Gå til innhold

Koed.no (original/uoriginal) bremsedeler.


mikalsh
 Share

Anbefalte innlegg

Uorginale klosser støver som F.

Mener det var på koed jeg kjøpte klosser sist, og etter en langkjøringstur på 20 mil var felgene allerede begynt å bli svarte. Og da var de nyvaska før turen.

Så det blir ikke slike klosser på meg neste gang vertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjørt på både uorginale klosser og orginale. Støver gjør de orginale også. Etter at asbest ble forbudt å bruke så støver stortsett alle klosser. Den lakken som er i senter på orginale skiver er stortsett ett lag med grunning. Disse ruster også etter kort tid. Pleier alltid og lakkere senter på skivene før jeg monterer. Da er de lett å holde rene og ikke minst rustfrie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gått for uoriginale bremsedeler. Har sett flere som har hatt problemer med kast i nye skiver, samt enkelte som klager over prematur slitasje på skiver.

Bremser er ikke stedet jeg, personlig, ville valgt å spare penger.

Sist jeg kjøpte uoriginale bremseskiver på koed var jo det faktisk FEBI skiver som dukka opp i posten, og de har jeg veldig god erfaring med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig orginale klosser til enkelte modeller støver mindre enn til andre modeller, men mitt inntrykk er at orginale BMW klosser til e36/e34 (som jeg har mest erfaring med) støver forferdelig mye og slettes ikke noe mindre enn de fleste uorginale klosser i billigklassen, men til gjenngjeld så virker de meget godt under de fleste forhold. Hvor mye klossene støver og slites har også stor sammenheng med kjørestil.

Om man vil ha lavt-støvende klosser er vel fortsatt EBC Green Stuff ett av de bedre alternativene, de er ikke så dyre, støver betydelig mindre, har god varighet og fungerer helt greit til daglig bruk.

Dog hadde M3´n min green stuff klosser når jeg kjøpte den og green stuff har definitivt ingen ting å gjøre på en bil med moderat til høy ytelse samt biler som brukes til banekjøring o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...