Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Husker dere denne ?😀A762E895-1348-4286-B66B-6E0ED8A2D2C4.jpeg.548cba8ed73f94997d5a8bb66cd2ba67.jpeg

Ja det siste halve året ,så har det jo strortsett dreiet seg om e28en og reisen der .En gøy og ikke minst krevende reise ,men nå er jo den i mål .

Og som dere vet fikk kona clutch tull i sommer og e34 har stått siden det.

Men nå skjønner dere ,til neste uke ,eller onsdag så skal jeg begynne på den .

Altså vekkes opp igjen 😀

Jeg gleder meg voldsomt til å kjøre den igjen nå uten tvil .

Så nå begynner vi med clutch og katalysator ,så må jeg nok gå over bremser igjen .😀😀

Blir liksom litt sånn starte på nytt prosjekt igjen ,neida langt ifra .

E28en settes bort nå til uken og da blir det full fokus på denne grønne her på tråden fremover .

Nå blir det rustflikk og fiks sånn at den er klar for nye mil 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Det gledes til nye updates av den grønne 🥳👍 Den blir fortsatt en helårsbil en stund til ? 

Ja nå skal jeg til på denne igjen .😀

Bortsett fra clutch ,så er der forsvinnende lite å gjøre på den .

Er mer forebygging mot senskader ting kommer til å dreie seg om som bla rust.

Den blir en såkalt krisebil på vinteren som jeg vil kalle det.

Skal slippe det aller verste saltet ,men likevel kommer den til å brukes når den må.

Og jeg er ikke skeptisk og hvorfor skal jeg si dere.

Hvert år ,har denne blitt vasket ren under og i innerskjermer,og blitt behandlet med et eller annet.

Hver høst blir den vokset bokstavelig talt overalt ,spylt 5 /6 ganger i ulen om vinter ,samt vask og den har overlevd faktisk uten problem .😀

Nå får den det enda bedre da den ikke skal ut på det verste føret i salt.

Grunn til at den gikk i hele vinter ifjor ,var helt enkelt pga kona nektet å kjøre e61 på glatten da hun synes bilen var grusom på glatte og vinter.

535en derimot ,den er rå på vinter og kommer frem der jeg vil stortsett bestandig.

Som sagt noe vinterkjøring ,men ikke for mye .

Nå har vi den ultimate vinterbilen x5 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fint å få på den ny kløtsj 👍 Da er den operativ igjen 😉 Ang vinterkjøring, så tenker jeg at disse forebyggingene hjelper masse mot rustangrep. Eneste jeg er litt redd for er at den nye saltslushen de spyler på for tiden, er hakket hissigere enn den vanlige saltet de tradisjonelt har brukt. Ser for meg at den siger inn i alt av kriker og kroker 🤢 Men uansett så er hyppig vask gjennom vinteren er superviktig og en billig forsikring 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Og ja, E34 er faktisk jævlig stabile og fine på vinterføre 👍

Det er jeg faktisk helt enig i, utrolige stabile og ikke minst forutsigbare. E34 er en bil som har veldig fin balanse, nær optimal vektfordeling. Den opp fører seg ikke som en slede, iallfall så lenge man har smale og gode vinterdekk. Med litt planlegging så har jeg også kommet opp de bakker jeg trenger, veldig god fremkommelighet. 

Jeg kjører min på vinteren, men kun på snø og tørre veier. Jeg tar den ikke ut i saltet lenger. Jeg kjørte i salt en gang i fjor vinter, og det var faktisk på vei hjem fra besøk hos han godeste @sveigis 😂 Mens vi satt i den varme stua hans og jabba om gamle BMWer og alt som var tøft før så slo været voldsomt om og saltbilen heiv seg rundt 😉

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er jeg faktisk helt enig i, utrolige stabile og ikke minst forutsigbare. E34 er en bil som har veldig fin balanse, nær optimal vektfordeling. Den opp fører seg ikke som en slede, iallfall så lenge man har smale og gode vinterdekk. Med litt planlegging så har jeg også kommet opp de bakker jeg trenger, veldig god fremkommelighet. 

Jeg kjører min på vinteren, men kun på snø og tørre veier. Jeg tar den ikke ut i saltet lenger. Jeg kjørte i salt en gang i fjor vinter, og det var faktisk på vei hjem fra besøk hos han godeste @sveigis 😂 Mens vi satt i den varme stua hans og jabba om gamle BMWer og alt som var tøft før så slo været voldsomt om og saltbilen heiv seg rundt 😉

Ja stemmer det du sier at du var hos meg 😀

Nei skal prøve å unngå det verste fremover nå .

Ja disse er så gode på vinteren ,helt suverene .

Jeg ser for meg at sånn som du Fredrik med automat på din ,så må det være perfekt på vinteren i disse.

Du kan starte mykt uten røsk der er glatt osv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du kan få tid til å ta tak i denne igjen. Blir det så du bytter Clutch selv? Blir vel og behov for å gå over bremser, når den har blitt stående.

Egentlig imponert at du lar den gå om vinteren, men alle biler kan ikke være sommerbiler, har jo behov for bil om vinteren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mortenej skrev:

Godt du kan få tid til å ta tak i denne igjen. Blir det så du bytter Clutch selv? Blir vel og behov for å gå over bremser, når den har blitt stående.

Egentlig imponert at du lar den gå om vinteren, men alle biler kan ikke være sommerbiler, har jo behov for bil om vinteren også.

Ja nå skal den opp og gå .

Og som tidligere nevnt har jeg bestemt latt denne være sånn at jeg kunne fokusere på e28en og få den helt iorden ,noe den er nå 😀

Ja bremser gåes over og litt andre ting så går denne greit.

Angående vinterkjøring ,så har jeg ikke noe valg Morten og det beste er at jeg slår meg til ro med det.

Hyppig vask ,stadig kontroll av karroseri ,gjør det faktisk mulig å bruke denne uten problem .

Jeg var og så på en annen vinterbil forrige fredag ,men tenkte nei æsj,orker ikke noe mer .😀

Så e34en kommer til å bli brukt i mindre mengder i vinter og heller unngå de verste saltpartiene .😀

Det eneste jeg har fått for meg nå fremover ,er at jeg på sikt skal ha meg en e28 helårsbil .

En e28 som jeg har hengerfestet på som skal brukes til alt noe ala x5.😀

Ikke noe strøken men en som jeg kan søle en kaffiflekk innvendig uten å gråte feks.

Da blir e34en studd bort et sted og kun dratt ut på gode dager ,men dette tar jeg når e34en er ferdig fikset .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ugrunn bare tatt litt sånn inspeksjon av bilen idag.

Et halvt er gått siden den ble rustsveiset og bil er gått 5000 km ila dette året .

Det er jo sånn at når man har sveist i gulv osv , så hender det jo at lekkasje kan forekomme pga utette sveiefuger og div .

Så jekket opp bil og tittet rundt , men null forskjell 😀

Tok og et såkalt teppeløft som Bimmerlorris kaller det 😀.

Og her blir ofte ting avslørt og det er knusktørt absolutt overalt .

Til og med der det er sveist opp.

Kun en fin hinne med voksbaserr på gulvet .

Fikk kun tatt bilde bak :

3811FBF0-C104-4DFA-9EF7-DF4FC468BD7F.thumb.jpeg.0f0a2e6b5a0558ec4831ce8adbd7de10.jpeg

Liker når det glinser av beskyttelse .

Dagens e28 bilde :’FF454BA7-C2E0-4360-A2A4-16C8C5980520.thumb.jpeg.46bf3058125dca7738c946be257be665.jpeg

Og endelig skaffet en plastrens som virket :’F7D41EAE-407F-4C4E-944C-330A3ACF93DA.thumb.jpeg.d0edf5ad7f4b87eb740ba78c2c417f6c.jpeg

Nå skal det bli slutt på grælete interiør . 

:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, slettaas skrev:

Er den midtkonsollen lysere en den fremste midtkonsollen for å si d sånn?😂 mulig jeg vet om en uten skruhull😁

Har du sett for en forskjell ?😀

Ja si bare ifra du på pm så tar vi det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2019 den 17.30, sveigis skrev:

Har ugrunn bare tatt litt sånn inspeksjon av bilen idag.

Et halvt er gått siden den ble rustsveiset og bil er gått 5000 km ila dette året .

Det er jo sånn at når man har sveist i gulv osv , så hender det jo at lekkasje kan forekomme pga utette sveiefuger og div .

Så jekket opp bil og tittet rundt , men null forskjell 😀

Tok og et såkalt teppeløft som Bimmerlorris kaller det 😀.

Og her blir ofte ting avslørt og det er knusktørt absolutt overalt .

Til og med der det er sveist opp.

Kun en fin hinne med voksbaserr på gulvet .

Fikk kun tatt bilde bak :

3811FBF0-C104-4DFA-9EF7-DF4FC468BD7F.thumb.jpeg.0f0a2e6b5a0558ec4831ce8adbd7de10.jpeg

Liker når det glinser av beskyttelse .

Dagens e28 bilde :’FF454BA7-C2E0-4360-A2A4-16C8C5980520.thumb.jpeg.46bf3058125dca7738c946be257be665.jpeg

Og endelig skaffet en plastrens som virket :’F7D41EAE-407F-4C4E-944C-330A3ACF93DA.thumb.jpeg.d0edf5ad7f4b87eb740ba78c2c417f6c.jpeg

Nå skal det bli slutt på grælete interiør . 

:

Hvilken plastrens brukte du?🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ,kan jeg nå få sjans til å fokusere på e34en ?😀😀

Som dere vet så har jeg jo hatt litt trøbbel med x5 ,noe som lett kunne vært unngått om folk kunne vært litt ærlig .Men men ,sånn er det .

Nå skal e28en bort ,noe som er helt grusomt rett og slett forferdelig.

Hvordan i helsike skal jeg klare meg uten den ?

Føler meg som ei sjømannskone der mannen skal bort i 6 mnd.😀

Det å starte den ,kjenne lukten av den ikke minst se den hissige fronten blir et grusomt savn.

Men haldigvis har jeg en erstatter som er like god .

Denne skulle jeg begynt på igår ,men ble x5 skruing isteden.

Så får vel satse på noe mer til uken .😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...