Gå til innhold

Låsebolt hjelp. oppdrag løst :D


stianandre
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har da det problemet att jeg kjøpte meg en delebil, og dette var av stor grunn pga felgene.

så når jeg kom hjem med bilen, skulle jeg ta av felgene, så var det selvfølgelig en låsebolt på, en type jeg ikke har sett før, så lurer på hvor den kan være kjøpt, gammel eiger sa den var kjøpt på biltema, men var der og hørte, men de hadde aldri hatt slike.

Noen som kan se nøye på bilde, som kanskje kjenner igjen, som vet hvor jeg kan få tak i?

i1539tv8820i6rop015k.jpg

rfzh7r6f8plg58f80af2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, la bilde med:/ ska få lagt ut bilde igjen senere, men er jo usikker på hvor den er kjøpt, det som er problemet. Har lite lyst å borre denne ut, da det vil bli litt vanskeligt, spesielt uten å ta borti felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser dere vel att det kan være litt vanskelig og få borret ut bolten uten å skade felgen? Kan jo gå, å til nøds så må jeg jo jøre det. Disse felgene er kun kjørt 120mil, og er ikke en skrape på verken felger eller gummi, så vil gjerne få de av hele og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger alltid med en pipe / kopp til alle låsebolter, denne koppen er unik og du får ikke kjøpt en slik. Derfor trur jeg du må satse på å borre den ut.

Den er ikke mer unik enn at man kan kjøpe et nytt likt sett slik at man får den samme adapteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger alltid med en pipe / kopp til alle låsebolter, denne koppen er unik og du får ikke kjøpt en slik. Derfor trur jeg du må satse på å borre den ut.

Den er ikke mer unik enn at man kan kjøpe et nytt likt sett slik at man får den samme adapteren.

Nei det var jo egentli det jeg regnet med, men må finne ut hvor de selger de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde når jeg ikke fikk ut noen låsebolter på gamlebilen var å stikke på bavaria og kjøpe litt div. "nøkler" i litt for liten størrelse, satte de på en skralleforlenger og banket de på med slegge. Så var det bare å vrenge dem ut med muttertrekker, og kaste dem på sjøen :P

Bolter vekk, og ikke en skramme på felgene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide, lurer på hvorfor jeg ikke tenkte på det, har en haug me gamle piper fra skralleset som ikke ekisterer lenger, bare finne en som er såvidt litt midre enn låsebolten, å slå den inn:) takker for hjelp så langt:) gir beskjed i kveldinga om det funker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, fikk ut en på denne måten, de andre sitter så godt fast, skulle prøve og borre ut, men boltene er alt for harde, kan holde på i evigheter. Tok med meg bolten litt rundt og hørte, dekk1 fikk jeg beskjed om att det var over 100forskjellige av disse, og att jeg måtte ha serienr på di for og få ny. sitter litt fint i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sveise på en pipe feks, og så dra den av. Kan da umulig være så vanskelig. Eller hør med første polakk/litauer du ser, de stjeler jo felger daglig, og kan sikkert noen knep;)

Er ikke så lett å sveise på inni der ser du, hadde det vert så vel:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...