Gå til innhold

BMW 5-Serie M-Sport er levert


 Share

Anbefalte innlegg

Mente du skulle beholde grillen slik du har den nå, altså slik den fremstår på bildet :) Altså ikke gjør grillen sort, som du var inne på tanken på! Har nok ingen bilder av bilen enda, da vi skal hente den på torsdag! Den er på vei med båten fra Tyskland nå. Vurderte å kjøre de samme felgene som du snakker om også på vinterhjulene, 19" er mer enn stort nok med tanke på alle "slagene" hjulene utsettes for på vinterstid, greit med litt gummi også :) Tror den dekkdimensjonen du nevner skal passe bra, har selv kjørt med både 245 på en 09 A4 som vi har, samt 275 på en Q7 vi hadde, det flyter litt på slaps o.l., men slik må det nok bare bli :)

Akk, ja nei grillen på min bil blir værende på. Vurderer litt å bruke orginalen (sort og blank grill) på 19" om vinteren, men dette på jeg se på når jeg får på 19" felgene. Når jeg hentet bilen byttet jeg felgene før jeg byttet grillen, så fikk ikke sett da hvordan 19" felgene blir med denne blanke grillen. Du har noe veldig annet maskineri i bilen din. Vært morro å kjent momentet den der har å servere kontra min knappe 400nm. :) Men angrer ikke, min flytter seg greit nok til å bare være ei kosevogn jeg bare loffer rundt i og nyter hverdagen når jeg er hjemme fra sjøen! 8) Hvit bil tar seg bra ut på mørke kvelder, så blir nok noe fine bilder etterhvert. Ja det blir litt brede dekk på vintersføre, men vurdere litt å kjøpe en annen bil for vintersbruk, og kun bruke denne på de "perfekte" vintersdagene med "optimalt" føre. Har lite løst å surfe på slafs og vaskebrett med denne. Kjøpte du med noe større anlegg i bilen? Like etter jeg sendte bestillingen, så kom BMW med Bang & Olufsen anlegg. Ville allerhelst hatt dette, men da var det for sent å bytte fra HiFi Pro. til B&O.

Takker ellers folkens for feedback :) Det er trivelig lesning! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :) Tror nok ikke forskjellen vil være stor av grill-forskjellene, men den ser jo "eksklusiv" ut den du har på nå, og den skiller seg litt ut :) Har vært ute å prøvd M550dX for en måneds tid siden, og bilen kjennes meget bra ut! Klart det er kraftig maskineri med 381 hk og 740 nm, men draget blir annerledes enn hva det blir av en sprek bensinmotor. Den drar godt, men draget er jevnt, fremfor brutalt! Men når man ser på HUD´n så ser man at det går fort oppover ;) Har en hvit A4 fra før av også, så velger fortsatt den hvite fargen fremover, liker det meget godt! Vi vurderte å sette på B&O, men det kostet den nette sum av 55 000, så det var litt "ivrig" for å få noen alu. ringer med B&O skrift på ;) Hifi Pro spiller vel strengt tatt mer enn bra nok! Har en mildere utgave av B&O sitt system i A4´n, og det er svært bra, men forskjellene er ikke verdt 40-tusen for min del! Bilen ble dyr nok fra før av :P Vi var derimot svært intr. i å få det nye multifunksjonsdisplayet, men det var jo selvsagt forsinket, slik at da ville vi kanskje ikke få bilen før rundt juletider.. Tror det skal gå veldig fint med 255 på vinterføre, bilen er tung og godt satt opp, slik at det skal nok ikke bli noe problem. Kjørt MYE på vinterføre med 245 på A4´n samt 275 på Q7´n, og det har aldri vært noe problem.. Det er klart at disse har jo quattro, så det hjelper jo noe på "flyten" og stabiliteten på vinterføre, men tror nok det skal gå fint likevel ;) Skal du ha deg en artig vinterbil, så får du kjøpe deg en eldre Audi med quattro, da kan du både ha det moro, og komme deg raskt frem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres grymt ut. Gleder meg til å se bilder av gliset! Selv om jeg har en viss anelse om hvordan den kommer til å se ut, og hvordan grillen kommer til å være på din bil. Ja tenker litt på en 4WD fra Audi. Ha en som man kan skru litt på om sommeren, og kjøre på om vinteren. Driver å surfer litt etter det nå mens man er offshore. hehe! Time will show! Må du ta mye bilder av bilen når den kommer! Din kommer vel med blanke eller grå/karbon farget speilhus. Prøvde å få tak i det selv, men akkurat det var ikke så enkelt å få tak i... :? Eneste andre jeg lurer litt på er å se om man får tak i LED lys eller Xenon i tåkelysene. Lar dette seg monteres enkelt, og mister man hele garantien på bilen pga dette? Hørte man mister garanti på girkasse, motor, elektronikk, understell og bremser om man chipet bilen. Tok man i tillegg å la folie over deler av bilen, så har man mistet hele garantien på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en veldig lekker bil! Morsomt at det kommer flere hvite F10/F11'er i Tromsø :)

Hvilket utstyr puttet du på din? Har du EDC understell? Ser veldig "riktig" ut på bilder med 20" M hjul og grillen, og det ser neppe verre ut i virkeligheten selv om jeg ennå ikke har fått den æren å se den selv ;)

På min F11 kjører jeg 245/40-19" Nokian Hakkapelita 7 piggdekk på de originale 19" M sport hjulene, og det fungerer veldig bra på alt slags vinterføre. På de verste vinterdagene har jeg imidlertid en bruksbil som får ta støyten, selv om det for fremkommelighetens skyld ikke er noe behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres grymt ut. Gleder meg til å se bilder av gliset! Selv om jeg har en viss anelse om hvordan den kommer til å se ut, og hvordan grillen kommer til å være på din bil. Ja tenker litt på en 4WD fra Audi. Ha en som man kan skru litt på om sommeren, og kjøre på om vinteren. Driver å surfer litt etter det nå mens man er offshore. hehe! Time will show! Må du ta mye bilder av bilen når den kommer! Din kommer vel med blanke eller grå/karbon farget speilhus. Prøvde å få tak i det selv, men akkurat det var ikke så enkelt å få tak i... :? Eneste andre jeg lurer litt på er å se om man får tak i LED lys eller Xenon i tåkelysene. Lar dette seg monteres enkelt, og mister man hele garantien på bilen pga dette? Hørte man mister garanti på girkasse, motor, elektronikk, understell og bremser om man chipet bilen. Tok man i tillegg å la folie over deler av bilen, så har man mistet hele garantien på bilen.

Det er "grå aluminium" farge på speilene på M550´n. Minner nesten litt om Audi sine S/RS speil, men da ikke så blanke :) Vurderer selv å sette inn en 2.2 turbo eller 2.7 biturbo i den A4´n vi har nå, noe som kan bli en artig bil ;) Jeg ville nok ikke satt inn xenon i tåkelysene, da jeg har hørt at en del av de avgir elektronisk støy som kan påvirke andre systemer i bilen.. Ville da heller valgt noen Xenonlook-pærer, eller LED som du sier! Nå er det ikke tåkelys på M550´n, så det "problemet" har heldigvis ikke jeg ;) Hvis du skifter til LED eller Xenonlook pærer, så skal ikke de ha noe som helst å si på garanti, men om du monterer Xenon kan de nok krangle litt om noe skulle skje med det elektriske systemet.. Mener virkelig at om du legger folie på bilen så mister du garanti? Det hørtes da svært overdrevet ut.. Dette er da vel strengt tatt mer beskyttende enn hva det er skadelig.. Litt typisk tyskerne, de skal jaggu være vanskelige når det gjelder enkelte ting.. Har selv brukt noe som heter Plastidip på deler av den ene A4´n vi har, og kan ikke tenke meg at Audi nekter meg garanti av den grunn.. Chip derimot, der er de vanskelige å ha med å gjøre.. Nå er jo min over 3 år uansett, så da spiller det vel ingen stor rolle :) M550´n tror jeg ikke trenger noen chip med det første... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...