Gå til innhold

Dårlig oljetrykk etter oljeskift e28 524td


ælgen
 Share

Anbefalte innlegg

Skiftet olje og oljefilter på 524n ikveld, etter jeg hadde kjørt ca 3mil så begynte oljetrykkslampa å lyse :/ stoppet bilen for å se etter eventuelle lekkasjer og peilet at det var nok olje på den. Etter jeg startet bilen igjen forsvant lampen, men etter en stund så lyste den igjen, men da lyste den veldig svakt. Kan det være att det er så tilfeldig att oljetrykksgiveren har tatt kvelden? Har ikkje fått målt trykket enda. Brukte Texaco 10 40 diesel motorolje. Noen som har vært bortig noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en annen eldre bil (dog ikke BMW) hadde jeg samme problem at oljetrykket sank når motor var varm.

Jeg konkluderte med at oljen var for tynn når den ble varm og dermed klarte ikke å holde trykket oppe. Tappet 10w40 oljen ut og hev på 5w50, og det gjorde at oljetrykket økte slik ikke oljetrykkslampen begynte å lyse.. Kan være det er noe annet her, men ville hvertfall dele noe slikt jeg var borte i... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fant 524td i smøretabellen, det jeg fant ut var at denne motoren skulle ha en 0w40 olje (Castrol), den oljen du har tappet på er noe tykkere en det som er anbefalt, men det skal i utgangspunktet ikke ha noe å si på sommerentemperatur. Du burde fått sjekket oljetrykksgiveren før du eventuelt bytter olje på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0w-40 castrol skal du hvertfall ikke helle på. og hvertfall ikke castrol!

Tull [-X

det er så langt ifra tull som det går ;)

Jo det er tull, slutt med det pisspreike du sprer rundt deg. Svake sinn kan faktisk tro på deg. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...