755ac626f1fdf0422907343bf250.jpeg

Det er veldig kjekt å slippe disse strømtjuvene og sitter inne med at på e34 er det en stadig gjenganger og et styr å finne utav .

Kjente på fristelsen på å ta en tur ,men når jeg så ut på veien tenkte jeg at den står godt .

Nyvasket og ren under så nei ,niks saltslush på denne .

Fordelen med nå å ha kun en bil er at man virkelig får brukt bena😊😊.

Nærmeste butikk er en gåtur på 1,5 km og har faktisk gått på butikken om jeg trenger noe nå for tiden om ikke x5 er hjemme .😅

El sparkesykkel som jeg har er ikke egnet på dette føret heller som er .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode oppdateringer her 😀 Jeg kjenner meg veldig igjen i det med å la bilen stå nå som vi plutselig fikk en helvetes masse snø og masse minusgrader. Det er sjelden snøen kommer og ligger permanent før jul, men det betyr jo niks E34 kjøring. Som deg så har jeg ikke rørt min etter saltsørpa kom. 

Ang deletilgang så tar jeg dette med stor ro, også for fremtiden. Vi aner ikke hvor godt vi har det vi som driver med BMW, prøv å driv med Japansk eller VAG å hør om de har deler til en bil fra 80/90 tallet. BMW og Amcar er definetivt det med best deletilgang til gamle biler. Vet at Mercedes og Porsche også er gode på selve deletilgangen, men prisene her er jo helt hinsides. En original del til en W126 koster fort tregangen i forhold til tilsvarende original del til en E23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...