Gå til innhold

(e39 528ia) noen her som har peiling på abs sensorer?


Freddaa
 Share

Anbefalte innlegg

Uten å vite om det er en annen feil du har, så hadde jeg et lignende problem på min E39 etter å ha byttet sensor på høyre framhjul.

Vi sjekket at den nye sensoren virket (koblet på en computer på datapluggen og kunne lese av hastigheten på hjulet når vi roterte det), men like fullt kom ABS-lyset på etter kort tid når jeg begynte å kjøre.

Det var ikke nok å slette feilen fra det overfladiske minnet, men de måtte dypere ned i systemet og re-boote det. (var et verksted med riktig dataverktøy som gjorde dette).

Etter at feilen var slettet og systemet restartet ble feilen borte for godt.

Som sagt, vet ikke om dette er ditt problem, men det var som sagt ikke nok å bare slette feilen i minnebanken på min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet sensor 3 ganger før jeg fikk en som funket. Kan være uheldig noen ganger og abs sensorer er det mye feil på fra fabrikk. Bruk inpa eller lignende til og teste sensoren med live data så du ser om den registrerer eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stor fare for at mitt innlegg er helt på bærtur :) Men, hva er problemet? Er det at lyset kommer på, eller vil ikke automatkassen gire opp som den skal? Om det er en feil med ABS sensor tror bilen du svinger og vil ikke gire opp.

Jeg hadde et problem med at bilen ikke ville gire fra 3. gir og oppover, fungerte helt fint i manuell. Dette problemet var samtidig med at ABS lyset og antispinn lyset kom på. Et verksted som kjørte en diagnose anbefalte bytte av ABS sentralen, til ca 10 000,- eller hva det var. Jeg blåste ren sensoren med trykkluft og problemet var borte et par dager før dem kom tilbake. Jeg fikk byttet olje på kassen, da det visstnok kunne hjelpe i følge en jeg snakket med hos BMW. Ved en tilfeldighet så verkstedet at det var en løs jordledning på girkassen og fikk strammet denne. Aldri vært noe problem siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den girer ikke ordentlig opp og ned! Vis jeg kommer inn til lyskryss feks og bremser ned til bilen står stille og gasser med en gang da! Da slurrer den bare også må jeg vente ca 5 sek! Utrolig plagsomt det der!! Og jeg har tatt diagnose av bilen og det er den høyre sensor forran som er gåen! Men hvor sitter jordingen til girkassen?

Noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...