Gå til innhold

Vil E21 323i stige i verdi?


EirikL
 Share

Anbefalte innlegg

W123 har økt i verdi de siste årene. Du må nok ut med 50-70 000 for en bil i fin stand med lav kilometer. Hvis du er heldig finner du kanskje en med lite rust til 20 000.

Jeg kan ikke helt se at dette stemmer. Ja, en fin C123 280 går kanskje for den prisen. Men det er fortsatt mange ordinære W123/S123 200 og 230 på veiene, og de til salgs er ikke prissatt så høyt selvom de har lite rust.

Det er mange på nett som ønsker å hause opp veteranbil-markedet, men problemet er at etterspørselen ikke er der. Det er faktisk ikke så mange nordmenn som ønsker å bruke masse penger på tyske veteranbiler....Se f.eks på prisene på MB W116 S-klasse, W201, W124, BMW E23 etc...De blir ikke solgt for fantasisummer, fordi de forblir en nr 3 bil i husholdningen som egentlig er unødvendig luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av de største E21 entusiastene her og jeg har fulgt med på disse bilene i mange år. Svaret på spørsmålet er "Ja, en pen og original 323 vil stige i verdi". Dessverre er E21ene temmelig upopulære sammenlignet med de tidligere 2002ene og de senere E30ene, og verdipotensialet er mye lavere enn disse modellene. I Norge merkes dette enda tydeligere enn i Tyskland, fordi markedet her er mye mindre enn i Tyskland og det er nok bare et dusin BMW-entusiaster her til lands som er villige til å betale tyske priser for en E21.

Litt prisinfo; for 6-7 år siden fikk man en meget pen 323 for €6-8000 i Tyskland, og nå ligger de på €10-12000. På samme tid ble det annonsert en nydelig bil her hjemme for 75000 kr, og fremdeles er nok det en høy pris her på berget.

Så, hvis målet er å ha en 70/80-talls BMW som investeringsobjekt, så er det langt tryggere å gå for en pen 2002 eller en E30 325 (eller enda bedre; en E30 M3)..... E21 (og til en viss grad også E24 og E28) må nok betraktes som "utskudd" i BMW-familien og dermed et tvilsomt investeringsobjekt....

Til tross for det så har jeg ingen problemer med å anbefale E21 som entusiastbil; begrenset antall, fine linjer, artige kjøreegenskaper og NYDELIG lyd gjør at man blir varm om hjertet og smiler fra øre til øre hver gang man sitter bak rattet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W123 har økt i verdi de siste årene. Du må nok ut med 50-70 000 for en bil i fin stand med lav kilometer. Hvis du er heldig finner du kanskje en med lite rust til 20 000.

Jeg kan ikke helt se at dette stemmer. Ja, en fin C123 280 går kanskje for den prisen. Men det er fortsatt mange ordinære W123/S123 200 og 230 på veiene, og de til salgs er ikke prissatt så høyt selvom de har lite rust.

Det er mange på nett som ønsker å hause opp veteranbil-markedet, men problemet er at etterspørselen ikke er der. Det er faktisk ikke så mange nordmenn som ønsker å bruke masse penger på tyske veteranbiler....Se f.eks på prisene på MB W116 S-klasse, W201, W124, BMW E23 etc...De blir ikke solgt for fantasisummer, fordi de forblir en nr 3 bil i husholdningen som egentlig er unødvendig luksus.

Mulig du har rett, men i statene går strøkne w123 diesel-utgaver for 50-100 lapper! Det er ekstremt.. vet ikke om de prisene kommer til Norge. Men er rimelig sikker på at det ikke er noe problem å få solgt enn 300 turbodiesel for 50-60 tusen dersom den har gått f.eks 200 000km og er i originalstand.

Jeg solgte min for 25, hadde sikkert 60-70 henvendelser på den i etterkant, den var ikke godkjent med motor/kappa fjærer, ikke registrert og gjensto en del jobb før EU.

Problemet er at markedet vil nok bli mindre, i og med alle avgiftene og denne trend-generasjonen som vokser opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette egentlig så viktig? Har man en pen originalbil man setter pris på har det vel lite å si om man selger den etter 4 år for 5000kr mindre eller mer enn man kjøpte den for? Vi snakker jo maks en sydentur i verditap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...