Gå til innhold

Ute etter E39? Ikke kjøp denne


Larsemann82
 Share

Anbefalte innlegg

På en annen side. Å påstå at en gammel bil er rustfri uten at den er det, det er utrolig useriøst. Bedre å opplyse om at den ser bra ut for rust etter eierens oppfatning. Men kom gjerne å se den f.eks

Helt enig i dette, men så lenge noen bileiere ikke er like genuing interessert som de fleste av oss som gidder å bruke tid på bilen i slik grad mange av oss gjør, så blir det konflikt i meninger om hva som er bra/dårlig, rust/ikke rust osv. Hjelper ikke hva kjøper forventer om ikke kjøper er bevisst akkurat dette også.

Bil er jo forøvrig bare ett av titusenvis av forskjellige emner som havner i samme ulaget.

De fleste av oss skjønner jo også at det som regel alltid vil være mer å finne på bilen enn hva selger opplyser.

Jeg har sjøl fått problemer med å selge fordi jeg har for ærlige annonser/beskrivelser, det lønner seg ikke det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...Men da lar man også være å skrive at den er rustfri ;)

Det er jo det som er hele saken, at folk har forskjellige vurderinger av hva som er rustfritt og ikke!

Du kan aldri forvente at en ordinær bileier har samme syn på saken som de av oss som setter bil høyt her i livet! På samme vis så kan ikke musikere forvente at data"nerder" eller bilfantaster nødvendigvis har samme forståelse av en ren akkord.

Vennligst forklar meg hvordan man kan tolke et slikt ord forskjellig? RustFRI. Ligger vel i ordet at bilen da skal være rustfri.

For ordens skyld sikter jeg til bilens karosseri og lignende. Rustfri er et ord som blir brukt alt for ofte, og er bilen eldre enn 4 år bør man egentlig aldri bruke det ordet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Men da lar man også være å skrive at den er rustfri ;)

Det er jo det som er hele saken, at folk har forskjellige vurderinger av hva som er rustfritt og ikke!

Du kan aldri forvente at en ordinær bileier har samme syn på saken som de av oss som setter bil høyt her i livet! På samme vis så kan ikke musikere forvente at data"nerder" eller bilfantaster nødvendigvis har samme forståelse av en ren akkord.

Vennligst forklar meg hvordan man kan tolke et slikt ord forskjellig? RustFRI. Ligger vel i ordet at bilen da skal være rustfri.

For ordens skyld sikter jeg til bilens karosseri og lignende. Rustfri er et ord som blir brukt alt for ofte, og er bilen eldre enn 4 år bør man egentlig aldri bruke det ordet....

Vel, det er allerede forsøkt av flere enn meg. Evnen til å forstå, eller evnen til å ville forstå mangler tydeligvis.

Før eller senere skjønner du nok at ikke alle legger lista på samme nivå som deg sjøl.

I mellomtida kan du sammenligne denne situasjonen med en situasjon i hjemmet: fordi om far sier at huset er rent og nyvaska, kan mor si det er skittent og uvaska. Det blir faktisk det samme, flere forsøk orker jeg ikke. da får dere som ikke forstår/skjønner dette bare la være å forstå.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å dra dette enda lengre da, anser du rust på bremseskiver, eksosanlegg og andre ulakkerte deler for rust i denne sammenheng også?

Om ikke er du like lite konsekvent selv som du forlanger selgere skal være.

Haha, du kan ikke være seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å dra dette enda lengre da, anser du rust på bremseskiver, eksosanlegg og andre ulakkerte deler for rust i denne sammenheng også?

Om ikke er du like lite konsekvent selv som du forlanger selgere skal være.

Haha, du kan ikke være seriøs.

Like seriøs som å tro at en bil som har gått på salta veier, med stor andel av steinsprut i sitt liv, faktisk kan være rustfri etter over 10 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ble litt av en diskusjon det her:)

Prøvde ikke å henge ut selger, men heller advare andre for å spare de for en bomtur.

Jeg vet godt at en så gammel bil sjelden er rustfri. Og jeg hadde fint akseptert noen bobler og steinsprut. Det eneste jeg forventer av noen som selger bil, er ærlighet. dvs at bilen er som de sier. "Problemet" med denne var at selger opplyste at bilen kun hadde et lite sår på panser med litt rust. Da tenker jeg: Supert! Kanskje jeg kan gjøre et godt kjøp.

Bilen hadde gravrust flere steder. Bakluke, bakskjermer, framskjermer, kanaler, A-stolpe ++. I tillegg var det jalla-lakkert et par steder (sprayboks, feil farge). Hva finner man under der?

Hvis kjøper av bilen har peil på rust-fiks og lakkering, får vedkommende seg sikkert en bra bil. Bilen virket bra teknisk. Mye nytt på understell og bremser.

BTW: Har kjøpt meg bil. En 02 mod som ikke har en eneste rustflekk (skruene til skiltet bak var rustfrie....). Så de rustfrie bilene finnes, det er bare ikke så lett å finne de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...