Gå til innhold

E21 320. Fra vrak til glis? Update, sveising på gang :)


BmOle
 Share

Anbefalte innlegg

Liten tilstandsoppdatering.

Siden jeg ikke har nøklene til dører og bagasjelokk, kun tenningslås kan jeg ikke låse bilen. Men trodde nok bilen skulle få så trygt uttafør garasjen. Men nei.

Resultat etter herverk er. Jeg må kjøpe nytt instrumentpanel. noen nye deler i dashbord og nye lykter bake. Framme håper jeg ikke att lyktene er knust. Ble så arg jeg orket ikke og gå fram og se.. Menmen, ikke den værste delen og skifte delene, men fortsatt ganske surt.. Da trenger jeg foreløpig..

Nye framskjermer, nye viftestillere i dashboard, altså over musikkspilleren.

Nye baklykter, nytt instrumentpanel. Og nøkler med låsesylinder til dører framme og bagasjelokk.

Surt, nå som økonomien er så stram siden jeg går skole...

Noen som ikke tilfeldigvis skulle hatt noe sånt liggende?

instrumentpanel burde være ifra en 320 forgasser, sålenge glaset er helt og samme turteller er det går det bra.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I dag startet jeg opp E21 og sjekket etter frostveske osv, bilen startet nesten med en gang etter å ha stått i 2-3 måner stille.. Bilen skal snart bli begyndt på :)

Driver og ordner til di BBS felgene, 2 felger har småskader i form av kantkjøring og en liten nesten ubemerkelig bulk.

I dag har jeg vasket felgene, pusset og ordnet, så er di klare til lakkering snart. Skal ha på noen vinterdekk på dem i morgen. Kommer bilder ut over kvelden til dem som er intrisert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rim Update!

Slik så dem ut FØR..

580886_4002284532281_1996182854_n.jpg

Under pussing, ble utolmodig på den siste felgen og reiv av maskeringen igjen og pussa meg ferdig!

IMAG0457.jpg

Når jeg omsider ble ferdig så vasket jeg felgene med tynner, blir greit ør i hode av det ! :lol:

IMAG0460.jpg

Ble passe greit, var litt redd for att fargen ble så lys, men heldigvis ble den mørkere når det tørket litt :)

IMAG0461.jpg

IMAG0462.jpg

Det ble heeeelt greit resultat egentlig!

Disse felgene skal brukes til godkjenning, reservefelger ellerno sånt.

Bilen skal flyttes hit og dit i vinter, til diverse plasser jeg holder på, så derfor blir det vinterdekk på dem :)

IMAG0470.jpg

Ros eller ris ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tilstandsoppdatering.

Siden jeg ikke har nøklene til dører og bagasjelokk, kun tenningslås kan jeg ikke låse bilen. Men trodde nok bilen skulle få så trygt uttafør garasjen. Men nei.

Resultat etter herverk er. Jeg må kjøpe nytt instrumentpanel. noen nye deler i dashbord og nye lykter bake. Framme håper jeg ikke att lyktene er knust. Ble så arg jeg orket ikke og gå fram og se.. Menmen, ikke den værste delen og skifte delene, men fortsatt ganske surt.. Da trenger jeg foreløpig..

Nye framskjermer, nye viftestillere i dashboard, altså over musikkspilleren.

Nye baklykter, nytt instrumentpanel. Og nøkler med låsesylinder til dører framme og bagasjelokk.

Surt, nå som økonomien er så stram siden jeg går skole...

Noen som ikke tilfeldigvis skulle hatt noe sånt liggende?

instrumentpanel burde være ifra en 320 forgasser, sålenge glaset er helt og samme turteller er det går det bra.

:)

Er det mulig?! Hadde blitt så forbanna! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Liten tilstandsoppdatering.

Siden jeg ikke har nøklene til dører og bagasjelokk, kun tenningslås kan jeg ikke låse bilen. Men trodde nok bilen skulle få så trygt uttafør garasjen. Men nei.

Resultat etter herverk er. Jeg må kjøpe nytt instrumentpanel. noen nye deler i dashbord og nye lykter bake. Framme håper jeg ikke att lyktene er knust. Ble så arg jeg orket ikke og gå fram og se.. Menmen, ikke den værste delen og skifte delene, men fortsatt ganske surt.. Da trenger jeg foreløpig..

Nye framskjermer, nye viftestillere i dashboard, altså over musikkspilleren.

Nye baklykter, nytt instrumentpanel. Og nøkler med låsesylinder til dører framme og bagasjelokk.

Surt, nå som økonomien er så stram siden jeg går skole...

Noen som ikke tilfeldigvis skulle hatt noe sånt liggende?

instrumentpanel burde være ifra en 320 forgasser, sålenge glaset er helt og samme turteller er det går det bra.

:)

Er det mulig?! Hadde blitt så forbanna! :twisted:

Blei faktisk ikke forbanna :S bare litt skuffet og oppgjidd over enkelte mennesker.

Men det ordner seg for kjekke karer! :D Slike ting har skjedd før meg før, men aldri stoppa meg :)

Men jeg må innrømme jeg gleder meg litt til da jeg får ordna det personen ødela, og personen skjønner jeg fiksa de uten at han fikk høre noe "rykter" om hvor sint jeg ble. Og vertfall ikke at jeg gjorde noe nummer ut av det. Så fikk ikke han ødelegg for meg likevel, vertfall ikke humøre mitt :)

På den måten er det også lettere å finne ut hvem det er. Forsnakkelse kan alle gjøre, og vertfall på ting man tenker mye på.. Har skjedd før jeg har funnet ut slike ting med folk på den måten før :)

kommer en liten update strax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw E21 Update!

Har fått tak i papirer! venter bare på underskrift :D!

2 ting som skjer for tiden. Det ene er rust, og det andre er interiør !

Satt og grubla litt på dette med skinn interiør.. Er jo nesten ikke og oppdrive til E21..

E21 Coupe, og E36 coupe er jo begge 3 serie, så hvorfor ikke prøve? Endte opp med at jeg gambla på og kjøpe meg ett svart sports skinninteriør fra E36 ! framseter er jo ikke hokus Pokus og få modda skikkelig til, men jeg tenkte litt på hvordan det ville bli med baksetet.. Veel, det viser seg at sitteputa bake passet som hånd i hanske! og at feste på ryggen lar seg gjøre noe med.

Siden ryggen er 4 delt, har jeg mulighet til og gjøre noe med di ytterste delene, for det ble litt trangt. Snakk om 10-12 Cm på det verste.

Og feste på ryggen var jo ganske likt. Eneste jeg trenger og gjøre er å kappe orginalfestene og sveise dem litt lengre mot midten, og modde til passformen. Nede må jeg få til en skikkelig festeanordning siden det er en rygg med integrert belter i. Orginalbeltene til baksete blir tatt vekk, og de orginale beltefestene må flyttest ut fra midten og til sidene. Interiøret er ganske strøkent, trenger og sy opp 2 saumer som har raknet litt i framstolene, 1 saum på hver stol. Men den lokale sysjappa har vel noe utstyr jeg kan bruke. Og hodestøttene bake mangler jeg, men bruker de i fra stolene framme, og får dem trekt om i svart skay/skinn slik det vil matche så greit så mulig. Så da er egentlig dette med interiør i boks! Og ser fram til og kunne sette meg inn i bilen med skikkelige seter og ikke de gamle og slitne som var der.

Siden det interiøret jeg har, ikke er så fint og behagelig, så blir nok dette en veldig stor oppgradering!

bilder av interiøret får dere en annen dag, og av selve prosessen får dere senere .

Dere kan få bilder av det som ble gjort med rust i dag!

Bilen har vært rustsveist tidligere, tydligvis av noen som faktisk har gjort det skikkelig. Har til og med brukt en skikkelig fugemasse også!

Selv om det ikke ser så nydlig ut, så er det bra arbeid. Mangler og få tatt noen få hull. men det får bli senere.

Fikk heldigvis hjelp med 2 kompiser! Må stå ute i 10-12 kalde grader, så litt hjelp kommer godt med!

En kompis i full gang med sliping!

IMAG0610-2_zps48ea976b.jpg

Etter hvert fant vi fram noe skikkelig utstyr!

IMAG0611-2_zps93ea9833.jpg

The rust eating Stig !

Måtte ble hjelm, fant ikke briller, hehe.

IMAG0612-2_zps6e538f8a.jpg

Etter hvert så fant vi veien inn til rent og fint stål!

IMAG0614-2_zpscf670d71.jpg

Etter ett par timer med sliping i hver krik og krok, ble det hele sausa inn i en form for syre mot rust.

så ble det etter 15 effektive minutter vasket av, og tørket. Så ble det lagt på gode lag med sinkgrunning

Dere ser noen plasser jeg må sveise, dette får jeg ta når alle hjulbuer er tatt, så får jeg lappe alle hull på 1 dag!

IMAG0616-1_zps6b6295b4.jpg

Så når sinkgrunningen omsider tørket etter en stund med varmovn rettet mot seg, ble anticorrosive rustgrunning lagt på !

IMAG0617-1_zpscea880cb.jpg

Noen nye lag etter

IMAG0618-1_zpsca21d6a9.jpg

Skal få noen strøk til med tett lakk over denne grunningen. etter att jeg har fått sveist hullene som dere ser!

Tok tid og få lakken tørr før vi dro hjem! Måtte stå med varmekilde for og få det til og tørke skikkelig.

Etter sveising blir det hele lakkert med tett lakk, tectyl og bodyskyts!

Dette var det jeg hadde og vise for i dag.

Updaten ble først lagt ut på ett annet forum for noen dager siden.

Men kan oppdatere til det siste vertfall :)

Har rustsveist det som trengtest i hjulbuene framme, malte over det hele med brunox, og fikk lagt på tectyl, og når det tørker skal det få bodyskyts over seg. Er vel en greti beskyttelse ?

Fikk startet opp bilen, starta faktisk på 2 gangen med noen pump på gassen! Og skulle flytte bilen litt. Så plutselig mista jeg cluthen og jeg sto fast. heldigvis fikk jeg skubba den på parkeringsplassen.

Synst cluthpedalen ble rar, så jeg sjekket det. Det viste seg at staget som trykker stempelet inn hadde glidd av på en eller annen måte og havna utenom. Så jeg dro pedalen hardt bak og vippa staget tilbake igjen. Men da hadde stempelet kommet såppas langt ut det piplet litt bremseveske ut.

cluthen viser antyyydning, men ikke nok til og gire. Så jeg bestilte nye pakninger å sånt, og handla ny bremseveske. Så får vi se om det blir stell på cluthen i morgen :)

da tror jeg også att jeg river ut gulvteppe og stolene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se hvordan det interiøret blir.. Vurder omtrekking i skinn på mitt, men regner med det blir kostende skjorta og litt til...

Jeg og! Skal ivertfall sende deg en PM om hvordan det blir om du vil :)

Hva skal du ha for den skjermen til E21 ? Bor du langt fra Ålesund? :)

Eneste som kan være litt tidkrevende er jo å få seteryggen forsvarlig festet, og slanke di ytterste bitene på ryggenlitt og få dem og festet. Så er jo "sitteputa" egentlig bare og poppe på 2 vinkla 1.5-2 mm stål i PVC? plasten og få dem og skrudd fast. Framstolene er relativt enkle og få skrudd fast.

fikk det for 1500 kroner med en kjenning, ikke en eneste skade i setene bortsett fra 2 saumer som har raknet. Men det syr jeg til selv. Ikke hull, sigarettglo ellerno sånt! så er ganske fornøyd. Bare og rense og imprignere litt, og kanskje farge litt på 1 stol på sidestøtta på førersiden :)

Synst det var en god pris selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vertfall et bilde av setene, beklager dårlig bilde!

Dette er sportsstoler sant ? Er fra E36 Coupe :)

skinnseter_zps267109e4.jpg

Noen som vet om M-tech rattet fra E36 passer på E21 ?

Eller må jeg bytte om navene i rattene ? Noen som vet ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...