Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Mortenej skrev:

E28 fikk sin rette eier den Jan ingen tvil om det. Og fantastisk kone du har som gir grønt lys! Har vært en glede og inspirasjon å følge deg. Ønsker deg lykke til videre, og gleder meg til å lese om oppdateringene på E34 utover.

Takker for støtte på min vei som E34 eier, så håper jeg på tid til å lande mitt prosjekt iløpet av våren. Er bare helt fantastiske biler å ratte:)

Jo takk for det ,hyggelig å høre .

Hun har vært ekstremt tålmodig når det gjelder bil de siste årene .

Nå skal sant sies at når jeg kjøpte denne .ga jeg og beskjed at all ledig tid ,vil komme til å gå til denne.

Jeg skulle ha den ferdig og skiltet innen sommeren noe jeg og rakk.

Men Gud det var kamper der iblant .

En ting iorden ,så dukket der opp en ny ting .

Jeg blir ydmyk og glad når folk sier jeg er til inspirasjon .😀

Det gir meg igjen boost til å fortsette arbeidet på bilene.

Og oppdateringer blir det mye av fremover .

Angående din bil ,har jeg fulgt slavisk med og nyter det gode arbeidet du gjør .

Håper du nå får skilt på den sånn at du kun kan pusle med ting når du vil på den isteden for sånn pliktarbeid før EU .

E34 er fantastisk å ratte som du nevner .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Rune-K skrev:

Nå som E28en er iorden så får du ta med familien til Geiranger i sommer. Du må jo vise den fram.

Ja det blir nok noen turer i sommer type lengre med den .

Angående de forrige eierene på bilen .så er det spesielt de som hadde den mellom 89 og 96 som jeg har endel kontakt med både via telefon og msn .

De kommer stadig med nye opplysninger om bil og bildemateriale,noe jeg setter stor pris på.

Han jeg kjøpte bilen av ringte meg her om dagen og lurte på om alt var bra og ble selvsagt sjeleglad at bil stod innelåst for vinteren.

Så ja har gjort avtale om visning til de fleste forrige eiere til sommeren ,og enkelte av dem ferierer her nede om sommeren .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten dele det jeg fikk servert på msn igår .

For å si det sånn ,så tror jeg denne skapningen var liiiiittt for mye nedi julespriten 😜😜😂.

Får denne:

Hei .

Stemmer det at du har en blå e28 ?

Hvis ja ,så har jeg eid den og har originalmotoren liggende i biter ..

Tenkte fader hva er dette?

Jaha svarte jeg ,når eide du den ?

Han svarte at han hadde eid den fra 2006 til 2009 .

Svarte høflig at det kan umulig stemme da bil har hatt den samme eier fra 2001 til 2019 da jeg kjøpte den .

Jeg bad om bilder og fikk servert det og så jo straks at bilen var lik ,men det var jo ikke denne i det hele tatt.

Merket på skrivemåten at han ikke var helt i lodd.

Men mannen ga seg ikke og fikk den ene skrønen etter den andre hvor rusten den var under,skadet bak osv .

Så sa jeg enkelt ,du mister ?Din var jo RF regga og sort inni ,senket og 18 toms .

Min er Bn og brun innvendig samtidig som bilde du har sendt meg er fra 2009.

Sendte han et bilde fra 2009 av min bil .😀😀

Ser du nå at dette er to ulike biler?

Fikk da til svar at han beklaget da det hadde blitt litt mye alkohol i Pattaya igårkveld 😂😂

Sjekket profilen hans og joda,en skikkelig grisegutt var det med flittige besøk nede der .

Men han skjønte tilslutt at det ikke var samme bil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det har vært late dager ,har det skjedd ting her ,så kan vel oppdatere litt på den fronten .

Til e28en er der ny fødepumpe til tank på vei:

9C2122FB-BE5E-4F99-A2C9-695E8CE2D7E7.thumb.jpeg.62ac27288131db694bd1242f39ae7bd2.jpeg

Illustrasjonsbilde ,men er pumpe som gir rundt 1 bar som er nok til å mate selve pumpen under bil.

Dette er en universalpumpe ,men lett å få til passe der original står .

Ny Bosch 044 kommer til våren ikke før pga påkost på e34 .

Så over til e34 .

Dere husker sikkert at jeg byttet dør for et par årsiden .

Denne var fra 1990 og helt annen låsekasse en på 1992 modell.

Ergo jeg får ikke sentrallås og selve lås til å passe.

Men takket være Liffi her ,satte han meg på sporet på en som hadde helt lik 535 som meg som var helt gåen for rust osv.

Fikk kontaktet eier på denne og han kunne selge meg det jeg trengte og har tatt bilder av delene jeg evnt trenger som dør osv og dette ser bra ut for meg.

Noe smårust nederst på dør var der ,men plankekjøring å fikse .

Faktisk bedre enn døren jeg monterte i sin tid .

Bilde av slaktet:

5D188987-C735-496C-9D7A-95AB10E771F2.thumb.jpeg.c29cc6d9da910da29272a298d9fa7b90.jpeg

Forskjermen min er og dårlig lakk på pga søl av bremsevæske og skjerm var hel uten noe smårust i bunn.

Dette fikser jeg lett med sandblåsing på jobb osv .

Er ikke redd for å montere brukte deler med samme farge .

Nå er der så mye fint innen polering og våtsliping så null stress.

Koffertlokket mitt er jo fra en annen bil med samme farge .

Når jeg monterte det i 2016 ,så man klart forskjell ,men med kraftig rubbing og diverse grader av pads ,løftet jeg likheten til omtrent helt lik.

Nå ser man . null forskjell.

Og som tidligere nevnt,dette ER en bil som jeg skal bruke til vanlig og samtidig ikke være redd for å vise på treff .

Altså hel men ikke SEMA utseende.

Og når alt er ferdig med fiksing under ,lakk og div for den premie som jeg har liggende .

Disse :

2479F777-E995-411F-8C55-E4A24B7190CF.thumb.jpeg.225ac1489c03575ae58c773b1b37c3e8.jpeg

Julefeiring og marsipan er heldigvis på hell ,sånn at jeg kan starte for fullt .

 

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg klargjort bil til skruing .

Dvs at jeg egentlig aller helst skulle hatt den på bukk ,men orker ikke å vente på folk som sier det er greit å låne ,men aldri fader blir ferdig med bil som står på bukk.

Et meget stort irritasjonsmoment for meg faktisk 😡😡.

Ps dette gjelder fellesbukk på jobb ikke hos kompiser .

Så nå er den i luften igjen og er jo et kjent syn :

D9133BE7-B843-4840-BAF4-E9F859D92889.thumb.jpeg.2eb4ccfc35b2ad3ff79a0cf1c951e51c.jpeg
 

Som dere ser ,så er der mørkt ute og småregn ,så gadd ikke regntøy ikveld .

Skal sikre den mer imorgen :

58126C45-35E1-41A7-AB88-E863FE2B0ECF.thumb.jpeg.9b353254e26f2d15999f65269931f57a.jpeg

Og mengder med wd 40 skal på :

5DD7CFE1-8C2F-4FCD-8C8B-40EF998B7BFA.thumb.jpeg.a487fa9726c96bc16652b55dd92cc905.jpeg

Så gjenstår det da å se hvor lett jeg får løsnet eksosbolt evnt manifold .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det oppdateres .

Etter å ha tatt morgenkaffe,hjulpet konemor med 7 IKEA poser med julepynt som skulle bort ,var det min tur.

Min tur til å styre med hva jeg ville ,nemlig eksos .

Noen valgte å ta farvel med Ari Behn ,noe som var trist som faen at han skulle ta denne utveien i livet .

Jeg derimot skulle velge å ta farvel med eksosproblemer ,som etterhvert og var litt sånn trist som faen .

Problemene stod jo i kø her ...

Fikk av den muttern som var hel på den ene bolten ,noe som var bra .

Likevel ,så måtte manifold av hokke som .

Det å få av muttere som har stått så lenge ,ja det vet dere jo er et problem .

Heldigvis så hadde jeg klargjort det meste igår iform av wd 40 ,funnet egnede piper ,nøkler osv .

Men når en setter på 13mm pipe og kjenner det glipper ,da mister en motet .

12 ble for lite osv .

Løsningen ble å slå på piper ,lirke frem og tilbake tilslutt løsnet alt og manifold var løs .

Men fryktelig trangt :

F65D0D2E-8A12-4C28-89F0-84E85D9F7464.thumb.jpeg.3fcc00433f9e14bc5208e87ea9a29688.jpeg
 

En annen ting ,er det å ligge under bil i Januar ,er heller ikke det gøyeste ,men må man så man .

Hvertfall så er den her på vei ut:

C0892254-53E3-46F7-B91A-3A5E279A4905.thumb.jpeg.fd6b7618bc4285c0f345f95ea11f497c.jpeg

Og tilslutt er den ute :

72E05469-7678-4E77-AD2A-7DB75A01A20C.thumb.jpeg.b3835c7e6a9839d0f2175308f8986947.jpeg

Og selvfølgelig har jo denne vært sveist før på begge bolter.

Nå skal det slipes vekk alt ,gjenges opp og gjøres skikkelig en gang for alle.😀

Noe som jeg er nøye på når jeg er under bil sånn er sikkerhet .

Så tilsammen to bukker på rammevanger ,samt to på travers kombinert med kjøreramper bak ,så følte jeg meg trygg .

Dårlog bilde her men :

51B7C12E-3458-4FC6-A700-F734E29C011E.thumb.jpeg.60378651b9f7b6ac3c1e8696d510b0bd.jpeg

Og dette :

137BFCF1-9A24-4E8D-BAF9-243D1FF0018F.thumb.jpeg.f72007843830d1373501c46116656b05.jpeg
 

Så jeg fortsetter imorgen regner jeg med .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at du ligger ute under bil i småregn å skrur eksos. Eksos er dritt nesten på løftebukk og når alle bolter er 30år gamle å sitter dønn😖 du har ihvertfall bra pågangsmot💪😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe dritt med slike muttere. Jeg minnes at disse er i kobber og ikke i stål. Så de er noe mykere. Er samtidig klemt sammen fra to sider en smule så de skal gå litt trangere. Er vel det som kalles låsemuttere.

Jeg har heldigvis aldri hatt problemer. Det er jeg sjeleglad for. Har siden to av sidene ikke er like lange som de andre, funnet ut at 12-kant istedefor 6-kant passer bedre.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, slettaas skrev:

Imponert over at du ligger ute under bil i småregn å skrur eksos. Eksos er dritt nesten på løftebukk og når alle bolter er 30år gamle å sitter dønn😖 du har ihvertfall bra pågangsmot💪😁

Hehe ,det var det andre og som var igår her.😀

Var en som luften hunden sin og lurte på om det var dekksjekk,nei sa jeg eksos skal av fra motor .DU er gal som ligger under bil i januarmåned og skrur ute.

Som sagt så orker jeg ikke å vente på folk som aldri blir ferdige på jobben min der vi har løftebukk.

Ja eksos er dritt i utgangspunktet helt klart .

Alt er rustet i stykker som du nevner .

Men har lært at med nøye planlegging og ikke stresse ,så lar dette seg gjøre selv om man må ligge ute og under .

Takk ,jeg prøver nå hvertfall og det må jeg nesten skal jeg holde tritt med bilene .😀

 

4 timer siden, FredrikE24 skrev:

Noe dritt med slike muttere. Jeg minnes at disse er i kobber og ikke i stål. Så de er noe mykere. Er samtidig klemt sammen fra to sider en smule så de skal gå litt trangere. Er vel det som kalles låsemuttere.

Jeg har heldigvis aldri hatt problemer. Det er jeg sjeleglad for. Har siden to av sidene ikke er like lange som de andre, funnet ut at 12-kant istedefor 6-kant passer bedre.

Ja forferdelig og stemmer det at de er i kobber .

Du skal være meget glad for at du slippet unna dette .

Kaller det bortkastet skruitid .

Men det som skjer nå er at jeg kommer til å bruke vanlige muttere med sprengskive .Dette gjorde jeg når jeg byttet eksospakning på min Calibra Turbo i sin tid.

Hadde aldri problemer med løsne manifold og alt det der da .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk man gjort noe matnyttig idag og .

Fikk tatt meg en tur bort på jobb for å få slipt bort sveis og skulle gjenge opp.

Det kunne jeg glemme først som sist pga her var det sveist og kludret så til .at hull var umulig og lage skikkelig.

Så etter mange borr og slit ,var jeg gjennom .

Så løsningen blir gjennomgående bolt noe som gjør null og niks her .

Den andre bolten var og sveist ,så gjorde et tappert forsøk på å friske opp gjenger ,men den er helt i grenseland denne og mtp gjenger .

Men skal nok få lurt det på plass og med forsiktighet ,ser jeg for meg at det skal gå bra.😀

Får heller skaffe en skikkelig manifold om den ryker igjen ,noe jeg satser på den ikke gjør .

Men bilder får dere og av jobben .

Ferdig borret og slipt :

3BE427B4-BB7A-4099-95D1-AE932AACB4D6.thumb.jpeg.b1fc24e7be9d9400dc109f5aa28ceb2e.jpeg
 

Pinnebolter er noe jeg selvsagt kunne bestilt og fått på tirsdag ,men det gadd jeg ikke ,så lagde mine egne :

609896A5-229C-402F-B0A4-4C3D99E21EA7.thumb.jpeg.2d8097c8356ea429fb76421667800131.jpeg

Og tilslutt ferdig og klar:

F6DCE0BC-C08F-4C97-8FB0-B0EECCAB9869.thumb.jpeg.e43d26c7ae1039d9d2805e33283243ac.jpeg

Ville satt sammen nå ,men her lukter Pizza her nå ,dessuten litt kaldt .

Så må se hva jeg rekker imorgen da jeg må avgårde en tur og muligens hente noe mer deler 😀.

Nå er det morro med e34 skruing igjen kjenner jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan ta en oppdatering som ikke endte i noe suksess..

Startet idag med skruing for å bli ferdig .

Nye pinnebolter på plass:

493487F1-A9A3-48C9-9334-971A90C7A3D5.thumb.jpeg.8e3836ace551de4444131e58f420dd53.jpeg

Pakning glemte jeg å skaffe ny ,men pusset den ren og var ikke gått av biter på den så den fikk gjøre nytten sin :

FC7CD167-6AA6-44B4-8CE5-B66A0137236E.thumb.jpeg.b0f4f8e217774c16ca260dd0db6ee86f.jpeg
 

Så begynte morroa...

Fikk ikke på manifold pga den gikk i rørene under bil ,så de måtte jeg ta ut igjen .

De gamle ble montert igjen og ting gikk greit helt til eksos skulle på.

Den nye bolten var grei nok ,men da jeg skulle ta siste runde med fastnøkkel på den gamle ,ga den etter 😡😡😡😡😡.

Null gjenger .

Så nå gidder jeg ikke mer ,prøve å få tak i en som er iorden og gjenger til eksosrør er iorden .

Må jo si det hadde vært godt å bli ferdig med dette .

Ikke det beste som finns å skru i vind og regn ,men alt går.

Er jo varmt under bil 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...