Gå til innhold

ER BMW en dårlig bil?


John Kr
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bank i bordet så har jeg ikke hatt et eneste problem på min 2011 modell 520d F10 iløpet av 32000 km.

Vet ikke om grunnen til at de tyske bilene kommer lang ned på listen er at de har mye ny teknologi med noen barnesykdommer mens japanske biler har generelt eldre teknologi som er mer utprøvd. Min første BMW hvertfall og jeg er storfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er vel at det ikke spiller en trille for meg. Jeg vet hvilken bil jeg vil ha, og om den kommer bak et annet merke i en pålitelighetstest ( som forøvrig har forskjellige resultater hele tiden syns jeg ) spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tester jeg har sett, så har BMW kommet veldig godt ut. Har som regel ligget blandt de 3 beste. Min egen erfaring senere 1- og 3-serien er at det er veldig driftsikre biler. Min egen -07 320d har nå passert 111000 km, og den eneste feilen som har vært på den er en modul til rattlåsen som gikk på garanti, ellers så har det bare vært service og bytting av slitedeler (bremser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne tester er bare tull og vas, ene dagen kan ett merke være på topp og noen dager senere så er samme merke plutselig dårligere igjen :) Så vist jeg har fått med meg så har BMW kommet ut blandt de beste når det kommer til kvalitet, driftsikkerhet og kundetilfredshet. Var ikke lenge siden X3 var den beste bruktbilen du kunne kjøre, og i en amerikansk undersøkelse så var E60 med rekkesekser bensin var bland verdens beste biler sammen med Lexus RX400 og Porsche Cayman :)

Min E90 325d har gått ut ett feilslag i de 25 000 km jeg har har hatt den og i følge forrige eier som hadde den siden ny så var den kun på verksted i forbindelse med service og vedlikehold. Samme med min trofate gamle E34 520I, solid til tusen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Journalistikken kan diskuteres ja, men det presiseres at informasjonen er hentet fra kun et spesifikt forsikringsselskap. En "klassisk" agurk nyhet som gir høye lesertall, med lite research.

Ettersom tallene kun er hentet fra et forsikringsselskap, kan vi ikke regne med at det taes høyde for hvilke modeller det er snakk om, hvordan aldersfordelingen mellom kundene er osv.

Mitt inntrykk er at feks Gjensidige, som har langt flere yngre kunder med mer spesielle biler, har en helt annen statistikk enn vesta, dnb osv. Dette mener jeg burde taes høyde for, eller hvertfall nevnes.

At de med dyre biler (ref. premiummerkene) velger å bruke forsikringsselskap på sin 7år gamle og framdeles kostbare bil, er for meg ganske forståelig. På lik linje med at de med en gammel civic ikke gidder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å glemme at den tyske premiumbanden i snitt kjøres betydelig lengre per år enn de fleste andre merker, og man kommer etter hvert til en kjørelengde som krever jevnlig oppfølging for å unngå uventet driftstans.

Jeg kjører ganske mye og kommer ikke til å skifte merke pga. kvaliteten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vår 2003 E46 318d Touring er representativ for BMW´s generelle driftsikkerhet og opplevd kvalitet står BMW til topplassering. Med et lite unntak av gjentatte problemer med svinghjulet (to reklamasjoner) har bilen vært 100% driftssikker siden den var ny og så langt totalt ca. 305000 Km. Den har aldri hatt driftsstopp eller sviktet oss på noen andre måter i løpet av de 9 årene og 290000 Km vi har hatt bilen.

Motoren, turboen, gearkassen og det meste annet (inkl. hjullagere, radiator og dynamo) er originalt fra da bilen var ny. Clutchen er imidlertid skiftet to ganger i sammenheng med svinghjulet og selvfølgelig er div. slitasjedeler i understelet også løpende skiftet ut.

Interiøret er stadig helt og alt på nær bakruteviskeren (kabelbrudd) virker 100%. Noen få mindre rustbobler på venstre forskjerm og høyre fordør er det eneste som forstyrrer bildet utvendig. Selv parkeringsbulker/riper har vi klart å unngå i de 9 årene vi har hatt bilen. I sannhet en skikkelig godbil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal dere ha en pålitelig test ? ring Falck, NAF og Viking, da får dere høre hvilke biler som stopper mest, min erfaring er at Renault er abolutt værst, Land rover /Range Rover er heller ingen god bil, de som har fått hjelp av meg med feks BMW, Audi eller MB har låst inn nøkler, fylt feil drivstoff eller hatt flatt batteri og det har fint lite med biltypen å gjøre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv parkeringsbulker/riper har vi klart å unngå i de 9 årene vi har hatt bilen. I sannhet en skikkelig godbil... :)

Dette har vel ikke så mye med bilen å gjøre, det er heller du og din kone som tar vare på bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heller tåle en uforventet stopp i løpet av året enn å måtte kjøre honda..

x2 :lol:

Helt sant :) Jeg kjører rundt i en 12 år gammel 530Dat som jeg har hatt i ca 3 år og fremdeles så gleder jeg meg hver gang jeg skal sette meg bak rattet. Med tanke på alle de kjønnsløse gørrkjedelige bilene som triller rundt som jeg ikke vet om er en Honda eller Kia eller Hyundai pga at de er så like og nitriste så blir slike statistikker som dette både tullete og ikke minst uinteressante. BMW var jo nettopp oppe å pusta Toyota i nakken om ikke de slo de når det gjaldt Fornøyde kunder. Vi som vanker her på forumet prioriterer bl.a kjøreglede høyt og det er det ikke noe andre bilmerker som kan tilby i samme grad som Bmw :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...