Gå til innhold

Hvilken lambdasonde?


Hangmanibal
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg blir i allefall irritert om jeg må kjøpe ny sonde igjen.. trodde jeg kjøpte rett første gang, for på bildet hos schmiedmann av denne (bosch) sonden hadde den sånne fargede ledninger -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg loddet om ledningene slik som i denne tråden: http://www.bimmerwerkz.com/forum/3-seri ... 42017.html

jeg loddet som sist to ekstra ledninger så jeg kunne se hvilke signal som kommer fra sonden, men fikk samme resultat som sist når jeg måler spenning mellom de to ledningene. Men nå jeg målte en og en av de to (mot jord/karroseri) fikk jeg 5v i ene og litt over 100mV i den andre. Den med 100mV varierer mellom 90 og 120mV, noe som er alt for lite hvis det er signalkabelen.

Jeg koblet på et oscilloscop, og ut fra det så vil jeg si at lamdasonden er død;

Jeg gidder ikke å prøve på dette mer, så jeg bestillte ny sonde som forhåpentligvis er riktig denne gang [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ble tilslutt orginal sonde fra bmw til nesten 3000 på meg. Koed klarte også sende feil type, og de hadde strøket over delenummeret fra produsenten og klistret på nummeret på delen jeg hadde bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det ble tilslutt orginal sonde fra bmw til nesten 3000 på meg. Koed klarte også sende feil type, og de hadde strøket over delenummeret fra produsenten og klistret på nummeret på delen jeg hadde bestilt.

Hadde de satt numre på den forje lamdaen som ikke funket? Funket den originale lambdaen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har strøket over nummeret fra produsenten som tilsa at det var en bosch sonde, og hadde klistret på delenummeret jeg hadde bestilt. Når jeg åpnet esken var det bosch sonde som var inni, så de rett og slett bare brydde seg ikke om hvilken sonde jeg hadde bestilt. Jeg er faktisk ikke sikker på om den virker, for når jeg dro på eu kontroll så sjekket han ikke avgassen, men bilen går bra, hadde blitt fengsel om jeg hadde blitt stoppet i undervannstunellene fra Stavanger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...