Gå til innhold

M50 uten kompresjon.


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan ikke for mitt bare liv finne noe merke på veiva (googlet dette og fant fine bilder av merker på en M30-motor, men skjønner ikke hvor de kan sitte på min motor).

Har kjørt trykkluft i, og den går fortere ut enn inn. Høres ut som den kommer ut under innsuget et sted, høres likt ut fra alle sylindre, og kommer helt klart ut av eksosrøret.

Hva gjør jeg nå tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den kommer ut under innsuget et sted, høres likt ut fra alle sylindre, og kommer helt klart ut av eksosrøret.

Kommer lufta ut under innsuget eller eksosen? Hvis den kommer ut eksos så er det nok bøyde/ødelagte ventiler på eksossiden, for uansett hvor feil timingen på kammen er, så skal ikke alle eksosventilene være åpne samtidig. Så hvis du har prøvd å blåse trykkluft i alle sylinderene uten å dreie på kammene, og det allikevel lekker til eksos på alle sylindere, så er det noe galt med ventilene. Av med toppen så ser en nok problemet. ;-)

Mvh

- Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den kommer ut under innsuget et sted, høres likt ut fra alle sylindre, og kommer helt klart ut av eksosrøret.

Kommer lufta ut under innsuget eller eksosen? Hvis den kommer ut eksos så er det nok bøyde/ødelagte ventiler på eksossiden, for uansett hvor feil timingen på kammen er, så skal ikke alle eksosventilene være åpne samtidig. Så hvis du har prøvd å blåse trykkluft i alle sylinderene uten å dreie på kammene, og det allikevel lekker til eksos på alle sylindere, så er det noe galt med ventilene. Av med toppen så ser en nok problemet. ;-)

Mvh

- Bjørn

Tusen takk for lettforståelig svar :)

Jeg har ikke dreid kammene underveis. Burde jeg kanskje gjort dette?

Kjenner ikke at lufta kommer ut, annet enn i enderøret, bare hører det suser under motoren et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se post nr. 2 av brukeren. "5mall5nail5" her; http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=558180

Finnes bedre biler på nettet, om du søker på "bmw m50 timing marks" . Men om du ser nøye ed siden av veivføleren, så ser du en tykk strek i aluminiumen, og på svingningsdemperen står det "O|T", hvor streken i midten skal stå rett ovenfor den tykke i aluminiumen. Om kammene nå står rett med veiva på merket, så er timingen noenlunde riktig. Om den står helt feil, så prøv å turne veiven 360grader til. Dette merket er godt nok for en grov sjekk av timingen.

For å låse veiven i OT , så må man sette inn ett spesialverktøy igjennom blokken og inn i ett hull i svinghjulet, men for en grov og nøye nok sjekk for å bare se om timingen er rett, så holder det og se på OT merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Siste eier av bilen har kansje hatt toppen av? eller skjiftet regkjede å satt dette feil på?? Da vill en slå alle ventilene skjeve ??Å då vill en ikke få komp i det hele tatt.

Kan også være hjernen som ikke stemmer med bilen da vill en som regel høre at det er litt gang i den med en gang men så etter et par runder så går den runt som en sykkelpuppe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Siste eier av bilen har kansje hatt toppen av? eller skjiftet regkjede å satt dette feil på?? Da vill en slå alle ventilene skjeve ??Å då vill en ikke få komp i det hele tatt.

Kan også være hjernen som ikke stemmer med bilen da vill en som regel høre at det er litt gang i den med en gang men så etter et par runder så går den runt som en sykkelpuppe!!

Hjerne med starsperre på en bil med starsperre vill en også få et lignenes problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva resultatet ble etter lekkasje testen (trykkluft i tennplugghull).

Hvis du har motoren på OT merket og kammene som vist på bildet ditt, så kan du blåse trykkluft i sylinder 1. Da skal det ikke fise i eksospotten eller innsug, kun fise opp ved registerkjede, om toppdekaelet er av. Om toppdekselet er på, så kan man dra opp peilepinnen og høre luft lekkasje der. Luft lekkasje forbi stempelringer er normalt, det er kun snakk om hvos mange prosent som lekker forbi ringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...