Gå til innhold

Få mer HK uttav en BMW 325ci. Mer info i tråd


believe93
 Share

Anbefalte innlegg

Scmiedemann eksos hele veien gir 16hk på en 2 liter med 150hk, og 20hk mer på 3 liter med 231hk originalt.

Ess programvare gir 12-14hk på 325.

Tror du fantaserer noe voldsomt :lol:

Eneste "fornuftige" trimmen av E46 er kompressor kit fra ESS.

Effektanlegg og chip gir mest bare jesushester.

Denne infoen er tatt fra ess og scmiedemann sine hjemme sider, 2 firmaer som begge er seriøse... Om du ser original grenrøret på 325 så ser du jo at det ikke er helt optimalt:)

Kommer ann på hvordan du ser på det med fornuftig trim, setter du på en presse og gjør skade for noen millioner, så tror jeg ikke du har det så artig resten av livet. Jeg mener det fornuftige er å prøve å holde seg innenfor den 15-20% regelen, og heller kjøpe en bil med originalt større motor vis du skal ha mere hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, chip leverandører setter fantasitall på biler med sugemotor. Og enkelte lettlurte sjeler som deg tror faktisk på det. Men akk nei, på en sugemotor er det veldig lite å hente på omprogrammering(Tenk, hvorfor gjør ikke BMW det selv visst det er SÅ enkelt?).

Schmiedemann er forøvrig langt ifra seriøse, rotehuer hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

montering av kompressor er vil ikke bli godkjent, ei vil det utgjøre noen forskjell på forsikringa di. Om du monterer kompressor så er dette noe du må holde hysj hysj for statens vegvesen og forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler du på "testresultater" fra de som selger produktene?

Jeg var kansje litt godtroende da det er firmaer som jeg har lest mye posetivt om på forumet? Er det virkelig ingenting å hente på full eksos med racekat og omprogramere etterpå?

Jeg er ikke noen ekspert på å bil, men har bare lest mye her på bimmers. Så er det noe av dette som stemmer?

-Ikke vet jeg, men bmw programerer kansje hjernen så motoren har litt for mye sikkerhetsmargin?

-Omprogramering øker vel også turtallsperren?

-forskjellig lengde på original grenrørene, og litt for små rør.

-effektap i original katalysator i forhold til racekat.

-effektap i den nest bakerste potta også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å øke 15 % effekt.

Det er 15% margin ved en måling (og det har vel aldri i historien vært en godkjent måling i norge), som skal sikre at du som sluttbruker ikke blir tatt for variasjoner fra produsent.

hagenisse, har ikke papirene foran meg, men det er faktisk slik, dog betyr jo ikke denne regelen noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler du på "testresultater" fra de som selger produktene?

Jeg var kansje litt godtroende da det er firmaer som jeg har lest mye posetivt om på forumet? Er det virkelig ingenting å hente på full eksos med racekat og omprogramere etterpå?

Jeg er ikke noen ekspert på å bil, men har bare lest mye her på bimmers. Så er det noe av dette som stemmer?

-Ikke vet jeg, men bmw programerer kansje hjernen så motoren har litt for mye sikkerhetsmargin?

-Omprogramering øker vel også turtallsperren?

-forskjellig lengde på original grenrørene, og litt for små rør.

-effektap i original katalysator i forhold til racekat.

-effektap i den nest bakerste potta også?

Med andre ord, du bare gjettet. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...