Gå til innhold

Mini Countryman SD - BMW motor....hva kan gjøres?


SST
 Share

Anbefalte innlegg

Da vurderer jeg faktisk innkjøp av en Mini Countryman SD All4! Har gjennom jobben en samarbeidsavtale med Mini, og av den grunn ratter jeg en slik til daglig (firmabil)

Jeg har aldri tidligere vurdert en Mini, men etter å ha kjørt rundt i en slik et par måneder, er jeg helt hekta.

Noe så inspirerende og morsomt å kjøre har jeg aldri opplevd! Hvertfall ikke på "riktig" side av millionen.

Som sagt så vurderer jeg en SD, og denne har en BMW to-liter diesel på 136 hk (strupet norges versjon). Etter det jeg har forstått, så er dette samme motoren som i E9X 318d.

Om det blir en slik bil på meg, så kommer jeg til å få denne "justert" da jeg syns 136 hk er i underkant.

Er det noen som har erfaring med tuning av denne motoren? Hvem, hva, hvor, resultat osv.

Takker for innspill!

Slenger for moroskyld med bilde av bilen jeg vurderer. Til forskjell fra bildet, så vil jeg ha 30 mm. Eibach senk og noen kledelige 18" felger (BBS?). De på bildet blir vinterfelger....

ul0otabzzecmnwf508j5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snakket med han om en 330d jeg har. Var også på Rena og besøkte han for en liten "motorkontroll". Den mannen kan sine saker!

Er bare litt usikker på hva jeg skal gjøre på en helt ny bil. Vel....TRF har vel sikkert en formening... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...