Gå til innhold

Ute etter E39? Ikke kjøp denne


Larsemann82
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så du mener altså at mengde rust er uvesentlig for tilstand?

Den var ny...

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Har jeg sagt det? Han fikk opplyst at det ikke var rust. Da skal det heller ikke være rust ;)

Vel, da er ditt forrige innlegg NOE misvisende og/eller mangelfullt.

Til topic, så kunne det vært interessant å vite hva trådstarter mener med rust på nevnte steder, er det lakkbobling, har lakken sprukket eller fått steinsprut som har gjort at den har flassa av noen steder? Er det gravrust, eller en mindre kosmetisk jobb å få i kurant stand igjen? Er jo tross alt snakk om en rimelig tilårskommen bil, mtp miljøet de lever i her i Norge.

Rustfri er et vidt begrep, og det er veldig avhengig av øynene som ser. Sånn er det bare, kan hende fleste av oss vil si den er omtrent rustfri, men det blir jo bare synsing uansett.

Ok. Deg om det. Men jeg mener at om du påstår at en bil er rustfri, så skal den være FRI for rust! Er det lakkbobling, sprukken lakk, steinsprut eller litt overflate rust så opplyser man jo om det? Ser virkelig ikke poenget med å påstå at bilen er rustfri om den ikke er det? Forstår ikke hvor du vil hen?

Klart jeg ser forskjellen på overflaterust og kjeks, men det betyr vel for faen ikke at overflaterust er noe som ikke trenger å opplyses i en annonse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er ditt forrige innlegg NOE misvisende og/eller mangelfullt.

Til topic, så kunne det vært interessant å vite hva trådstarter mener med rust på nevnte steder, er det lakkbobling, har lakken sprukket eller fått steinsprut som har gjort at den har flassa av noen steder? Er det gravrust, eller en mindre kosmetisk jobb å få i kurant stand igjen? Er jo tross alt snakk om en rimelig tilårskommen bil, mtp miljøet de lever i her i Norge.

Rustfri er et vidt begrep, og det er veldig avhengig av øynene som ser. Sånn er det bare, kan hende fleste av oss vil si den er omtrent rustfri, men det blir jo bare synsing uansett.

Ok. Deg om det. Men jeg mener at om du påstår at en bil er rustfri, så skal den være FRI for rust! Er det lakkbobling, sprukken lakk, steinsprut eller litt overflate rust så opplyser man jo om det? Ser virkelig ikke poenget med å påstå at bilen er rustfri om den ikke er det? Forstår ikke hvor du vil hen?

Klart jeg ser forskjellen på overflaterust og kjeks, men det betyr vel for faen ikke at overflaterust er noe som ikke trenger å opplyses i en annonse?

Han sa det var rust ett sted, og så er det snakk om definisjoner videre. Du kan ikke forvente at alle skal ha samme definisjonsnivå som deg, når det er snakk om personlige vurderinger. DET er hva jeg forsøker å få frem. Men du ser tydeligvis ut til å være med på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er ditt forrige innlegg NOE misvisende og/eller mangelfullt.

Til topic, så kunne det vært interessant å vite hva trådstarter mener med rust på nevnte steder, er det lakkbobling, har lakken sprukket eller fått steinsprut som har gjort at den har flassa av noen steder? Er det gravrust, eller en mindre kosmetisk jobb å få i kurant stand igjen? Er jo tross alt snakk om en rimelig tilårskommen bil, mtp miljøet de lever i her i Norge.

Rustfri er et vidt begrep, og det er veldig avhengig av øynene som ser. Sånn er det bare, kan hende fleste av oss vil si den er omtrent rustfri, men det blir jo bare synsing uansett.

Ok. Deg om det. Men jeg mener at om du påstår at en bil er rustfri, så skal den være FRI for rust! Er det lakkbobling, sprukken lakk, steinsprut eller litt overflate rust så opplyser man jo om det? Ser virkelig ikke poenget med å påstå at bilen er rustfri om den ikke er det? Forstår ikke hvor du vil hen?

Klart jeg ser forskjellen på overflaterust og kjeks, men det betyr vel for faen ikke at overflaterust er noe som ikke trenger å opplyses i en annonse?

Han sa det var rust ett sted, og så er det snakk om definisjoner videre. Du kan ikke forvente at alle skal ha samme definisjonsnivå som deg, når det er snakk om personlige vurderinger. DET er hva jeg forsøker å få frem. Men du ser tydeligvis ut til å være med på den.

Ok. Jeg gir meg i denne diskusjonen ;) Ser poenget ditt, men er fremdeles uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne (på en så gammel bil) så betyr rustfri at det ikke er rusthull, lakkrust enkelte steder må man tåle hvis man skal ha bil som er 10-12 år gammel

Feil, man kan ikke selge en 10-12 år gammel bil med betegnelse "rustfri". For det er den ikke, da bør man heller ikke skrive at den er rustfri.

Står det rustri, forventer jeg at den er rustfri. Er det rustblemmer får du skrive det i annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne (på en så gammel bil) så betyr rustfri at det ikke er rusthull, lakkrust enkelte steder må man tåle hvis man skal ha bil som er 10-12 år gammel

Feil, man kan ikke selge en 10-12 år gammel bil med betegnelse "rustfri". For det er den ikke, da bør man heller ikke skrive at den er rustfri.

Står det rustri, forventer jeg at den er rustfri. Er det rustblemmer får du skrive det i annonsen.

For å dra dette enda lengre da, anser du rust på bremseskiver, eksosanlegg og andre ulakkerte deler for rust i denne sammenheng også?

Om ikke er du like lite konsekvent selv som du forlanger selgere skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med scoot her, Sies det at en bil er rustfri, så forventer jeg at bilen er rustfri. Da på karosseri, kanaler, dørk etc.

Rust på bremseskiver, eksosanlegg og andre ulakkerte deler som du nevner a100abt, vil jeg påstå blir rett og slett litt usaklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med scoot her, Sies det at en bil er rustfri, så forventer jeg at bilen er rustfri. Da på karosseri, kanaler, dørk etc.

Rust på bremseskiver, eksosanlegg og andre ulakkerte deler som du nevner a100abt, vil jeg påstå blir rett og slett litt usaklig.

Like usaklig som å kunne forvente at en 14 år gammel bil er rustfri! Ingen 14 år gammel bil er helt rustfri på karosseri, kanaler, dørk osv.

Vis meg en eneste en, som ikke er av samlerinteresse og har vært lagra innendørs på alt unntatt et par soldager om sommeren.

Er snakk om å kunne være realistisk også, folk har forskjellig vurdering av rust, det må forventes at ikke alle har like høy terskel som de av oss som legger lista noe høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Men da lar man også være å skrive at den er rustfri ;)

Det er jo det som er hele saken, at folk har forskjellige vurderinger av hva som er rustfritt og ikke!

Du kan aldri forvente at en ordinær bileier har samme syn på saken som de av oss som setter bil høyt her i livet! På samme vis så kan ikke musikere forvente at data"nerder" eller bilfantaster nødvendigvis har samme forståelse av en ren akkord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust er et relativt begrep. Kan jo hende at det du mener er mye rust ikke samsvarer med det selger mener. Å henge ut selger pga det, er vel kanskje å gå litt langt.

x2. Hadde kommet langt i journalistikken ved å fremstå så "troverdig" som det trådstarter gjør. :applause:

På en annen side. Å påstå at en gammel bil er rustfri uten at den er det, det er utrolig useriøst. Bedre å opplyse om at den ser bra ut for rust etter eierens oppfatning. Men kom gjerne å se den f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...