Gå til innhold

BMW 335i. Med eller uten x-drive?


mbergan
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du først har sleng ja. Klart at hvis det først slipper er det bedre med 4wd, men i alle andre scenarioer kan vi være enig at det er bedre for veigrepets skyld i sving med mindre vekt, ergo rwd.

Jeg vil faktisk påstå at i alle andre scenarioer er det få, om noen, her som hverken pleier eller er gode nok til å kjøre såpass på grensa at det gjør noen forskjell til dagligdags.

Men, sånn man bruker bilen til hverdags bidrar 4wd til at man stort sett alltid vet at man kommer seg opp den siste kneika, ut av krysset før dusten på 4 stive torpederer deg i siden, får tatt løs med hengeren på slep osv osv..

Kanskje bruker du en hundrings ekstra i bensin pr mnd kontra 2wd men tenker man nå på det når man kjøper bil med den største motren den ble levert med..

Og som et apropos, hadde besøk av en kompis som kjører E90 2wd i kveld. Han kom seg ikke opp til huset, og jeg hadde ikke anelse om at det var glatt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne diskusjonen er litt tåpelig. Jeg kjører selv 2wd og det funker flott. Eneste stedet jeg ikke alltid kommer opp på første forsøk er på hytta til svigers. De prøver å mobbe meg for det men kommer som regel opp til slutt så da funker det fint for meg:)

Men selv om jeg har 2wd så skjønner jeg veldig godt at 4wd funker klart best i den virkelige verden og skulle gjerne hatt det selv også. Jeg ser på bilen til Mrqlan som den ultimate bilen her i norge. Den gruser en M3\M5 7 av 10 ganger pga føret vi har her.

Men det er klart at på en tørr asfalt bane så blir den kjørt fra som mange her nevner men for de fleste er det viktigere hva bilen faktisk presterer i hverdagen og ikke hva den kanskje kan i teorien hvis forholdene ligger til rette for det.

Virker som veldig mange kjøper bil her utifra hvor lett det er å få ut rævva og det er ikke særlig vanskelig på en bil med x driver heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det systemet er på ingen måte sammenlignbart med de 4wd systmer vi har på gatebiler ;)

Nå er det seint nå.

Systemet er nok annerledes, men bilen har drift på alle 4 når bilen passerer 120 km/t. P.g.a. reglementet har de ikke lov å bruke det i lavere hastigheter, men det er jo merkverdig at de velger å ha quattro i hastighetene over 120 km/t, da skulle man jo tro at forskjellene var mer eller mindre visket ut.. Tydeligvis mener de at firehjulstrekken er såpass positiv selv i hastigheter over 120 km/t. Finner det noe spesielt at FIA ikke tillater det under 120 km/t, er de redd for at S1-overlegenheten skal nå LMP klassen...? :) Poenget var uansett at selv de raskeste bilene i LMP klassen nå faktisk begynner å utforske firehjulstrekk, noe som bare for noen få år siden var helt uaktuelt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke 4wd i den forstand, det er omtrent som KERS i f1. Har absolutt ingenting med vanlig 4wd å gjøre, det er bare en måte å få krefter som ellers ikke fantes ned i bakken.

DCA, du heller bensin på ei dau and. Mitt opprinnelige innlegg er helt riktig, og jeg tråkker på ingen måte på 4wd gjengen sine tær (med mindre de er ekstremt nærtagne da). At du velger å ikke forstå hva jeg skriver får du stå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om jeg har 2wd så skjønner jeg veldig godt at 4wd funker klart best i den virkelige verden og skulle gjerne hatt det selv også. Jeg ser på bilen til Mrqlan som den ultimate bilen her i norge. Den gruser en M3\M5 7 av 10 ganger pga føret vi har her.

Er det snø og is 7 av 10 ganger i året? :lol: Nei, tror du skyter deg selv i feil fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om jeg har 2wd så skjønner jeg veldig godt at 4wd funker klart best i den virkelige verden og skulle gjerne hatt det selv også. Jeg ser på bilen til Mrqlan som den ultimate bilen her i norge. Den gruser en M3\M5 7 av 10 ganger pga føret vi har her.

Er det snø og is 7 av 10 ganger i året? :lol: Nei, tror du skyter deg selv i feil fot.

Nei, men det er vått, fuktig, glatt, fullt av grus pga grusing av veier osv så er endel dager i året.

Men det er klart det er alt etter behov, bor på på flata på sørlandet og ikke ferdes på fjellet skjønner jeg godt at det ikke er nødvendig med 4x4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DCA, du heller bensin på ei dau and. Mitt opprinnelige innlegg er helt riktig, og jeg tråkker på ingen måte på 4wd gjengen sine tær (med mindre de er ekstremt nærtagne da). At du velger å ikke forstå hva jeg skriver får du stå for.

Hehe.. det var litt liv i den daue anda.

Jeg har også alltid sagt at rwd ER det som går fortest i svinger og argumentert med formel 1 osv, dog de fleste har vært enige i akkurat det.

MEN at det en dag kommer ett 4wd system som er så lett og bra at det faktisk danker ut rwd - skal man slett ikke se bort ifra :)

SÅ jeg forstår nok veldig godt hva du sier, skulle bare pirke litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DCA, du heller bensin på ei dau and. Mitt opprinnelige innlegg er helt riktig, og jeg tråkker på ingen måte på 4wd gjengen sine tær (med mindre de er ekstremt nærtagne da). At du velger å ikke forstå hva jeg skriver får du stå for.

Hehe.. det var litt liv i den daue anda.

Jeg har også alltid sagt at rwd ER det som går fortest i svinger og argumentert med formel 1 osv, dog de fleste har vært enige i akkurat det.

MEN at det en dag kommer ett 4wd system som er så lett og bra at det faktisk danker ut rwd - skal man slett ikke se bort ifra :)

SÅ jeg forstår nok veldig godt hva du sier, skulle bare pirke litt :)

Faller ikke det F1argumentet på sin egen urimelighet? Er temmelig overbevist om at WRC har gått for 4wd og de er det vel mest naturlig å sammenligne med om motorsporten skal involveres..

Men, hvem her er det så kjører så hardt til vanlig at de ville blitt hemmet av at det var 4wd på bilen, og hvor bor dere?

Jeg skal nemlig holde meg langt unna deres trakter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du er ute etter siden du sikter til mine innlegg her.

Les hva jeg skrev. Hvorvidt noen kjenner det eller ikke, er opp til dem. Men 4wd har aldri, og vil aldri, gi bedre _grep_ i sving (dette er faktisk det eneste jeg hevder kvasi). Dersom folk ikke skjønner dette, så sett dere ned, se for dere et hjul, og forklar hvordan 4wd gjør at dette hjulet har mindre lett for å skli sideveis.

Tenkte meg det.

Hvis du kjører på slike veger, og med en slik kjørestil som man har i wrc så tror jeg du må gå inn i deg selv før du prøver å skyte andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke siktet til dine innlegg. At du ble med i quoten av DCA var ikke planlagt, og ikke var det vel du som brukte F1 som argument?

Og hvis du gidder å lese det jeg faktisk skriver så spør jeg om folk flest her faktisk kjører så fort til hverdags at de mener 4wd vil være til hinder, ikke at jeg gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...