Gå til innhold

PDC Ryggesensor


randers
 Share

Anbefalte innlegg

hvis det piper i bilen med en gang du setter den i revers så er det noe galt med de. piper i ca 1-2 sek. hadde problemer med mine på e46.

Når jeg setter den i reversen begynner den bippe fast med ca 1 bipp i sekundet. Dette varer helt til jeg tar den ut av revers. Om det er noe i nærheten av sensorene eller ikke påvirker ikke hverken tonehøyde eller frekvens på bippen, den holder seg uforandret. Displayet under speedometeret viser ikke noe info fra pdc.

Du har kun bak PDC?? Prøv å ta ut sensor og måle volt. Det er lett å ta ut sensor med vanlig fangen. Hvis du ha M5, så må du av med fangen for å få ut de to sensorene i midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være brudd i ledningene også, det har jeg også hatt og da drev den og peip uten grunn.

Etter jeg fiksa det ble alt bra.

Jeg har m- fanger bak, jeg bytta begge inner sensorene uten og ta av fanger, fikk hånda opp i mellom og løst dem ut. Fikk også ned hele el nettet uten og ta den av :P (Vet ikke hvordan det er på sedan vel og merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det piper i bilen med en gang du setter den i revers så er det noe galt med de. piper i ca 1-2 sek. hadde problemer med mine på e46.

Når jeg setter den i reversen begynner den bippe fast med ca 1 bipp i sekundet. Dette varer helt til jeg tar den ut av revers. Om det er noe i nærheten av sensorene eller ikke påvirker ikke hverken tonehøyde eller frekvens på bippen, den holder seg uforandret. Displayet under speedometeret viser ikke noe info fra pdc.

Du har kun bak PDC?? Prøv å ta ut sensor og måle volt. Det er lett å ta ut sensor med vanlig fangen. Hvis du ha M5, så må du av med fangen for å få ut de to sensorene i midten.

Har bare pdc bak ja. Er vanlig preface fanger, men må nok av med hele fangern for å komme til sensorene, iallefall de 2 i midten. Får heller prøve å måle i kontakten på kontrollmodulen. Men hva oppnår jeg med å måle spenningen? Hvilken spenning skal der være. Nå tikker jo alle sensorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være brudd i ledningene også, det har jeg også hatt og da drev den og peip uten grunn.

Etter jeg fiksa det ble alt bra.

Jeg har m- fanger bak, jeg bytta begge inner sensorene uten og ta av fanger, fikk hånda opp i mellom og løst dem ut. Fikk også ned hele el nettet uten og ta den av :P (Vet ikke hvordan det er på sedan vel og merke).

Dersom det var brudd ut til en sensor regner jeg med den hadde kommet opp på diagnose. Og alle sensorene tikker så tviler litt på at det er ledningsbrudd ut til sensorene, men det kan jo hende. Hadde du sensorer som ikke tikket når du hadde ledningsbrudd?

Ledningen til i-bus er det åpenbart også kontakt på, ellers hadde den ikke kommet opp på diagnose. Kanskje det er selve kontrollmodulen som er mongo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være brudd i ledningene også, det har jeg også hatt og da drev den og peip uten grunn.

Etter jeg fiksa det ble alt bra.

Jeg har m- fanger bak, jeg bytta begge inner sensorene uten og ta av fanger, fikk hånda opp i mellom og løst dem ut. Fikk også ned hele el nettet uten og ta den av :P (Vet ikke hvordan det er på sedan vel og merke).

Dersom det var brudd ut til en sensor regner jeg med den hadde kommet opp på diagnose. Og alle sensorene tikker så tviler litt på at det er ledningsbrudd ut til sensorene, men det kan jo hende. Hadde du sensorer som ikke tikket når du hadde ledningsbrudd?

Ledningen til i-bus er det åpenbart også kontakt på, ellers hadde den ikke kommet opp på diagnose. Kanskje det er selve kontrollmodulen som er mongo.

Var en periode utrolig mye tull med meg, endte med at jeg har byttet alle 8 sensorene. Noen tikket ikke, noen tikket svakt og ga kun piping 15-20 cm i fra.. Eller en viss avstand.

Men jeg hadde mye dritt i kontakten, og ene pinnen var knekt pga rust. Etter jeg bytta modulen ble alt flott igjen. :)

Jeg har også byttet sensorer i midten på pre face bakfanger uten og demontere noe. Klarte akkuratt og brette unna litt og trykke hånda oppi.. Men det var trangt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...